Mackie ONYX24.4 ervaringen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

    Mackie ONYX24.4 ervaringen

    Hoi,
    wie heeft er al met de nieuwe Mackie onyx 24.4 en 32.4 tafels kunnen werken of kunnen testen.
    Ik ben benieuwd wat ze presteren, want ze zijn redelijk compleet te noemen tegen een acceptabele prijs.
    Ik ben ook benieuwd naar vergelijk met bijvoorbeeld de G&L GL2400 of Soundcraft GB4.
    Is er iemand die heeft kunnen vergelijken misschien?
  • Radar
    Moderator
    • Jul 2002
    • 890

    #2
    Zoek voor de gein eens op onyx.
    Je komt dan een hoop positieve ervaringen tegen over de kleinere serie.
    Als er belangstelling voor is kan ik wel een mackie onyx 1220 meenemen
    naar Vianen op 13 mei.
    Ik doe niet aan bijgeloof.
    Dat brengt ongeluk.

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      Originally posted by purplehaze
      Hoi,
      wie heeft er al met de nieuwe Mackie onyx 24.4 en 32.4 tafels kunnen werken of kunnen testen.
      Ik ben benieuwd wat ze presteren, want ze zijn redelijk compleet te noemen tegen een acceptabele prijs.
      Ik ben ook benieuwd naar vergelijk met bijvoorbeeld de G&L GL2400 of Soundcraft GB4.
      Is er iemand die heeft kunnen vergelijken misschien?
      Ik werk nu al meer dan een jaar met de ONYX 1220, ok het is geen 24.4 of een 32.4 maar ik kan wel iets vertellen over de klank.
      De mic-preamps zijn gewoon super , toonregeling werkt zoals beschreven en de tafel is muisstil.
      Dus wat mij betreft ben ik zeer positief over dit tafeltje.
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • dirtymike
        • Dec 2006
        • 16

        #4
        heb al menig maal op zo'n 16/4'tje gedraaid, en alhoewel het er een heel klein tikkie cheap oogt is het een geweldig mengtafeltje, een massa ins en outs, zeer goede pre-amps, zeer directe toon regeling..helemaal nix mis mee.

        Comment

        • Hansound
          • Apr 2006
          • 832

          #5
          We hebben de Onyx 3280 beluisterd.
          Misschien iets minder overzichtelijk dan een A&H, maar de klank is inderdaad helemaal oke.
          Links en rechts eens geinformeerd naar de acceptatie van een dergelijke tafel en toch maar een GL2800 van A&H gekocht omdat iedereen die kent.
          Neemt niet weg dat de toonregeling van de Mackie warmer klinkt dan die van de A&H .

          Comment

          • Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

            #6
            Originally posted by Hansound
            We hebben de Onyx 3280 beluisterd.
            Misschien iets minder overzichtelijk dan een A&H, maar de klank is inderdaad helemaal oke.
            Links en rechts eens geinformeerd naar de acceptatie van een dergelijke tafel en toch maar een GL2800 van A&H gekocht omdat iedereen die kent.
            Neemt niet weg dat de toonregeling van de Mackie warmer klinkt dan die van de A&H .
            Hoe verhouden die onyx'en zich (3280) tov de A&H GL's en vooral de soundcraft GB8 series (kwalitatief (opbouw en klankkleur), "markt-acceptatie" en gebruiksgemak). Mij lijken de dubbele fader-rijen (zowel voor groupen als aux'en) aanzienlijk overzichtelijker.

            Ik zoek namelijk een budget-vriendelijke allround tafel (dus eentje die we, voor kleinere optredens, zowel op FOH als dubbel gebruik (FOH & monitor van 1 desk, met maximaal 6 monitorlijnen) te gebruiken, als bij kleinere festivals & optredens in zouden zetten als volwaardige (budget) monitor tafel.
            --- watt ever you want ---

            Comment

            • sis
              • Jul 2003
              • 3305

              #7
              Originally posted by Hansound
              We hebben de Onyx 3280 beluisterd.
              Misschien iets minder overzichtelijk dan een A&H, maar de klank is inderdaad helemaal oke.
              Links en rechts eens geinformeerd naar de acceptatie van een dergelijke tafel en toch maar een GL2800 van A&H gekocht omdat iedereen die kent.
              Neemt niet weg dat de toonregeling van de Mackie warmer klinkt dan die van de A&H .
              En dit gegeven is van crusiaal belang, DE KLANK VAN DE EQ
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

              Comment

              • Hansound
                • Apr 2006
                • 832

                #8
                Iedereen kent de A&H tafels, de 2480 of 3280 van Mackie ben ik in Nederland nog nergens tegengekomen.
                Dat is toch van groot belang.

                Comment

                • Kevin_DM
                  • May 2003
                  • 577

                  #9
                  Originally posted by Hansound
                  Iedereen kent de A&H tafels, de 2480 of 3280 van Mackie ben ik in Nederland nog nergens tegengekomen.
                  Dat is toch van groot belang.
                  De mackie's zijn natuurlijk nog maar recent op de markt, terwijl de A&H toch al een 10(?)-tal jaar meegaat...
                  Ik hoor van een aantal grote verhuurbedrijven toch dat, binnen hun prijsklasse, de mackie d'r als beste tafel uit een vergelijkingstest uitkwam (oa AED rent).
                  --- watt ever you want ---

                  Comment

                  • Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

                    #10
                    Dus deze tafels gaan we binnenkort veel zien

                    Denk het niet!!!
                    Ook grote bedrijven willen een fatsoenlijke service op een mengtafel.
                    Als dat net zo gaat als met de SRM450..........

                    Comment

                    • Kevin_DM
                      • May 2003
                      • 577

                      #11
                      Originally posted by Hansound
                      Dus deze tafels gaan we binnenkort veel zien

                      Denk het niet!!!
                      Ook grote bedrijven willen een fatsoenlijke service op een mengtafel.
                      Als dat net zo gaat als met de SRM450..........
                      Sorry, ik was misschien niet duidelijk genoeg, de bedoelde tafels (vooral: de bedoelde categorie) waren de kleine tafeltjes, genre 19" modellen, met een 12-tal inputs. En blijkbaar waren deze tafeltjes (1402's) qua kwalitatief/ opbouw gezien (preamps, EQ-sectie, mogelijkheden etc) toch stukken boven de concurrentie uit. En ik zou dan toch kunnen denken dat ze, met een nieuw uitgebrachte 'live-desk' deze kwaliteit dan toch doortrekken.
                      Ik verwacht (AED kennende) dat er toch voldoende garanties gegeven zijn voor back-service (en anders zal de 2ehands markt binnen een jaar overspoeld worden met deze tafeltjes...)
                      Qua specificaties (gewoon afgaande op brochure) vind ik ze alleszinds veel aantrekkelijker opgebouwd dan pakweg een A&H of een venice, en komen ze enkel op hoogte van de soundcraft GB8 (vooral door de mogelijkheid van gebruik van zowel 8 aux'en en 8 groepen, bij dubbel gebruik (FOH en monitor)).
                      Qua back-service e.d. heb ik eigenlijk te weinig ervaring mee, aangezien ik tot nu toe geen mackie-apparatuur in stock heb zetten, uitgezonderd van enkele versterkers vroeger (toen mackie nog verdeeld werd door EML, ondertussen audioXL).

                      Misschien maar rakelings relevant met het topic, maar zijn er mensen die praktijk-ervaring hebben met zowel de mackie onyx (3280) en de soundcraft GB8 ? Qua betrouwbaarheid, robuustheid, kwalitatief en klankkleur (aangezien soundcraft tegenwoordig ook behoorlijk goede producten aflevert...)
                      --- watt ever you want ---

                      Comment

                      • Lennartsound
                        • Dec 2006
                        • 269

                        #12
                        Originally posted by Kevin_DM
                        De mackie's zijn natuurlijk nog maar recent op de markt, terwijl de A&H toch al een 10(?)-tal jaar meegaat...
                        Ik hoor van een aantal grote verhuurbedrijven toch dat, binnen hun prijsklasse, de mackie d'r als beste tafel uit een vergelijkingstest uitkwam (oa AED rent).
                        niet alleen AED....

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #13
                          die kleine tafels van mackie hebben ook individuele pre/post switches voor alle aux kanalen.
                          Dus je kan zelfs met de 16 kanaals versie in 19 inch ter plaatse kiezen voor 5 monitors en een effect als je eens een extra monitor wil plaatsen.
                          Of een extra effect send ten koste van een monitorkanaal als je een karaoke act hebt.

                          Dat vind ik een erg handige feature.
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          • Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

                            #14
                            Originally posted by showband
                            die kleine tafels van mackie hebben ook individuele pre/post switches voor alle aux kanalen.
                            Dus je kan zelfs met de 16 kanaals versie in 19 inch ter plaatse kiezen voor 5 monitors en een effect als je eens een extra monitor wil plaatsen.
                            Of een extra effect send ten koste van een monitorkanaal als je een karaoke act hebt.

                            Dat vind ik een erg handige feature.
                            Kleine tafels van Mackie ben ik al flink aantal keren tegengekomen.
                            Ook de oude SR24.4 was al een heel leuk tafeltje met een prima klank.
                            Heb zelf zowel een GL2200 als een SR24.4 gehad en inderdaad klinkt de Mackie warmer dan de A&H.
                            Kwa klank inderdaad Mackie kopen!

                            Comment

                            • purplehaze
                              • Jul 2004
                              • 692

                              #15
                              Hoi.
                              Ik zit te denken aan een mackie onyx 24.4 tafeltje voor erbij, onder het motto net wat meer kanalen dan 16 wat vaak net te krap is maar toch een tafeltje waar je toch nog alleen mee op pad kunt vanwege afmetingen en gewicht enzo (met een compact kistje er om dan).

                              Wat ik zo gehoord heb hierboven is dat de mackie's:
                              - een goede toonregeling hebben vergeleken met A&H (ik was al aardig tevreden met mijn GL2000 en GL3000 toonregeling).
                              - goede preamps, ook ruisarm.

                              Wat ook handig is vind ik:
                              - elke aux kan pre-post geschakeld worden (wel alle kanalen tegelijk)
                              - ingebouwde compressor-unit (voor gebruik op een subgroepje handig extraatje)

                              Maar:
                              service wordt discutabel genoemd, acceptatie is (nog) niet erg hoog.

                              Wie heeft er nog meer input over de onyx24.4 ?
                              Last edited by purplehaze; 29-10-07, 10:21.

                              Comment

                              Working...