DiGiCo D5 V4.0 Downloaden????

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Brinky
    • Jun 2005
    • 104

    DiGiCo D5 V4.0 Downloaden????

    He collega's,

    Ik was afgelopen donderdag op de beurs in Frankfurt, en daar stond de digico D5 met nieuwe software (V4.0 Beta) Misschien mensen de tafel gezien??

    Nu is mij verteld, dat je de software kunt downloaden voor pre-setups, dus: alles voorbereiden, routing van auxen, inserts, en vooral met deze nieuwe versie, de plugins! En vervolgens dan je usb stick laden in de tafel en draaien maar. Nu ga ik in Mei naar de cursus hiervoor, maar wil me een beetje voorbereiden, en zoek dus een linkje waar ik de versie kan downen.

    Iemand een idee???

    Bedankt vast!
    Don't give me that shit!!
  • DiGiCowboy
    • Jul 2006
    • 60

    #2
    Hoi !

    Ik ben bang dat je toch even moet wachten ! sowiezo kan ik me haast niet voorstellen dat DiGiCo de software zelf online zet, omdat het het exact dezelfde software betreft als die geinstalleerd is op de console zelf, maar daarnaast zal is V4 nog niet eens uit, dus ook niet te downloaden.
    Ook nu nog is het trouwens zeer moeilijk om via internet aan V3 te komen!

    Wat betreft de plug-ins; Er is een nieuwe MADI recording PC uit van ADK hiermee kun je 112 ch opnemen / afspelen, of 56 sporen EN de andere MADI connectie gebruiken om de plug-ins van de recording PC te gebruiken in je live mix op de D5. Hiervoor verandert helemaal niets aan de software van de tafel zelf.

    Ook ik heb een tijdje op de DiGiCo stand gekwebbeld met James (Gordon.. directeur) en uit alles wat hij zei bleek dat het nog niet helemaal af was !
    Ook ik ben erg benieuwd wat er allemaal komen gaat, want wat je op de beurs hebt gezien is volgens mij nog niet de definitieve versie.
    Vooral de veranderingen in de gate's, FX en Graph EQ vond ik te gek trouwens!

    m.a.w ... de tijd zal het leren....

    Groeten

    Steven

    Comment

    • Brinky
      • Jun 2005
      • 104

      #3
      Ja, dat ie niet af is is zeker een feit, want tijdens wat voorbeeldjes, liep ie meerdere keren vast... ze waren er idd nog mee bezig, zei ie.

      Maar is er een mogelijkheid om v3 te downloaden dan? iemand een idee waar? ik wil m gewoon ff wat meer doorkrijgen, zodat ik niet voor hele bijzondere verrassingen sta.

      En hoe zit het dan met die pre-setups waar men zo enthousiast over was?
      Is dat dus alleen maar te doen op een tafel zelf?

      Lijkt me onhandig?? niet?

      Groeten!
      Don't give me that shit!!

      Comment

      • neeltje
        • Apr 2003
        • 295

        #4
        nee, met de ofline software kan je idd een volledig set-up ken lay-out maken van je tafel. Deze kan je dan idd laden in je digico en spelen maar. Er zijn wel enkele functies die nog niet helemaal op punt staan id de ofline (het maken van masterbanken etc), maar verder werkt dit goed en volledig.
        Om zeker te zijn toch nog steeds even nakijken en alles nakijken voor je gaat draaien op de sessie, de D5 heeft nogal eens last van vastlopende gains etc, en dat wil je dus niet hebben met je niet ingeladen sessie. Een ander nadeel is dat je de output patch en de patch van je outboard van tevoren moet kennen, zoniet moet je toch weer altijd FF zoeken en veranderen.
        "En Go"

        Comment

        • martijn verkerk
          • Nov 2005
          • 300

          #5
          de offline software is exact dezelfde software als waar de tafel op draait
          als je dezelfde socket files (file waar in staat wat voor racken je aan de tafel hebt hangen) hebt kan je alles doen
          zelfs de masterbanken kun je maken...

          V4 is niet te downloaden en zal bij de updates van de tafel op een stick erbij geleverd worden (update is zowel software als hardware matig)
          heb al een tijdje gespeeld met een V4 beta versie en kan eerlijk zeggen dat de interface erg verbeterd is .
          er is goed geluisterd naar de engineers en er zijn een hoop makkelijke functies bijgekomen/verfijnd.
          Last edited by martijn verkerk; 02-04-07, 22:57.

          Comment

          • Brinky
            • Jun 2005
            • 104

            #6
            maar waar kan ik nu wel de offlline software vandaan halen dan? desnoods v3?
            Last edited by Brinky; 08-04-07, 02:32.
            Don't give me that shit!!

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Bij jouw digico verdeler.....Hoe helder kan een antwoord zijn!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • daiquiri
                • Dec 2004
                • 26

                #8
                Beste Brinky,

                1. De tafel op de beurs met de beta V4 software gaf af en toe mededelingen
                over bepaalde technische protocols in beta mode, touchscreen werkt dan
                even niet meer maar je geluid bleef, d.m.v. een enter of click met trackerball
                op de mededeling verdween deze en kon je gewoon door.

                2. V4 software is nagenoeg klaar voor release, DiGiCo verwacht hem over 8
                weken te kunnen releasen, Het enige wat nog tijd in beslag neemt
                is de toekomstige uitgebreide netwerkfuncties, waarbij meerdere
                digico's en b.v draadloze laptops bij elkaar in kunnen loggen met
                gemak. De overgang van V3 naar V4 is groter dan je denkt, de
                basissoftware ( embedded eigen versie van windows, a la 2000/NT)
                wordt ook opnieuw geschreven, maar dan in een soort Xp jasje.

                MAAR , niet alleen software :
                3. om V4 te draaien zijn er ook hardware updates nodig, de gehele mixer wordt
                in mogelijkheden, snelheid en veiligheid nog eens extra herzien. o.a. :
                a. Nieuw moederboard en nieuwe moderne processor
                b. Nieuwe dubbele harddisk
                c. Nieuw aktief RAM processor board in de audio engine

                met een aantal simpele component wisselingen is de D5 dan weer volledig
                up to date voor de komende jaren.

                4. Als je meer wilt weten over V4 of V3 neem je inderdaad gewoon even
                contact op met de Nederlandse Distributeur : TM Audio
                Zij hebben V3 en V4b op de laptop draaien ( nog niet voor distributie )
                en D1 en D5 demoklaar. Tijdens de seminars in de Amsterdam Arena
                vorig jaar lieten zijn al de eerste preview zien van V4.

                Digico distribueert niet op openbare site's software waarop hun tafels lopen.
                via de reguliere distributeurs per land, of eigenaren van Digico tafels, kun
                je wel aan een kopie komen van de console software bij serieuze
                beroepsmatige interresse.
                Last edited by daiquiri; 05-04-07, 12:17.

                Comment

                • Brinky
                  • Jun 2005
                  • 104

                  #9
                  Nu ben ik tenminste een stuk wijzer...

                  Dankjewel!
                  Don't give me that shit!!

                  Comment

                  Working...