SPL vitalizers tijdens live laptop set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bob0172
    • Apr 2007
    • 6

    SPL vitalizers tijdens live laptop set

    Beste mensen, dit is mijn eerste post hier, ik ben benieuwd wat voor kennis ik hier allemaal kan vergaren.

    Ik heb met een vriend een live dance act, met een latop en een paar synths, en ik wil graag het signaal uit de laptop wat opkrikken. Het klinkt wat plat, en er ontbreekt energie. Mijn vraag is of een spl vitalizer hier geschikt voor is.

    Weet iemand trouwens het verschil tussen de mk2 en de sx2??


    vriendelijke groet
  • Lennartsound
    • Dec 2006
    • 269

    #2
    Een betere geluidskaart zal wellicht ook erg veel helpen. Vitalizer doet eigenlijk niks anders dan wat boventonen genereren. Is erg leuk maar blijft wel een lapmiddeltje. Als je het te veel doet kan het erg snel vermoeiend gaan klinken. Je kan het probleem ook bij de bron aanpakken, je geluidkaart dus. Ook kan je wellicht intern wat doen zonder nou een relatief duur stuk randapparatuur aan te schaffen.

    Comment

    • bob0172
      • Apr 2007
      • 6

      #3
      ik gebruik al een rme ff400, dat is echt al pro-kwaliteit. De nummers opzich zijn ook al goed gemixt, het probleem is dat ik de tracks in ABleton Live moet sequencen en daar gaat het mis. Je hoort gelijk die spark verdwijnen en dat het energie uit het laag weg is.

      Een SPL heeft toch ook bass enhancement??

      Comment

      • neeltje
        • Apr 2003
        • 295

        #4
        de spl heeft geen bass enhancer, maar wel een knop om de bas ronder of strakker te maken. Door wat met dit toestel te spelen kan je idd wel wat variatie brengen tss verschillende nummers. Het probleem is wel (en dat vind ik van alle spl toestellen) dat je heel hard hoort dat je signaal door zo'n spl is gegaan. Op zich kan dat vrij weinig kwaad, maar een dood signaal ga je er geen nieuw leven mee inblazen zonder echt wel fel hoorbare bijgeluiden.
        Als je, zoals je aangeeft, wat extra bass wil zou ik eerder een DBX 120 aanschaffen, de subharmonizer. Dit doet wel echt wonderen voor electronische muziek, zeker als je diepe bassen wilt. Ook zou ik zelf mijn DI's meenemen voor een life-set, en dan kan ik je enkel RADIAL aanraden, aangezien zij een ongehoorde dynamiek en zuiverheid hebben, die je zelfs bij BSS of klark niet hebt.
        Verder kan ik je niet helpen. Regel 3 van de geluidsman is immers: Shit in is Shit out.
        "En Go"

        Comment

        • bob0172
          • Apr 2007
          • 6

          #5
          humm tja het hoog heeft ook wel wat extra's nodig door dat gare ableton.

          En die dbx, moet je dan de dbx 120xp of de 120A hebben??

          Comment

          • Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

            #6
            Mits je echt weet wat je doet kan je ook een TC finalizer96 gebruiken Een tip niet gelijk alle led-bars in het rood jagen en flink comprimeren of limiten maar heel voorzichtig te werk gaan daar dit apperaat veel kapot kan maken aan je muziek en in het ergste geval je mix zo plat als een dubbeltje maakt maar goed ingeregeld ook een erg goed resultaat kan brengen.
            Een andere optie is een sonicomp en een hideff eq van oram hier het zelfde verhaal als de finalizer mits goed ingeregeld erg mooie apperaten .(geen van alle goedkoop maar dan heb je ook wat)
            Sucses

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              Koop een goede converter. Niet een doos om het geluid van een slechte op te peppen.

              Als je met sofwaresynths werkt. Begin dan eerst eens met het verminderen van het aantal plugins. En zeker met het verwijderen van compressors en enhancers als je die "meemixt". Het is meestal ook een overdaad aan inserteffecten.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • Ralph Hees
                • Nov 2005
                • 183

                #8
                Als het in Ableton mis gaat, heb je dan ook al geprobeerd met andere programma's?

                Comment

                • sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

                  #9
                  Precies! Als Ableton het probleem is dan ligt daar je oplossing: andere software!
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                  Comment

                  • Lennartsound
                    • Dec 2006
                    • 269

                    #10
                    Programma's als Ableton zijn ook eigenlijk speelgoed. Je gaat toch ook niet met je driewieler op de snelweg rijden? Het probleem is dat steeds meer mensen dit soort programma's als "professionele tool" gaan zien. Dat is het nou eenmaal niet. Ik snap wel dat het leuk is om creatief met die software om te gaan, maar dan zul je ook creatief om moeten gaan met het oplossen van de nadelen. Het is een beetje de moderne vorm van die gasten die zichzelf aankondigden als Mr Bladibla & his orchestra...
                    En die dan met een keyboard op "single finger" stand gingen zitten croonen.

                    Comment

                    • MusiQmaN
                      • Sep 2006
                      • 328

                      #11
                      Originally posted by Lennartsound
                      Programma's als Ableton zijn ook eigenlijk speelgoed. Je gaat toch ook niet met je driewieler op de snelweg rijden? Het probleem is dat steeds meer mensen dit soort programma's als "professionele tool" gaan zien. Dat is het nou eenmaal niet. Ik snap wel dat het leuk is om creatief met die software om te gaan, maar dan zul je ook creatief om moeten gaan met het oplossen van de nadelen. Het is een beetje de moderne vorm van die gasten die zichzelf aankondigden als Mr Bladibla & his orchestra...
                      En die dan met een keyboard op "single finger" stand gingen zitten croonen.
                      poee laat ze je op synthforum maar niet horen..

                      ik denk dat t wel ver gaat te zeggen dat Ableton speelgoed is. Het heeft zich in de loop van de jaren supersnel ontwikkeld en is onderhand geen speelgoed meer te noemen. Moet het meer zien als een live versie van bijv. Cubase of Protools.
                      Drummer en techniek freak.
                      _____________________________________________

                      Comment

                      • sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

                        #12
                        Gelukkig krijg ik bij cubase echter weer niet de neiging om vanwege de kutkwaliteit dan maar een exiter in mn mainbus te stoppen.
                        Last edited by sparky; 16-04-07, 16:17.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #13
                          Er is maar een uber-regel in de wereld van de showbiz.

                          "als het slecht klinkt, dan is het waarschijnlijk ook slecht"

                          de discussie die zich hier begint af te tekenen vind ik zondigen tegen het eerste gebod eigelijk.

                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          • neeltje
                            • Apr 2003
                            • 295

                            #14
                            tss,tss,tss
                            rule nr 1: up for loud, down for quiet
                            Rule nr 2: Fluffy side of the speaker towards the audience
                            Rule nr 3: shit in is shit out

                            Zo is het mij altijd geleerd.
                            Je kan mss eens proberen om de mix op meerdere sporen buiten te nemen, zodat je de drumloops en de synths per nummer appart kan gaan mixen.
                            Verder zou ik idd eens zien of hij geen compressors etc over zijn instrumenten/mix heeft staan, aangezien die in een studio meestal ok klinken, maar life niet altijd even mooi zijn.
                            "En Go"

                            Comment

                            • bob0172
                              • Apr 2007
                              • 6

                              #15
                              shit in = shit out????? Je gaat toch niet over mn muziek oordelen he





                              IIG ik heb nu een spl en ik vind de sound er wel wat op vooruitgaan hoor. Iets dikker en sprankelender.

                              Comment

                              Working...