Crown PT 1800 met luidruchtige ventilator?!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erik minnen
    • Apr 2007
    • 24

    Crown PT 1800 met luidruchtige ventilator?!

    misschien/hopelijk dat iemand hier iets meer over weet....:

    we hebben voor ons cultureel centrum sinds kort een mobiele PA set bestaande uit 2 x crown PT 1800 versterkers en Reinkuz Heinz subs en topkasten. De inwendige ventilator van deze versterkers "zoemt" nogal erg, iets wat meestal niet zo opvalt als er een groep aan het spelen is maar kan ook erg storend zijn bij rustige jazz optredens die we soms doen in een kleiner zaaltje (en waar we vorige week, terecht, een opmerking over kregen van de muzikanten). Weet er iemand of dit typisch is voor dit soort versterkers of dit specifiek aan deze versterker ligt en ik die beter eens grondig laat nakijken. ik kan er nog bij vertellen dat deze mobiele set altijd de vaste set in onze podiumzaal geweest is, en ik in de afgelopen 7 jaar nooit anders geweten heb dan dat die zo zoemen. Wie kan mij hier verder mee helpen?! alvast bedankt

    Erik Minnen - cc 't Getouw
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

    #2
    mischien is laten schoonmaken
    je blijft de fan horen maar dat mag niet zo storend zijn dat je ze over een combo heen hoort
    (of heb je er een mic in de buurt staan )

    Comment

    • Lennartsound
      • Dec 2006
      • 269

      #3
      Ik heb geen ervaring met deze Crowns. Ik vind b.v. de Lab Gruppen behoorlijk stil, die hebben een geschakelde voeding. Volgens mij die Crowns niet. Het is per versterker dus verschillend hoeveel koeling ze nodig hebben en dus hoe veel er geventileerd moet worden. Type van de ventilator bepaald ook het geluid.

      Comment

      • erik minnen
        • Apr 2007
        • 24

        #4
        ok, ik zal ze eens laten kuisen. Ik heb bij verschillende andere merken van versterkers ook niet het gedacht dat ze zoveel storend geluid produceren, tenzij bij erg goedkope merken....
        haha neenee een microfoon staat er echt niet bij. Maar vorige week bij een "ingetogen" jazz trio was het soms echt wel storend.

        Comment

        • Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

          #5
          Gaat het niet om de Carver PT1800? Sowiezo kan schoonmaken van de versterkers geen kwaad.
          SR20DET

          Comment

          • beyma
            • Oct 2002
            • 1614

            #6
            Als je de huidige ventilatoren vervangt door die van het merk "PAPST", dan ben je van alle geluids overlast af !!

            Ik heb er twee in mijn PC zitten (120x120 mm) en die maken slechts 14 DB lawaai ! (waren wel 35 euro per stuk)
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

            Comment

            Working...