Behringer midi controller met PCM91

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

    Behringer midi controller met PCM91

    Op de beurs zag ik van Behringer een midiconroller met faders waarmee je dus midi data kan sturen naar bijvoorbeeld je PC om Cubase aan te kunnen sturen (daar zal 'ie voor bedoelt zijn).

    Heeft iemand ervaring met die apparaat aangesloten op een PCM91 of ander effect apparaat. Het zou te gek zijn om parameters met deze controller te kunnen veranderen (als een soort van LARC). Geen idee of dit werkt
    Spelingvouten onder voorbehout...
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    Ik werk met een tascam voor dat doel. De B3 van NI kan ik daarmee bijvoorbeeld als drawbarorgel aansturen met de faders. Peavey, kenton, mackie, behringer en philip rees hebben ook al jaren midicontrollers voor apparaten.

    Ook heeft lexicon een remote midibox gehad voor de kleinere galmen, maar zowat niemand kocht ze... Vroeger maakte roland trouwens dedicated knoppendozen. Dat was pas duur
    lekker belangrijk!

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #3
      Ik gebruik de BCF2000 (denk dat je die bedoelt) om Adobe Audition aan te sturen in de MCSO (Mackie compatible) mode. Dit werkt uitermate goed. Heb de eerste wel moeten ruilen omdat uit de doos één fader niet goed functioneerde. Meersporen opnemen met een laptop en dan op deze manier faders i.p.v. een muis onder je vingers werkt erg prettig.

      Ook mijn privé synthersizer setup kan ik hier prima mee aansturen over MIDI in de standaard BC mode. Het ding is helemaal te programmeren met 32 user presets via software (downloaden van de Behringer site). Elke knop kan aan een note of cc worden gekoppeld. Leg de MIDI tabel van jou PCM91 erbij en geef de knoppen de juiste parameters die jij wilt aansturen.

      Let wel dat je eerst de driver installeerd onder Windows XP en gelijk een driver en firmware update uitvoerd (downloaden van de Behringer site).

      Comment

      • cobi
        • Aug 2002
        • 1083

        #4
        Originally posted by vasco
        Ik gebruik de BCF2000 (denk dat je die bedoelt) om Adobe Audition aan te sturen in de MCSO (Mackie compatible) mode. Dit werkt uitermate goed. Heb de eerste wel moeten ruilen omdat uit de doos één fader niet goed functioneerde. Meersporen opnemen met een laptop en dan op deze manier faders i.p.v. een muis onder je vingers werkt erg prettig.

        Ook mijn privé synthersizer setup kan ik hier prima mee aansturen over MIDI in de standaard BC mode. Het ding is helemaal te programmeren met 32 user presets via software (downloaden van de Behringer site). Elke knop kan aan een note of cc worden gekoppeld. Leg de MIDI tabel van jou PCM91 erbij en geef de knoppen de juiste parameters die jij wilt aansturen.

        Let wel dat je eerst de driver installeerd onder Windows XP en gelijk een driver en firmware update uitvoerd (downloaden van de Behringer site).
        Hmm, die firmware update staat niet meer op de site denk ik (wel een programma om de firmware op de controller te krijgen). De rest van de software wil niet geinstalleerd worden. Dat is dus allemaal niet voor mekaar.

        Wat wel voor mekaar is, PCM91 aagestuurd door middel van SysEx commando's. Gewoon de controller in de learn mode zetten, een parameter veranderen op de PCM en de controller onthoud welke controller jij veranderde.

        Wat me alleen nog niet is gelukt, is de parameters 'passend' te krijgen voor de faders.

        Dingen als Galmtijd en Size werken goed, maar parameters als LOW RT gaat in het apparaat in ik geloof 10 stapjes. De fader is van boven tot onder verdeeld in 127 stapjes. Je zit dus te pielen op 1,5 cm. Andersom komt ook voor. De parameter Pre-Delay kan je in het apparaat instellen van 0 tot 1000ms (de laatste waarde gebruik ik overigens niet zo heel vaak ) in stapjes van 2ms. 500 stapjes dus.

        Heeft iemand enig idee of en zo ja, hoe ik dit 'passend' krijg op deze controller?

        Verder werkt het echt te gek, zo'n 'LARC' op een PCM!
        Spelingvouten onder voorbehout...

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Originally posted by cobi
          Hmm, die firmware update staat niet meer op de site denk ik (wel een programma om de firmware op de controller te krijgen). De rest van de software wil niet geinstalleerd worden. Dat is dus allemaal niet voor mekaar.
          Het is allemaal prima voor elkaar, alleen kon jij het niet vinden. Kijk maar op DJ MIXERS, AUDIO TECHNOLOGY en kies voor BCF2000 Version 1.10

          De rest van de software is geschreven in Java, om dat te laten werken moet je eerst de Java runtime installeren anders werkt het inderdaad niet. Deze kun je downloaden op java.com: Hot Games, Cool Apps

          Comment

          • cobi
            • Aug 2002
            • 1083

            #6
            Originally posted by vasco
            Het is allemaal prima voor elkaar, alleen kon jij het niet vinden. Kijk maar op DJ MIXERS, AUDIO TECHNOLOGY en kies voor BCF2000 Version 1.10

            De rest van de software is geschreven in Java, om dat te laten werken moet je eerst de Java runtime installeren anders werkt het inderdaad niet. Deze kun je downloaden op java.com: Hot Games, Cool Apps
            Kijk, zo'n java update doet wonderen. Thanx
            Spelingvouten onder voorbehout...

            Comment

            Working...