EV Q66 probleem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Superpad
    • Mar 2007
    • 8

    EV Q66 probleem

    Ik heb een probleem met een ElectroVoice Q66. Hij heeft een tijdje als monitorversterker dienst gedaan. (de monitor was een Sx 300).

    Bij een feest heeft dat ding dusdanig hard staan beuken dat de versterker in de "protect" stand is gaan staan. Normaal moet die er automatisch weer uit gaan. Echter is dit dus niet het geval. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik hem resetten oid?

    bvd,

    Michiel
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    #2
    Die protect stand zit er natuurlijk niet voor niets op...!
    Blijkbaar is er iets mis, waardoor de uitgangs-relais geopend moeten worden.

    In de gebruiksaanwijzing kun je lezen voor welke situaties de versterker in protect schakeld.

    Dat kan onder andere zijn: kortsluiting op de uitgangen (heb je de versterker ook onbelast al eens aangezet?), oververhitting (lijkt me hier niet van toepassing) en DC spanning op de uitgangen.


    Zet de versterker eens aan, zonder dat je ook maar iets hebt aangesloten, kijk eens of hij dan wel gewoon doorschakeld..


    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

    Comment

    • Superpad
      • Mar 2007
      • 8

      #3
      Ja, ik heb hem los gemaakt en uit het rack gehaald en "leeg" aangesloten op de netspanning, en nog geeft hij "protect".

      Ik ga hem eens schoonspuiten, het schijnt nogal wat stof aan te trekken misschien is dat een oplossing.

      Comment

      • Superpad
        • Mar 2007
        • 8

        #4
        Had hem nog niet opengeschroefd, dat had ik nu dus maar eens gedaan, blijkt dat deze binnenin ook nog eens afgezekerd was en een van deze zekeringen was kapot.

        Comment

        • salsa
          • Jan 2007
          • 1315

          #5
          Voilah! Een fantastische amp dus!
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

          Comment

          • flurk
            • May 2003
            • 409

            #6
            Ik vrees dat ik slecht nieuws voor je heb.Als de versterker in protect gaat en de zekering binnenin kapot is heb je veel kans dat de eindtrap is doorgebrand.Bij EV een "serieuze" kost.

            Comment

            • Superpad
              • Mar 2007
              • 8

              #7
              Hij doet het gewoon nu weer goed, hele weekend mee gedraaid. Hij heeft voor dat ie kapot ging al monitor versterker dienst gedaan bij een DJ op een hardcore party. Ik ben van mening dat de DJ's ze echt hebben overbelast, het zijn de zekering van de voorversterker. De automatische beveiliging is volgens mij alleen op de eindtrap.

              Comment

              Working...