Meyer Sound Ultra

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lennartsound
    • Dec 2006
    • 269

    Meyer Sound Ultra

    We zijn een beetje aan het kijken naar Ultimate series van Meyer. Ff een paar gebruikers/ervarings vraagjes:

    Wie heeft ook de UPA2P en gebruikt ze ook daadwerkelijk voor kleine array's b.v. boven een paar subs gestacked danwel met de array brackets?

    Ik heb gehoord dat de bijbehorende sub USW beter vervangen kan worden door de 600HP omdat hij meer vermogen levert en ook een grill heeft zoals de UPA. De USW zou nog een foam front hebben.
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    heeee, een nieuwe meyer serie???

    je bedoelt ws de Ultra-series, de aloude bekende middenklasse ..

    de ultras's hebben een gemeenschappelijke codering : de toevoeging 1 staat voor een openingshoek van over de 100 graden, de toevoeging 2 voor de 55 graden afstraalhoek.


    verder : de
    UPA - 12"
    UPJ - 10"
    UPjunior = 8"
    UPM = 5"

    en de usw = 2x 15.
    Arrayen, dus vertical boven elkaar hangen is niet echt een aanrader, de afstand van de hoogdriver zou je op 2000 herz al tegenwerken, in plaats van vooruit..

    de usw heeft nog een foamfront, dat te verwijderen is, en dan hou je een soortgelijke grill over..
    Idd, alle waar naar zn geld : de 600 is een jongere sub, die op de 700 filosofie gebouwd is. En dus meteen stukken duurder.

    dus kijk maar ff, ik hoor t wel
    Last edited by Gast1401081; 06-04-07, 19:20.

    Comment

    • Lennartsound
      • Dec 2006
      • 269

      #3
      Ik had je wel als eerste verwacht Mac Ik heb gelukkig m'n huiswerk wel gedaan. Er bestaat ook nog zoiets als horizontaal array-en, gewoon een clustertje
      Precies waar de 2P's voor bedoeld zijn he
      Hoe heet de serie? de Ultraseries? Of hebben we het hier over de Ultra-series? Snap je 'm?
      Enfin, bedankt voor de info. Bedoel of er ook gebruikers ervaring is met deze subs die allebei 15" drivers hebben.
      En tevens of men dus ervaring heeft met de 2P's in een array (dus geen line array idd) Lijkt me dat je dat allang moet hebben gedaan Mac?

      trouwens:
      de toevoeging 2 voor de 55 graden afstraalhoek
      45 graden...
      Last edited by Lennartsound; 06-04-07, 19:15.

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        Originally posted by Lennartsound
        Ik had je wel als eerste verwacht Mac Ik heb gelukkig m'n huiswerk wel gedaan. Er bestaat ook nog zoiets als horizontaal array-en, gewoon een clustertje
        Precies waar de 2P's voor bedoeld zijn he
        Hoe heet de serie? de Ultraseries? Of hebben we het hier over de Ultra-series? Snap je 'm?
        Enfin, bedankt voor de info. Bedoel of er ook gebruikers ervaring is met deze subs die allebei 15" drivers hebben.
        En tevens of men dus ervaring heeft met de 2P's in een array (dus geen line array idd) Lijkt me dat je dat allang moet hebben gedaan Mac?
        jep ik heb er al heftig mee gepielt, en ik had een stuk tekst getypt, dat door trubbels met mn nieuwe laptop wegevallen was.

        de trapeze-vorm is indertijd voor deze UPA-2 kasten ontworpen, en gepatenteerd door meyer, omdat hij de hoogdrivers dichter bij elkaar wou hebben in een clustertje. En daar zijn dus die 2-s voor bedoeld, ook.

        Ikzelf heb altijd wel een lekker geluidje uit een upa-1p, met een 2p erboven op.. best redelijke hoog-spreiding van vlak vooraan tot achterin.

        de usw-15 en de 600-15 zijn heel andere kasten, met heel-andere drivers, en systemen. de 600 lijkt veel meer op de psw, of 700, waar de usw vooral de kleine broer is van de 650.

        paar jaartjes verschil in ontwikkeling, zeg maar.
        Last edited by Gast1401081; 06-04-07, 19:19.

        Comment

        • Lennartsound
          • Dec 2006
          • 269

          #5
          Mjah, ik had al gehoord dat mensen die UPA2P's niet zo veel gebruiken. Het leek mij echter een lekker setje, lekker modulair zo.
          Waarom gebruik je een 2P boven een 1P? Dan heb je in de hoogte dus minder spreiding. Draagt die 2P soms zo veel verder? Waarom niet 2 1P's boven elkaar?

          Setje van 2 subs en 2 2P's per kant leek me wel een leuk stackje voor de gemiddelde zaal.
          Geeft die USW een beetje behoorlijk laag voor zo'n setup? en de 600? Die 650 gaat 'm niet worden n.l. en de 700 is te groot.

          Comment

          • robski
            • Jul 2005
            • 98

            #6
            Hoi Lennart,

            Wat ga je er mee doen? De hp600 en de usw zijn verschillende kasten. In gebruik zou ik de hp een sub kast en de usw een low kast noemen. Maw als je er rock mee wil doen is een hp waarschijnlijk effectiever omdat er echt veel sub uitkomt. Boven de 90 herz klinkt het echter een beetje rommelig, maar bij rock dingen is hier mee te leven.
            De usw is veel netter en voor dingen waar je contrabas/bas piano/synths echt smaakvol wil laten klinken zonder beukend sub is een usw veel geschikter.

            arrayen met upa's gaat prima, experimenteer met de opening tussen de kasten. Omdat de interferentie daarmee verandert werkt bij de ene muzieksoort een grotere en bij de andere muzieksoort geen opening het beste.

            greetz Rob
            Robski

            my password keeps me newbie forever

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #7
              had een verhaal, maar robski wa me al voor

              Comment

              • Lennartsound
                • Dec 2006
                • 269

                #8
                Kijk daar heb ik wat aan. Het is voor de verhuur. Het moet wel een systeem zijn natuurlijk. De USW lijkt me dan beter. Twijfel of een UPA2P een goed idee zou zijn. Ik ben zelf voor maar de vraag is of je ze wel verhuurt. Ik vrees van niet n.l.

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #9
                  heb er gisteren net 2 op een longthrow klus weggehad, de nearhields waren upmmen, voor een omroepsetje, op een hondententoonstelling.

                  Vaak wil je helemaal niet breed, namelijk, maar eigenlijk meer diep, en dan heb je aan 110 graden eigenlijk niks..

                  de rest kan beter via mail, anders kom ik misschien met de mod's in de knoei..

                  mail me ff , die van jouw doet het niet..

                  Comment

                  • MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

                    #10
                    tot hoeveel personen kun je een setje van 4 UPA1c's en 4 USW's inzetten voor versterking van bandjes en muziektheatervoorstellingen ??

                    Comment

                    • robski
                      • Jul 2005
                      • 98

                      #11
                      2 upa's per kant? Voor lichte muziek lukt het tot 300 mensen prima. Bij rock heb ik ze alleen nog maar ingezet als delay,infill, frontfill e.d.
                      In een middelgroot theater kom je er prima mee weg, vaak is dit dan ook wat er als huis installatie hangt

                      grtz Rob
                      Robski

                      my password keeps me newbie forever

                      Comment

                      Working...