J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Standaard

Maxidrive op digital input zetten is alles wat je moet doen.
    Wel heb ik gemerkt dat bij het insteken en uittrekken (terwijl hij aanstaat) van de aes-ebu kabel de Maxidrive soms vastliep, wellicht vanwege invalid audio data op de input van de Maxidrive.
    Ik geloof dat bij mij een Behringer DSP8024 de Maxidrive aanstuurde.
    Probeer eens op 44.1 of 48kHz en 16 bit.

Ik herinner me ook een verschil tussen de eerste Maxidrive 3.4 en de latere Maxidrive 3.4+. Heb het ooit ergens gelezen dacht ik. Ik weet alleen niet meer of dit ging over de rs232 of over de aes-ebu input.

Wat het ook nog zou kunnen zijn:
    In een AES-EBU frame zit meer informatie dan alleen de audio. Sommige bits dienen om informatie mee te geven over de audio stream en of het wel een audio stream is (Professional, emphasis, non-audio, etc...).
    Ik heb er geen idee van wat de Maxidrive verwacht op die data bits, maar met een DSP8024 bleek het te werken. Misschien stuurt jouw 02R een bit mee waardoor de Maxidrive zijn outputs mute. Misschien kan je deze in een optiemenu ook aanpassen op je 02R?
    Laatst gewijzigd door Dikke Foaf; 13-04-07 om 15:41.

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Helaas nog steeds geen oplossing gevonden voor het vreemde "probleem" met het digitaal aansluiten van de Maxidrive, maar goed nu een andere vraag inzake de Maxidrive 3.4

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop gekocht zonder RS232 serieële poort, zoals de meeste tegenwoordig. De Maxidrive 3.4 kan via RS232 of RS485 op XLR worden aangesloten.

Het heeft nu mijn voorkeur om RS485 via XLR te gebruiken, omdat ik dan de Maxidrive ook op het podium kan zetten en via de multi kan aansluiten.

Ik ben hiervoor dus op zoek naar een USB -> RS485 convertor (met liefst ook een XLR aansluiting natuurlijk). wie heeft hier tips en / of ervaring mee ????

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkRombouts Bekijk Posts
    Ik ben hiervoor dus op zoek naar een USB -> RS485 convertor (met liefst ook een XLR aansluiting natuurlijk). wie heeft hier tips en / of ervaring mee ????
    Ik heb er hier nog een liggen: EasySync USB Serial - RS232 RS422 RS485 Converters
    Het is het blaauwe exemplaar, onder op de pagina.
    Ik heb hier een Behringer mee aangestuurd gehad, zie: http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...-bedienen.html

Forum Rechten