J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 3 Eerste 1 2 3 Laatste

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibvee
    Mijn fout, had op een of andere manier in m'n hoofd dat je een surround set bedoelde, rare kronkel, want het 2.1 setje is al 1300 euro...
    De behringer wordt door een of ander 'hi-end' bedrijf in Nederland, wat ook in audiofiele kabels doet, zelfs lichtelijk aangepast verkocht omdat ze em blijkbaar toch goed genoeg vinden.
    Haha, da's een mooie! Ik wist wel dat die puristische hifi markt een grote scam is, maar dat ze nu Behringer gaan verkopen als exotisch highend hifi spul, puur omdat het zilverkleurig is en de hififreak het nog niet kent.... da's me echt te grappig voor woorden. Ik ben natuurlijk nu wel benieuwd wie dat dan is...

Ingeschreven
    Dec 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennartsound
    Bij een Bluesky niet dan???

Dus dan ga je een dure EQ kopen om goedkope kwaliteit op te veizelen. Laat die EQ dan achterwege en koop goede speakers, is het aloude argument. Koop dan die EV of Mackie. Dat klinkt tenminste nog ergens naar en is tevens betaalbaar.
    Zx1 met SB 122, heb je geeneens een EQ OF processor nodig want passief gefilterd en klinkt prima zoals het is, niks meer aan doen en je kunt er nog een klein feestje mee bouwen ook (een salsa avondje ofzo)
    Klopt, waarom een eq op goedkopere speakers...
    maar wanneer je 5.1 wilt creeëren ben je minimaal 5 mid/hoog en 1 laagkast nodig.

wanneer je een speaker pakt.. van 300.- p.s. voor hoog mid waar met iets ge-EQ echt leuk geluid uit komt.. deze maal 5 doet.. (=1500.-)
    + een (bijvoorbeeld) Zeck 2x31b equalizer ca. 400.- Dan wordt het samen 1900.-

of 5 dure speakers van 550.- p.s. zonder eq... nou dan weet ik het wel als ik een buurthuis was met een kleiner budget
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

ER zijn ook gewoon goedkope dvd spelers op de markt met 5.1 analoge uitgangen. Deze zou je dus inderdaad via een soundweb achtige opstelling kunnen gebruiken. Je zou dan kunnen schakelen tussen een gewone stereo input vanaf de mixer en een surround input vanaf de DVD speler.

De soundweb zorgt er dan voor dat je altijd overal geluid hebt.

Ingeschreven
    Aug 2004

Standaard

ik zie vanalles rondgaan in dit topic tot meyer en eaw aan toe

maar ik denk dat een jeugdhuis daar zeker geen budget voor heeft

ik denk dat je hier praat over een systeempje dat iedereen moet kunnen bedienen maar waar wel genoeg in zit voor een klein feestje... of om gewoon lekker muziek te draaien als het overdags open is ....een filmpje kijken in een jeugdhuis kan ook over een gewoon systeem vind ik ..je zet het wat harder en de subs laten ook de bank trillen, iedereen kakelt er toch doorheen

ik zou gewoon kiezen voor een systeem met 2 15"subjes en 4toppen 12"/1" of iets dergelijks

2 versterkers en een mixertje erbij ...

en een limeter ertussen die je af kan schermen (mischien een dbx driverack wat meteen eq, crossover, limiter in een)
    zo heb je een setje wat voor iedereen makkelijk te bedienen is zonder al te veel poespas en waar je nog aardig wat aktiviteiten mee kan doen ook.

maar ik denk dat een budget wel handig is om te weten

snap best dat je niet weet wat het kost, maar ik denk dat het jeugdhuis best een idee heeft over hoeveel het mag kosten is er en paar 100 euro voor of een paar 1000 of mischien wel 10000

denk zonder dit dat we allemaal wel wat kennen gaan roepen maar dat het weinig zin heeft...

ik ben benieuwt

(na het plaatsen van bovenstaant zie ik net dat de MOD me voor is ....)

Ingeschreven
    Nov 2002

Standaard

Haha, da's een mooie! Ik wist wel dat die puristische hifi markt een grote scam is, maar dat ze nu Behringer gaan verkopen als exotisch highend hifi spul, puur omdat het zilverkleurig is en de hififreak het nog niet kent.... da's me echt te grappig voor woorden. Ik ben natuurlijk nu wel benieuwd wie dat dan is...
    Ik krijg altijd een beetje gemengde gevoelens bij dat bedrijf, van de website dan, maar heb nog nooit met ze te maken gehad. Ze doen namelijk ook in pro studio's bekabelen en inrichten, Sound Evolution - High End modificaties, Audio import, Pro Audio daarnaast verkopen ze tegelijkertijd 'hoogwaardige' euro power snoeren er zit nou eenmaal geld in de audiofiele markt.
    De groeten => Micha

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibvee
    Ik krijg altijd een beetje gemengde gevoelens bij dat bedrijf, van de website dan, maar heb nog nooit met ze te maken gehad. Ze doen namelijk ook in pro studio's bekabelen en inrichten, Sound Evolution - High End modificaties, Audio import, Pro Audio daarnaast verkopen ze tegelijkertijd 'hoogwaardige' euro power snoeren er zit nou eenmaal geld in de audiofiele markt.
    Jemig, wat een grap Arme audiofielen.....

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LJKEVIN
    Klopt, waarom een eq op goedkopere speakers...
    maar wanneer je 5.1 wilt creeëren ben je minimaal 5 mid/hoog en 1 laagkast nodig.

wanneer je een speaker pakt.. van 300.- p.s. voor hoog mid waar met iets ge-EQ echt leuk geluid uit komt.. deze maal 5 doet.. (=1500.-)
    + een (bijvoorbeeld) Zeck 2x31b equalizer ca. 400.- Dan wordt het samen 1900.-

of 5 dure speakers van 550.- p.s. zonder eq... nou dan weet ik het wel als ik een buurthuis was met een kleiner budget
    En hoeveel speakers ga je eq-en met die equaliser? Alle vijf soms?

Overigens zijn de geopperde driveracks en soundwebs nog ff ietjes duurder dan 400 euro

Ingeschreven
    Nov 2002

Standaard

Jemig, wat een grap Arme audiofielen.....
    Ik vind het appart dat er toch mensen zijn die hun 9000J dan door hun laten bekabelen... Maargoed, het geluid zal er ongetwijveld veel opener, tegelijkertijd warmer, sprankelender, van worden, en de vibe zal enorm toenemen door alle oxygen free cables met 5 dubbele shielding op super ultra schone stroom door power kabels van 900 euro per stuk omdat ze net zo dik zijn als de hoogspanningskabels bij de electriciteitcentrale van Amsterdam, en natuurlijk 9x moet zijn afgeschermd tegen alle soorten mogelijke straling die nog niet is uitgevonden (zodra het de PS van de SSL binnenkomt zal he waarschijnlijk weer overgaan op een normaal stukje koperdraad wat in alle snoeren zit, maar dat zijn details).

Ik draaf door, back on toppic nu!
    Voordat iemand verder gaat met een goed advies geven, is het misschien handig als we toch even wachten op het budget. Misschien had meneer in het vorige jeugdhuis een 5.1 set genelec main speakers, en is het een beetje van het spoor af om dan nu dap en behringer als verbetering aan te brengen.
    De groeten => Micha

Standaard

We zijn enkele maanden verder, en druk bezig met het installeren van onze nieuwe geluidsinstallatie. Uiteindelijk is het de volgende set geworden:

Boxen:
    4 topkasten Orphée cla1001 (10", 250W, 8ohm)
    1 centertopkast Orphée cla1201d (12", 650W, 8ohm)
    2 subkasten Orphée ef8b (18", 700W, 8ohm)

Versterkers:
    1 Show Psa21500 2x1125W, 4 ohm
    3 Show Psa2700 2x530W, 4 ohm

Surround:
    Voilet Audio ADP61 Surround Decoder

Limitor:
    Peavey Digitool MX

DJ-Booth:
    2 x Technics Mk1210 met Shure M44-7 naalden
    1 x Rane TTM57-Sl
    1 x Senheiser HD25-1 headphone
    1 x JB-Systems CD700

DVD-Speler:
    Pioneer DV-400V-S

Heeft er hier iemand bedenkingen, opmerkingen, ervaringen mee?

Shoot!

Greetz!

Forum Rechten