Bridge

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Opgewekt
    • May 2005
    • 13

    Bridge

    Hallo allemaal weer eens.

    Ik kwam vandaag het knopje "bridge" tegen op een mengpaneel. Verder kwam ik deze tekst ook tegen in het tabelletje achter op de mixer bij de main output aansluiting (speakon) en dit tabelletje vertelde dat bij een van de twee kanalen dat je de +1 en de +2 moest gebruiken bij gebruik van de bridge. Anders moest je ook bij dit kanaal gewoon +1 en -1 gebruiken. Kan iemand mij vertellen hoe dat zit en wat het nut hiervan is? Ik heb wat mogelijkheden uitgeprobeerd maar vond het zonder gebruik van het bridge knopje toch het beste klinken.

    Aart
    Boot
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Heb ik even via de zoekfunctie van ************** geleend:

    ja, dat je je ingangen mono zet, die worden dan uit fase gezet in de amp, waardoor er een gespiegeld signaal op de + van L en de + van R ontstaat, dus dubbel zoveel spanning, dus dubbel zoveel vermogen. Wel verdubbelt ook je minimale load-impedantie.

    ben in n goeie bui vandaag, verder "zoekmachine" gebruiken
    M.a.w. dat had je dus zelf kunnen vinden via de zoekfunctie
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • Opgewekt
      • May 2005
      • 13

      #3
      Originally posted by laserguy
      Heb ik even via de zoekfunctie van ************** geleend:



      M.a.w. dat had je dus zelf kunnen vinden via de zoekfunctie
      Hoi Laserguy, bedankt voor je zoeken. Ik doe daar kennelijk iets mee fout want ik kan nooit iets terugvinden met de zoekfunctie. In ieder geval niet als ik nog een beetje op tijd naar bed wil:-)

      Mare, is niet ieder onderwerp hier al eens geweest dan? Als je het zo bekijkt hoeft dus niemand meer een nieuw onderwerp te plaatsen. Maar ala, volgens mij is er nog wel iets meer te zeggen over het bridgen. Misschien dat iemand de behoefte voelt?

      Aart
      Boot

      Comment

      Working...