J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 6 van de 7 Eerste ... 2 3 4 5 6 7 Laatste
  1. #51

    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    1
    Posts
    1.391

    Standaard

    Nogmaals hier de vraag of mensen ervaring hebben in het verschil tussen de RX118 en RX218 bij gebuik van één kast per kant. Wat geeft dan meer de enkele of dubbele sub ??

    Ik hoor het graag.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkRombouts Bekijk Posts
    Nogmaals hier de vraag of mensen ervaring hebben in het verschil tussen de RX118 en RX218 bij gebuik van één kast per kant. Wat geeft dan meer de enkele of dubbele sub ??

    Ik hoor het graag.
    Nogmaals, de RX 218 wordt afgeraden door de importeur. Even teruglezen...

  3. #53

    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    1
    Posts
    1.391

    Standaard

    Ik kan wellicht ook een setje EV XI 2181 tweedehands aanschaffen.

    Zou deze sub met een flinke top (EV RX of ZX5) een goede optie zijn voor mijn doeleinden ??

  4. #54

    Standaard

    inderddaad, dat werd mij ook aangeraden. Beetje over de top lijkt me voor iets uit de ZX serie maar bij een 212 gaat het al beter passen. Bel gewoon de importeur even, dan weet je het.
    Overigens vind ik de RX118 met 212 als top ook best al wel genoeg laag geven voor de niet al te grote zaaltjes. De X sub is best wel groot.

  5. #55

    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    1
    Posts
    1.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SPS Bekijk Posts
    Mark,

    Wij gebruiken ook RX115 + RX118 (ieder een per kant), maar dan met de CP3000S versterkers.
    Die leveren ca. 1100 watt in 4 ohm en 600 in 8 ohm. (Vergelijkbaar met de 1201)
    Gaat NET in het laag, maar eigenlijk nog te weinig.

    De P1202 lijkt me met 600 watt in 4 ohm echt te licht voor de toppen.

    Paul.
    Waar gebruik je de set voor Paul: bandjes/artiesten of disco ?
    En tot welke grootte kan je de set inzetten ?? (over het algemeen gesproken dan he)

    Voor de versterking blijf ik toch denken aan Crown XTI4000's of werkt het met de CP versterkers van EV toch echt stukken beter ?
    Dan perse DX38 of is een AC-one ook goed om mee te beginnen ??

  6. #56

    Ingeschreven
    Mar 2004
    Locatie
    1
    Posts
    1.662

    Standaard

    Mark,

    De combinatie RX115+RX118 gebruiken we vooral voor discotheek. Goed haalbaar is ca. 250 man (zaal). Meer dan 300 zou ik niet doen. We gebruiken dan de AC-One als processor. In een tent zetten we altijd een setje RX118 erbij. (Gewoon op de CP3000 S erbij. wordt dan dus pas op 4 ohm belast). Doen ook wel eens bands, maar dan pak ik liever de 212 als top.

    Eigelijk ben ik niet zo kapot van de CP3000S versterker op laag. Zijn echt wel betere...Met de XTI4000 heb ik zelf geen ervaring.

    Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

  7. #57

    Standaard

    @MarkRombouts:

    Ik weet niet waar je precies woont, maar ik sta morgen met een RX 115/75 + RX 118S setje in het dorp. Dus als je in de buurt woont kun je misschien even komen kijken/luisteren.

    Is even een huur setje, omdat wij van ons eigen materiaal het een en ander stuk hebben, maar draait wel op onze eigen processor (EV DX-34A) en versterkers (Crest CA9 en Crest CA12).

    Ik woon in Roden, dat ligt in Noord-Drenthe, 20KM onder Groningen.

    Ik hoor het wel,

    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

  8. #58

    Standaard

    Ik vind de DX38 wel echt een flinke aanwinst voor de set. Functies die een AC one niet heeft zoals LPN filter, en het feit dat je alle instellingen kan opslaan zijn een belangrijk voordeel. De LPN geeft een resonantie in het sublaag (instelbaar, maar 40Hz klinkt het best) Ook hebben de (nederlandse)fabrieksinstellingen toch vrij precies de dipjes en piekjes van de top (212) gecorrigeerd. Ik heb hier zelf nog wat aanpassingen op gemaakt voor diverse toepassingen. Door deze correcties gaat het een stuk beter gaat klinken. Wij verhuren ze met Lab Gruppen FP3400, wat behoorlijk strak klinkt.

  9. #59

    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    1
    Posts
    1.391

    Standaard

    Nog even een vraagje.

    In de spec's van de CP3000 staat:

    Stereo 8 ohm 2 x 600watt
    Stereo 4 ohm 2 x 1100watt
    Stereo 2 ohm 2 x 1600watt

    Bridge 8 ohm 2200watt
    Bridge 4 ohm 3200watt

    Klopt het dat deze versterker in bridge mode dus een VEEL hogere output heeft of lees ik het verkeerd.

    Als je 2 RX 118 subs aansluit op deze amp krijgen ze stereo dus ieder 600 watt en in bridge mono ieder 1600 watt??

  10. #60

    Standaard

    Dat werkt toch altijd zo met de bridge-mode, en kan handig uitkomen

    de headroom van de amp. neemt wel af want het beestje moet wel flink werken om al dat vermogen uit te kunnen spuwen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen