live vocal FX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    live vocal FX

    Ik ga binnenkort weer met een bandje op pad. Op het nieuwe album van de band is de leavocal meestal dubbel opgenomen en soms ook met een oktaafje eronder. Ik vind dit een dusdanig onderdeel van de sound geworden dat ik dat graag naar het livevlak toe zou willen trekken. Maar ik wil niet in elke tent waar we komen procesors gaan proberen en programeren, vooral omdat daar vaak geen tijd voor zal zijn, ten tweede omdat ik altijd die sound wil kunnen neerzetten. Tegelijkertijd zou ik het liefst zelf een goede reverb mee op pad willen nemen, ook weer voor de vocalen.

    Ten slotte is er helaas ook geen groot budget beschikbaaar op het moment. Ik weet het, je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar ik weet ook dat er zo af en toe apparaten met een erg goede prijs/kwaliteitverhouding zijn, die 2ehands dan heel betaalbaar worden.

    Ik had zelf in gedachten om een dual-engine procesor van goede kwaliteit aan te schaffen, iets als een M-2000 en dan 1 processor als doubler in te zetten en de ander als galm. Een andere mogelijkheid zijn de apparaten van TC Helicon.

    Wat zijn jullie ideeen hierover?
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

    #2
    M2000 zou ik niet doen, heb ik zelf niet zon goede ervaringen mee als doubler, maar t kan wel. tis alleeen allemaal net niet. de galmen zijn ook maar zozo

    kan je geen eventide eclipse nemen? dacht dat die niet zo duur was..
    die heb ik wel veel gebruikt op tour, te gek ding!
    Uitgangsbuffers (DC gekoppeld) roken wel makkelijk uit als je op een fantoom inprikt
    Ik heb er op en gegeven moment maar een fantoombeveiliging in geklust
    maar dat terzijde
    knoppen en waarden :)

    Comment

    • sompi
      • Mar 2003
      • 200

      #3
      vind niet direct de lijstprijs van de eventide eclipse maar ik dacht ongeveer 2200 euro terwijl de M2000 maar 950 euro lijstprijs kost .

      Toch wel een groot verschil

      Comment

      • sparky
        • Apr 2002
        • 2104

        #4
        Ik kan een LXP5 voor echt een schijntje kopen. Iemand ervaring met de pitchshifter van dit apparaat?
        Last edited by sparky; 07-04-07, 14:23.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

        Comment

        • keenoncoolstuff
          • May 2003
          • 695

          #5
          TC heeft momenteel een actie (of komt er spoedig mee bij de dealers

          M3000 voor onder de 1000 euro. Verschillende on-line winkels hebben hem nu al voor die prijs staan, dus de dealers-om-de-hoek zullen spoedig volgen.
          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            voicedoubling faken doe je het goedkoopste met een tweedehands spx90 die je in een chorus stand 100% wet op een stereokanaal terug laat komen.

            Als je het netjes wil doen kun je het met vocalisers. Goedkoopste is de Korg iH. Maar een oude digitech moet dit ook kunnen. Daar zit een voicedoubler op die plausibel klinkt.

            een goede reverb voor vocalen is zo iets persoonlijks. smaak-van-de-mixer+stem+microfoon+microfoontechniek. Daar valt hier niets eenduidigs van te zeggen.

            Ik gebruik nog steeds liever mijn microverb dan wat dan ook. Ook al staan er tegenwoordig bijna standaard TC en lexicon dozen.
            lekker belangrijk!

            Comment

            • lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

              #7
              ik heb een tijd geleden een 2nd hand eventide H3000 gekocht voor 1100€. Ook een optie misschien.

              Comment

              Working...