TW Audio

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kasper
    • Jul 2004
    • 171

    TW Audio

    Ik ben op de beurs in Frankfurt geweest en heb een demo gehad van TW Audio met Hoellstern versterkers, In een woord: fantastisch. Indien je nog gaat kan ik een bezoek aan deze firma zeker aanraden. Buiten op het grote terrein geeft men demo's. Zijn er meer forum bezoekers die dit systeem beluisterd hebben en wat vind je er van?
  • BWSL
    • Jul 2006
    • 28

    #2
    Ik ga morgen naar Musikmesse en Pro Light & Sound, zal er zeker even langs gaan
    Een geluidssetup met kabels zonder Neutrikconnectoren is als een land met wegen zonder asfalt

    Comment

    • Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

      #3
      Ik was er ook even geweest, en ook behoorlijk verrast door deze Demo.

      Thuis gekomen nog even opgezocht wat dit kost....

      ... en dat verklaart toch wel een boel!

      Er hing/stond per kant 4 sub B30 en 4 top T24, met 1 amp.

      4 B30 2 T24 en 1 amp kosten €22.000 (dus daar hing toch voor zo'n slordige € 50K)

      Ampje alleen kost 7.000 euries

      : (

      toch nog maar even een paar jaar doorsparen!

      groet John
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

      Comment

      • Kasper
        • Jul 2004
        • 171

        #4
        voor de volledigheid: er stond 4x B30 subwoofer (op de grond) 2x M15 (op het podium) en er hing 2x T24. (resp. 1.590,00, 1.690,00 en 2.590,00) de gebruikte amp was een delta 12.4-dsp-2 en kost 6.130. totaal per kant 21.050. juist de uitstekende geluidskwaliteit en het geringe formaat vielen op t.o.v. de overige gedemonstreerde, veel grotere systemen. dat dit op één (4 kanaals versterker waarvan kanaal 1 en 2 gebrugd) speelde vond ik heel verrassend.

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          leuk, zal wel een geinig setje zijn... Maar hoeveel dB produceert dat, in welke afstraalhoek??

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            en toen was het stil??

            Comment

            • Kasper
              • Jul 2004
              • 171

              #7
              Originally posted by MacGyverSounds
              en toen was het stil??
              Proef ik hier en in je vorige post enig sarcasme of vergis ik me?

              Ik heb getwijfeld of ik hier op moet reageren maar misschien bedoel je het niet zo.

              Niet vaak word ik bij een optreden of demo verrast door een lekker geluid. Bij de demo van TW Audio / Hoelsternn was dit juist wel het geval.
              Het leek mij dan ook goed andere forumbezoekers op dit merk te attenderen, ook al was het voor de laatste dag. Dan ben ik ook geinteresseerd in hun bevindingen. Niets meer en niets minder. Uiteraard heb ik documentatie meegenomen en kan ik je technische details geven. Makkelijker lijkt het mij de site TWAUDIO energetic sound solutions te bezoeken.

              Comment

              • Lennartsound
                • Dec 2006
                • 269

                #8
                ziet er heel erg Nexo achtig uit die M serie. Ben benieuw of ze ook de klank als voorbeeld hebben genomen. De versterker/processor aanpak lijkt me heel erg D&B achtig. Ben benieuwd naar wat meer ervaring uit het veld. Jammer dat ze niet even een engelse versie van de site hebben gemaakt.

                Comment

                • luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

                  #9
                  geen paniek Kasper! (en laat je niet zo opjagen door McGS)

                  Als ik de reacties op de duitse fora lees over TW Audio blijk je volkomen gelijk te hebben over dit merk (en beklaag ik 't me nu al dat ik dit jaar niet naar Frankfurt ben afgezakt)

                  Comment

                  • Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

                    #10
                    Het is alleen zo jammer dat de support naar het buitenland dan weer erg tegenvalt..
                    Heb de beste mensen daar reeds 3 maal aangeschreven maar tot op heden nog niet terug ontvangen.

                    Op het duitse forum is er inderdaad erg veel over te vinden. Maar!!
                    Er zijn veel voorstanders van dit merk maar ook een aantal mensen met erg kritische vragen en beargumentatie waarom dit merk nou toch misschien niet zo heel super is.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                    Comment

                    • Kasper
                      • Jul 2004
                      • 171

                      #11
                      Watt Xtra

                      Is dat het forum pa-forum.de? Kun je me wat zeggen over de kritische benadering zoals jij die gelezen hebt? Dit is juist interessant om een goed oordeel te vellen.
                      Bij voorbaat dank

                      Comment

                      • nielsjanssennl
                        • Aug 2004
                        • 101

                        #12
                        Originally posted by MacGyverSounds
                        leuk, zal wel een geinig setje zijn... Maar hoeveel dB produceert dat, in welke afstraalhoek??
                        google op internet en gy zult vinden :-)

                        TWAUDIO energetic sound solutions

                        Het kan aardig hard op te maken uit de specs (143dB op 1 m.), afstraalgedrag is 60x40 (HXV) graden

                        Comment

                        • nielsjanssennl
                          • Aug 2004
                          • 101

                          #13
                          Originally posted by Kasper
                          Proef ik hier en in je vorige post enig sarcasme of vergis ik me?
                          er staat geen meyer op :-) LOL

                          Comment

                          • Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

                            #14
                            Pa-forum.de idd.

                            Gaat loeihard, klinkt zeer strak en netjes zeker in het mid/hoog.
                            Laag is strak en hard, sub moet je een beetje naar zoeken. Klappen doet het dus wel maar doordrukken wat minder.
                            Verder moeilijk te combineren met ander spul.

                            Totale hoogte kan net. 30 cm meer zou beter wezen.

                            Versterker schijnt een onwijs makkelijk en "leuk" ding te wezen, alles ingebouwd, zeer licht, veel vermogen en zo onder de arm mee te nemen.
                            Nadeel: iets kapot.. meteen helemaal niets meer. Alles is immers ingebouwd in dat ene apparaat.

                            Ander voordeel van de set is dat je hem in je eentje kunt opzetten, binnen 20min! Zeer kompact is, past compleet in bv een vito.

                            Dit is wat ik heb gelezen.
                            eigen ervaring ermee, Nee.. alleen even gehoord. Te kleine ruimte, ging daar wel als een speer. Hard en strak. Heb toen geen vergelijk gehoord met wat anders.
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                            Comment

                            • luc2366
                              • Jul 2002
                              • 1161

                              #15
                              enige wat ik van "klacht" kon lezen (voor zover m'n duits reikt) is dat op de stand van TW Audio het geluid niet begrensd was (of ze hielden zich niet aan de opgelegde beperking) en dat de andere merken dit wel deden/moesten doen...

                              Comment

                              Working...