-
16-04-07, 14:57 #11
Oorspronkelijk geplaatst door Lennartsound
ik denk dat t wel ver gaat te zeggen dat Ableton speelgoed is. Het heeft zich in de loop van de jaren supersnel ontwikkeld en is onderhand geen speelgoed meer te noemen. Moet het meer zien als een live versie van bijv. Cubase of Protools.Drummer en techniek freak.
16-04-07, 16:14 #12
Gelukkig krijg ik bij cubase echter weer niet de neiging om vanwege de kutkwaliteit dan maar een exiter in mn mainbus te stoppen.
Laatst gewijzigd door sparky; 16-04-07 om 16:17.
Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.
-
16-04-07, 23:00 #13
- Ingeschreven
- May 2001
Er is maar een uber-regel in de wereld van de showbiz.
"als het slecht klinkt, dan is het waarschijnlijk ook slecht"
de discussie die zich hier begint af te tekenen vind ik zondigen tegen het eerste gebod eigelijk.
lekker belangrijk!
-
17-04-07, 00:22 #14
- Ingeschreven
- Apr 2003
tss,tss,tss
rule nr 1: up for loud, down for quiet
Rule nr 2: Fluffy side of the speaker towards the audience
Rule nr 3: shit in is shit out
Zo is het mij altijd geleerd.
Je kan mss eens proberen om de mix op meerdere sporen buiten te nemen, zodat je de drumloops en de synths per nummer appart kan gaan mixen.
Verder zou ik idd eens zien of hij geen compressors etc over zijn instrumenten/mix heeft staan, aangezien die in een studio meestal ok klinken, maar life niet altijd even mooi zijn."En Go"
-
18-04-07, 16:09 #15
- Ingeschreven
- Apr 2007
shit in = shit out????? Je gaat toch niet over mn muziek oordelen he
IIG ik heb nu een spl en ik vind de sound er wel wat op vooruitgaan hoor. Iets dikker en sprankelender.