J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 4 Eerste 1 2 3 4 Laatste

Ingeschreven
    Apr 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusiQmaN
    toch kan ik me voorstellen dat je met monitors (zeker als beginner) beter zingt dan zonder. en daar gaat het om, niet om wel of geen techniek.

en ik denk dat je bij jams ook moet zeggen of alles verstekrt en goed of gewoon lekker ackoustisch. ik denk dat met een guldenmiddenweg het hele effect van een jamsessie weg is. namelijk lekker spelen of je nu beginner, gevorderde of pro bent.
    Waarom moet het per se alles of niets zijn qua uitversterking? Het doel is om publiek en muzikanten en goede balans op een acceptabel volume te geven. De "bijschuiftechniek" is een door velen beproefd en bewezen middel om dit in kleine ruimtes te realiseren. Je zegt zelf het belangrijkste aan een jamsessie te vinden dat er lekker samengespeeld wordt, dat je elkaar horen kunt zonder gehoorschade op te lopen lijkt me daar aardig aan bijdragen. Jij denkt dat een gulden middenweg niet werkt, ik weet dat het wel werkt.
    Laatst gewijzigd door sparky; 03-04-07 om 19:24.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Ingeschreven
    Apr 2002

Standaard

Is waar, eikels zijn onuitroeibaar, maar aangezien zij niet degenen zijn die de rekening betalen voel ik me niet bezwaard zelf een versterker zachter te zetten. Je probeert natuurlijk zoveel mogelijk te voorkomen dat mensen dit uberhaubt willen, door goede backline te leveren, deze goed te plaatsen, een soundcheck te doen en een praatje te houden met de betrokkenen.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Standaard

Ik doe regelmatig bands in een kroeg op Aruba (Chaos genaamd..) en dit is een klein cafe met een klein podium en ik versterk alleen het geen wat van nature iets meer 'sound' mag hebben zoals;
    Kickdrum, overhead, gitaar,bass gitaar, vocals en keyboard.
    Vaak heb ik geen mic op de snare omdat deze zooooooo hard gespeeld word dat dit onzin is om te versterken.
    Mijn visie op geluid is dat men de vocals duidelijk harder moet horen dan de rest van de band, soms moet je in discussie gaan met (vaak) gitaristen en drummers, die gaan vaak TE hard waarop er nix te mixen valt.
    Je moet kreatief zijn als technicus en gewoon naar de Bandleden toestappen en afspraken maken!
    Stress met Jamm sessies? Stop er dan mee!

Paco

Standaard

Ik "doe" iedere maand een jamsessie in een lokale kroeg.
    Ding is +/- 10 x 10 meter en wordt gemiddeld bezocht door 75 a 100 man.
    Ik plaats mede door ruimtegebrek de zangspeakers achter de muzikanten.
    Hierdoor heb je gelijk een prima limiter voor de hh muzikanten want de
    gbf is natuurlijk een stuk lager !!
    Alleen zang, blazers, keyboard en kick worden uitversterkt.
    Klagende vocalisten heb ik eigenlijk nooit.
    Dit gaat al jaren prima zo en iedereen gaat zonder piepjes in de oren
    weer vrolijk naar z'n bedje toe
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Standaard

Hard genoeg is hard genoeg.
    Als jij een normaal drumstel een 20/30watt gitaarversterkertje en een 80watt 15" basversterker neerzet dan is het goed in balans uit zichzelf en al te hard voor de meeste cafe's.

Als je vaker sessies hebt, dan heeft het zin om een beugel bevestiging voor de gitaarspeaker te timmeren. En hem op oorhoogte van de heren plankspankers te monteren.
    lekker belangrijk!

Ingeschreven
    Apr 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bones2001
    Ik plaats mede door ruimtegebrek de zangspeakers achter de muzikanten.
    Aha, dus het was JIJ die die Bose palen heeft uitgevonden!!

Forum Rechten