J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 6 van de 8 Eerste ... 2 3 4 5 6 7 8 Laatste

Ingeschreven
    Jul 2004

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kilian
    En het antwoord op deze vraag, laat je verbeelding eens spreken?
    Ja nee tuurlijk.. Dat gaat gewoon fout ja.

Maar ik weet neit zeker of het nou 125 is. Het kan ook wezen dat het 32 is.. Het is kracht Maar dan nog. Het Klinkt niet eens veilig.
    Ook bedacht ik mij dat het best mogelijk is dat hij op de muur afgezekerd is.. Maar dus niet op de verdeler.

Er zijn dus meerdere theater(tjes) waar het dus gewoon niet veilig is dan.. Vind het persoonlijk niet kunnen maar toch.
    Laatst gewijzigd door DvE; 17-04-07 om 22:24.

Ingeschreven
    Dec 2005

Standaard

Kan natuurlijk, maar daar mag je niet van uit gaan. Als je ergens een CForm plug in duwt ga je er niet van uit dat het op 16A is gezekerd. Dan moet je wel dat wel verdraaid goed checken. Maar je gaat natuurlijk nooit een dure 125 gebruiken als je deze op 16Ampere af wil zekeren.

Ga er maar van uit dat alle krachtstroompluggen naar sucko en zonder zekeringen gevaarlijk zijn. Over een sucko mag vaak maximaal 16A en moet dus ook zo afgezekerd zijn.

Inderdaad, het zou niet moeten kunnen. Maar als ik je vertel dat een van de grotere verhuurbedrijven in rotterdam eenzelfde verlopen verhuren (dan heb ik het over 32A Cform naar 4!! maal sucko), geloof je dat dan?

ljlarzzzie, doelde je op mijn reacties, dat ze niet 'gewoon' zouden zijn? Dat zou ik echt wel jammer vinden dan.
    Laatst gewijzigd door Kilian; 17-04-07 om 22:21.

Ingeschreven
    Jul 2004

Standaard

Ik zal mij eens grondig gaan inlezen. Is een intterresant onderwerp, niet het makkelijkste wat er is

Ingeschreven
    Feb 2007

Standaard

Als iemand iets vraagt moet je proberen e.e.a. uit te leggen en geen wedervragen stellen. Als je het niet weet moet je niet reageren.

In theaters en zalen zijn er 3fase aansluitingen mogelijk van bijv. 16, 32, 64 en 125 Ampere. De bijbehorende beveiliging in het theater is overeenkomstig. (als het goed is)
    Uitsluitend bij de 16 Ampere 3fase aansluiting kun je eventueel direct naar de 16 Ampere Schuco's. (mits hier een aardlekschak. aanwezig is.)
    Is de aansluiting zwaarder, dus 32 Ampere of meer dan moet je zelf een verdeler plaatsen. (of moet je installatie hierop ingericht zijn.)
    In deze verdeler is elke 230 volt Schucogroep beveiligd met 16 Ampere en achter een aardlekschakelaar geschakeld.

De voorgaande discussie ging over een 125 Ampere aansluiting die zonder beveiliging naar de Schuco's liep.
    Dat is gevaarlijk en niet toegestaan omdat het materiaal hier niet op is berekend.
    Bij overbelasting kan brand ontstaan om over de gevolgen bij sluiting nog maar te zwijgen!
    De spanning is bij alle aansluitingen gelijk! GvH-E

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DvE
    Mijn excuses maar is een ja of nee antwoord te moeilijk?

zoals ik al aangaf ben ik niet (super) bekend hiermee..

blijf er dan ook vanaf./

HH modderatoren..
    ff kort maar daadkrachtig gummen hier
    Laatst gewijzigd door Gast1401081; 18-04-07 om 00:44.

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Effe een vraagje van mij over krachtstroom en beveiliging hiervan.

Ik ben zelf in bezit van een 32A verdeler. Kant en klaar via J&H gekocht, omdat ik er zelf te weinig verstand van heb iets te maken.

Het gaat om onderstaand product:

Admiral Stroomverdeler 32A-> 6x16A schuko

Art.Code RLSRADKVD80
    volrubber, 2mtr 5x6mm2, 6 C-automaten met handgreep

Volgens mij zit hierop dus ook geen aardlekschakelaar. Klopt dat ?
    Is deze verdeler dan wel veilig bruikbaar ?? of moet ik voortaan gaan checken of de 32A aansluiting op locatie beveiligd is met een aardlek??

Ik heb deze aangeschaft omdat ik dacht daarmee een veilig product te hebben, maar begin nu te twijfelen of dat wel zo is.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkRombouts
    Effe een vraagje van mij over krachtstroom en beveiliging hiervan.

Ik ben zelf in bezit van een 32A verdeler. Kant en klaar via J&H gekocht, omdat ik er zelf te weinig verstand van heb iets te maken.

Het gaat om onderstaand product:

Admiral Stroomverdeler 32A-> 6x16A schuko

Art.Code RLSRADKVD80
    volrubber, 2mtr 5x6mm2, 6 C-automaten met handgreep

Volgens mij zit hierop dus ook geen aardlekschakelaar. Klopt dat ?
    Is deze verdeler dan wel veilig bruikbaar ?? of moet ik voortaan gaan checken of de 32A aansluiting op locatie beveiligd is met een aardlek??

Ik heb deze aangeschaft omdat ik dacht daarmee een veilig product te hebben, maar begin nu te twijfelen of dat wel zo is.
    Daar zit inderdaad geen aardlek schakelaar op en je zult dus op locatie moeten controleren of de 32 ampère aansluiting is voorzien van aardlek schakelaar.

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Dat is dan een fijne tegenvaller. Misschien is het handig als hiervan een opmerking wordt geplaatst bij het artikel.

Is er een eenvoudige manier om deze kast aan te laten passen door een vakman, zodat deze altijd veilig te gebruiken is, of moet ik dan overstappen naar een geheel andere kast ???

Ingeschreven
    Feb 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkRombouts
    Dat is dan een fijne tegenvaller. Misschien is het handig als hiervan een opmerking wordt geplaatst bij het artikel.

Is er een eenvoudige manier om deze kast aan te laten passen door een vakman, zodat deze altijd veilig te gebruiken is, of moet ik dan overstappen naar een geheel andere kast ???
    De meeste verdelers die ik de afgelopen jaren tegenkwam zonder ingebouwde aardlek hebben een grote gele stikker, waar de waarschuwing opstaat dat je hem alleen in een aansluiting met aardlek mag prikken. Zat die er bij jou niet op?

Er zijn een aantal opties:
    1) een losse kast met 32A in, een aardlek, en 32A uit. En deze er altijd tussen steken; -> onhandig, en kan vergeten worden, dus semi gevaarlijk
    2) een nieuwe kast, met aardlek.
    3) Je huidige kast aanpassen. Aan de foto te zien is er geen ruimte om een extra aardlek te plaatsen. Maar als je aan 3 groepen van 16A genoeg hebt, dan heb je de volgende opties:
    3a) Je kan 3 automaten opofferen en daar 1 driefasen aardlek plaatsen. Je houdt dan 3 groepen van 16A over, met elk 2 shuko's per groep. Alles zit op 1 aardlek, dus een aardfout op groep 1, betekend dat groep 2 en 3 ook uitvallen.
    3b) Alle automaten eruit, en er alamats voor in de plaats monteren. Ook hier zullen er nog maar 3 passen i.p.v. 6. Dus weer 3 groepen met elk 2 shuko's. Voordeel hier is dat elke groep zijn eigen aardlek heeft.

Forum Rechten