Sub kasten onder twee maal ZX1

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

    Sub kasten onder twee maal ZX1

    Heren,

    Ik ben in het bezit van twee maal EV ZX1 en een CP2200. Nu zou ik mijn set graag uit willen breiden met één of twee sub/bas kastjes. Ik weet dat twee SB122 kastjes een mogelijkheid zouden kunnen zijn, maar nu heb ik een ander idee. Waarover ik nog niets heb gevonden op het forum, vandaar nieuw onderwerp.

    Ik had het idee om één maal de SWA1501 van mackie te nemen. Actieve kast met de mogelijkheid om het signaal fullrange of vanaf 120 Hz door te lussen naar een versterker die dan de ZX1-tjes aan stuurt. Nu is mijn vraag of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben? Ik doel dan specifiek op het doorsturen vanaf 120 Hz, zodat ik verder geen lowcut nodig heb, wat ze wel aanraden bij gebruik met de SB122.

    Het is misschien een vreemd gezicht Mackie sub met EV toppen, maar ik vindt de SBA760 jammer genoeg wel erg duur. Twee maal zo duur om precies te zijn.

    Bijvoorbaad dank,
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

    #2
    Ik heb zelf een swa 1501 voor twee srm 450's. Volgens mij moet het prima lukken wat jij wilt, je zal een mooie aanvulling op het laag hebben.

    Comment

    • Lennartsound
      • Dec 2006
      • 269

      #3
      Wij hebben o.a. ZX1 met SB122. Vult elkaar wel heel erg lekker aan hoor. Het is echt een heel coherent geheel. Ik zou er toch nog even goed over nadenken en vooral de verschillen naast elkaar gaan luisteren.

      Comment

      • Speakertje
        • Mar 2005
        • 462

        #4
        In wat voor configuratie gebruik je deze set? Eén versterker of twee met een cross-over? Indien één versterker gebruik je er dan ook een lowcut bij?
        M.v.g. Sander
        Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
        Nieuw SB122 en Dynacord S1200

        Comment

        • Lennartsound
          • Dec 2006
          • 269

          #5
          Gewoon passief aan een stereo eindtrap. In principe de Lab FP3400. Ik heb ze ook op de FP2400Q gehad, ging ook prima (hoewel theoretisch wat te krap qua vermogen) De karakteristieken sluiten zo goed op elkaar aan dat je niks hoeft te filteren anders dan het passieve ding dat er al in zit (in de 122)

          Comment

          • Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

            #6
            Originally posted by Lennartsound
            anders dan het passieve ding dat er al in zit (in de 122)
            Wat bedoel je precies met dat laatste? Maar verder gebruik je geen lowcut om de ZX1-tjes te beschermen tegen te lage tonen?
            M.v.g. Sander
            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

            Comment

            • Lennartsound
              • Dec 2006
              • 269

              #7
              Dat de SB122 passief gefilterd wordt.
              Nee geen filters voor de ZX1. De karakteristiek is voor normaal gebruik al genoeg "afgefilterd" Ik ben nog wel van plan om een setting te maken voor de DX38 voor wat intensiever gebruik een presentatie b.v. Voor discootje zette we dit setje dan ook niet in.

              Comment

              Working...