Rand A&H GL2400-424

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljlarzzzie
    • Aug 2003
    • 92

    Rand A&H GL2400-424

    Beste allemaal,

    Sinds enkele tijd heb ik een Allen&Heath GL2400-424. Afgelope twee weken heeft deze een theaterproductie gedraait. Hier heeft men op de rand die voor de faders zit (donkergrijze rand) gaffatape geplakt om namen e.d. op te schrijven. Nu, twee weken later heeft men de gaffa er weer af gehaald. Echter, bij het weghalen van de tape is er een stuk van de bedekking/bekleding van deze rand meegenomen. Je ziet nu gewoon een stuk zwart aluminium/kunsstof zitten waarvan de rand is gemaakt. Mijn vraag nu is; de laag die hier opzit is een soort verf/kunsstofachtig spul... Is dit los verkrijgbaar, of is hier wat anders aan te doen om de tafel weer in nieuwstaat te herstellen?? (Het is, zoals jullie begrijpen een beetje zonde om een splinternieuwe tafel zo terug te krijgen, ookal is het niet zo heel erg storend). Ik ga er overigens vanuit dat dit geen garantiegevalletje is... (al zou je anderzijds zeggen dat de rand de gaffatape (gewoon goede nichiban) zou moeten kunnen houden, want velen gebruiken dit op deze manier...).

    Weet iemand hoe of wat?
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    #2
    Bij TM Audio kunnen ze je vast verder helpen, dat is de importeur.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

    Comment

    • ljlarzzzie
      • Aug 2003
      • 92

      #3
      Dat probeer ik zowieso even. Iemand overigens enig idee wat voor spul het is wat er op die rand zit???

      Comment

      • ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

        #4
        Tja, gevalletje jammer...
        Hoe dat spul heet: geen flauw idee!

        Wat ik wel weet is dat er een erg onvoorzichte tech met je nieuwe tafel aan het spelen is geweest.
        Normaliter haal je gaffer er na de klus netjes vanaf.
        Ga je het langer dan een paar uurtjes laten zitten, dan is het wel zo netjes tegenover de verhuurder om pvc tape te gebruiken.
        De lijmresten die pvc achterlaat zijn met een doekje wasbenzine snel en effectief te verwijdreen.

        Lijkt mij in dit geval dat de factuur van het herstellen ind e oude ( nieuw) staat van deze tafel richting de huurder gaat.

        Beetje zonde van je nieuwe schuivenbak is het wel ja.

        Comment

        • ljlarzzzie
          • Aug 2003
          • 92

          #5
          Gevalletje jammer is het zeker ;-). De huurder had dit zelf ook al aangegeven, wel netjes, maar goed. Gaat weer een hoop beter besteedbare tijd in zitten, da's altijd jammer....

          Comment

          • sandur
            • Oct 2005
            • 85

            #6
            Heb precies dezelfde tafel staan en bij mij blijft er ook wel eens wat langer tape op de tafel zitten maar dit probleem heb ik nog nooit gehad, misschien wat mis met de initieele laag ofzo?

            Zou het zeker even proberen bij de importeur..

            Comment

            • ronny
              • Dec 2002
              • 2139

              #7
              Wanneer je gaffa ineens lostrekt, is de kracht van de lijmlaag enorm groot. Zo heb ik al stukken hout van deuren zien los komen, tegels uit de vloer van een zaal,...

              Boodschap is: trek gaffa rustig los en in kleine stukken.

              mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

              Comment

              • Lennartsound
                • Dec 2006
                • 269

                #8
                Originally posted by ronny
                Wanneer je gaffa ineens lostrekt, is de kracht van de lijmlaag enorm groot. Zo heb ik al stukken hout van deuren zien los komen, tegels uit de vloer van een zaal,...

                Boodschap is: trek gaffa rustig los en in kleine stukken.

                mvg
                ronny
                Dat is toch wel algemeen bekend? Klinkt alsof een paar vakantiehulpen bezig zijn geweest. Is dit grapje verzekerd? Hoop het wel voor je.

                Comment

                • ronny
                  • Dec 2002
                  • 2139

                  #9
                  Tja wij staan niet in voor de gevolgen bij mensen die gaffa zijn komen lenen...

                  mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

                  Comment

                  • jens
                    • Aug 2004
                    • 1067

                    #10
                    ik gebruik voor op me tafel altijd gewoon crape/schilders-tape

                    juist om dit soort dingen te voorkomen

                    je heb ook mensen die van die ducktape gebruiken wat weer ontzettend veel lijm resten achter laat ....ook zeer vervelend.

                    maar idd zonde.

                    Comment

                    • Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

                      #11
                      We hebben een GL2400 en een GL2800 staan,
                      Ik heb de randen bekeken en er eens lekker hard een stuk gaffa vanaf getrokken, geen enkel probleem.
                      Ik ga er van uit dat ze bij A&H wel weten dat daar altijd plaktroep op komt te zitten.
                      Dat het dus loslaat zou een fabrieksfout moeten zijn...

                      Comment

                      • sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

                        #12
                        Sja, maar gaff kan aardig gaan "verkleven" als het er een maandje op zit, vooral als het warm is geweest.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                        Comment

                        • ljlarzzzie
                          • Aug 2003
                          • 92

                          #13
                          Ik heb inmiddels contact gehad met de importeur. Mede door een medeforummer ben ik op de hoogte gebracht van het probleem, dat bij een aantal tafels al is voorgekomen. Het probleem is bekend bij A&H en dit valt dus onder de volledige garantie. Rand/balk is inmiddels besteld en wordt vervangen. Is dus puur een productiefout, want de balk zou gewone GOEDE gaffa zeker moeten kunnen hebben (en dan hebben we het niet over ducktape en dat soort bouwmarktmeuk)... Dus al met al, erg goed en netjes opgelost!

                          Comment

                          • DvE
                            • Jul 2004
                            • 61

                            #14
                            Wat je zegt, Netjes opgelost. Had niks anders verwacht.

                            Heb je misschien een foto van hoe het eruit zag. ben eigenlijk wel geinterreseerd

                            Comment

                            • ljlarzzzie
                              • Aug 2003
                              • 92

                              #15
                              Geen foto. Net zoiets als jij sterkte tape op je slecht geverfde muur/vloertje/of weet ik het wat plakt en het er aftrekt... zo ontstaan er kale/vage/slechte plekken...

                              Comment

                              Working...