J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 2 1 2 Laatste

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard Alto Maxidrive en Yamaha O2R

Beste mensen,

Ik gebruik sinds lange tijd al een Yamaha O2r V2 (dus niet de 96 versie voor de duidelijkheid). Nu heb ik sinds kort een Alto Maxidrive 3.4 om te gebruiken als systeemprocessor en hiermee delaytijden en o.a. EQ te kunnen regelen.

Nu wilde ik de Maxidrive 3.4 het liefst digitaal aansluiten om mijn O2r om zo onnodige conversies tussen analoog en digitaal te voorkomen. De Maxidrive beschikt over een AES/EBU ingang en de O2r over een zelfde uitgang dus ik ging er van uit dat dit probleemloos zou moeten werken.

Het werkt dus echter NIET. Heb er een geschikte kabel voor gemaakt, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Ook met een standaard XLR kabel werkt het niet.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen ?

p.s. er gaat uiteraard ook een mailtje met dezelfde vraag richting mijn leverancier.

Standaard

ehm bitrate???
    bv oude o2r 44k1 en 16bit maxidrive 48k en 24bit ???
    kijk maar eens of allebij gelijk ingesteld staan

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Martijn,

Daar ben ik al wel mee aan het stoeien geweest, maar het is me nog niet gelukt.

Ik gebruik mijn O2r "altijd" op 48kHz.
    In het Digital I/O menu kun je voor de stereo-out de wordlengte instellen. Deze zou dan dus op 24-bit moeten staan neem ik aan ?

Heb ik al geprobeerd volgens mij, maar weet ik niet zeker meer.
    Ik ga er van de week nog eens voor zitten.
    Moet dan de dither functie aan of uit ??

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkRombouts
    Martijn,

Daar ben ik al wel mee aan het stoeien geweest, maar het is me nog niet gelukt.

Ik gebruik mijn O2r "altijd" op 48kHz.
    In het Digital I/O menu kun je voor de stereo-out de wordlengte instellen. Deze zou dan dus op 24-bit moeten staan neem ik aan ?

Heb ik al geprobeerd volgens mij, maar weet ik niet zeker meer.
    Ik ga er van de week nog eens voor zitten.
    Moet dan de dither functie aan of uit ??
    zou is lekker beginnen met uit eerst maar eens verbinding maken
    ik ben niet bekend met de alto dus kan je hier echt niks over zeggen
    manuals erbij en specs naast elkaar leggen
    kan je waarschijnlijk al veel uit op maken

Standaard

net ff gezocht naar die alto
    is een 20bits machine dus o2r "forcen" naar 20 bit

Standaard

Je moet ook even zeggen wie er master en wie er slave is. De mixer zou master moeten zijn. Dat betekent dat je je slave moet laten luisteren naar het clocksignaal van de O2R. Nou weet ik dat de clock van de O2R nou niet bepaald de beste is dus je zou kunnen expirimenteren om het andersom te doen. Vergeet niet om dan ook de wordclock (BNC) kabel aan te sluiten. Je kan meestal ook kiezen om te laten luisteren naar het clocksingaal in de AESEBU maar dat is niet je eerste keus.

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

De maxidrive heeft geen aparte clock aansluitingen dus dat gaat niet lukken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkRombouts
    De maxidrive heeft geen aparte clock aansluitingen dus dat gaat niet lukken.
    Geen nood. Toch moet hij wel omschakelbaar zijn tot Slave/Master. tenzij hij automatisch klokt naar een inkomend AES signaal en zelf gaat klokken als ie niks krijgt.

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Ik ben er nog eens voor gaan zitten de afgelopen week, maar het is me tot op heden niet gelukt het digitaal werkend te krijgen.

De AES-EBU uitgang van de O2R lijkt wel te werken, want als ik deze aansluit op de AES-EBU digital in van de O2R zelf werkt dit gewoon goed.

Bij het aansluiten op de Maxidrive werkt het echter niet. Ik heb volgens mij zowat alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar de juiste nog niet gevonden. Zijn er in de Maxidrive nog zaken die je moet instellen, behalve de input op digitaal zetten ?

Ook het afwisselend eerst opstarten van de O2R en de Maxidrive heb ik geprobeerd, helt ook niet.

Forum Rechten