Soundcraft K1

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

    Soundcraft K1

    Hoi

    Ik ben op zoek naar wat commentaren over een Soundcraft K1. Hebben jullie er ervaring mee? Hoe is de sound? Hoe staat ie tegenover bijvoorbeeld een Midas Venice? Ik heb vernomen dat die K1 niet meer wordt gemaakt? Graag jullie mening.

    Alvast bedankt
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    #2
    K1 Gaat wel Heeft zijn nukken zeker als je hem 2de hands koopt . Insert ellende kanalen die dan weer wel dan weer niet willen .
    Klank is op zich goed maar check alles goed na als het een 2de hands is

    Comment

    • Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

      #3
      Ok, alvast bedankt, maar hoe komt ie uit tegenover de midas? Kan iemand mij dit vertellen?

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Ik heb de Venice en K1 naast elkaar gehad, vond/vind persoonlijk de K1 mooier en opener klinken..Ik vind de Venice persoonlijk er dof, in verhouding met de K1, om het zo maar ff uit te leggen...Ik heb dus gekozen voor een K1...een van de 2 laatste uit de voorraad... afgelopen juni...
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

          #5
          Dit verbaast me wel enorm want ik heb nu al veel tafeltjes vergeleken (ook andere soundcraft modulaire systemen) en de midas kwam er altijd als het meest correcte uit met de meest "open" sound. Dus zeker niet dof. Nu wil ik die K1 van Soundcraft wel eens horen :-)

          Nog mensen die ervaringen en meningen hebben over de K1?

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            Ervaring met de K1 wel, venice alleen op simpele tape klusjes.

            Nadeel van de k1 is dat je veel signaalverlies hebt als je signalen door je tafel route. Zoals gezegd geen idee hoe dat bij de venice is, maar bij de k1 is dit iets om rekening mee te houden.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • cobi
              • Aug 2002
              • 1083

              #7
              Qua sound vind ik de Venice wat lekkerder EQ-en en hij klinkt ook wat dikker als de K1. Ook de stereo kanalen heeft de (vaste) EQ punten net effe op wat slimmere plekker zitten. Zowiezo vertrouw ik de stereo kanalen niet zo van de K1. De inserts die uitvallen dat is een Soundcraf kwaaltje waar de Delta's ook al last van hadden.

              Voordeel van de K1 is wel dat je een Matrixje heb en dat je normaal kan uitsturen. Als ik een monitor setje op een Venice draai dan komt de master van de Aux nauwelijks boven een kwart uit.
              Spelingvouten onder voorbehout...

              Comment

              • Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

                #8
                Kan dus zo'n beetje besluiten wanneer je voor de beste geluidskwaliteit en stabiliteit kiest en tevreden bent met beperktere mogelijkheden de voorkeur mag uitgaan naar de venice.

                Comment

                • Rock On
                  • Jan 2004
                  • 250

                  #9
                  Mijn ervaringen met de K1 zijn niet zo heel positief, ik heb de kwalen die door mijn voorganger-reageerders zijn genoemd op één tafel mogen meemaken.
                  * Ik vind de EQ niet fijn werken.
                  * Stereokanalen die niet meer naar de master willen routen.
                  * L/R kan je niet als geheel naar mono routen, moet per kanaal.
                  * De matrix heeft geen mogelijkheid om de master naar toe te routen, alleen de subgroepen kunnen er heen.
                  * De headroom laat te wensen over.

                  De ideeën bij het onwerpen van de tafel zijn opzich niet verkeerd, ik vind (IMHO) de uitwerking niet heel goed geslaagd.

                  Oja, inserts heb ik dan nog niet zo veel last mee gehad
                  "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

                  Comment

                  • Joost_A
                    • Apr 2005
                    • 45

                    #10
                    De K1 is op zich erg ok, kijk alleen uit met wat oudere K1's. Zeker wanneer deze niet goed geserviced is kunnen er aparte dingen gebeuren. Bijvoorbeeld uitvallen van de fantoom tijdens een congres met diverse sprekers en een aantal Neumanns voor tafeldiscussies .

                    Voor de rest is er weinig negatiefs te melden. Klinkt redelijk goed, eenvoudig van opzet, genoeg routing mogelijkheden en goedkoop te verkrijgen.

                    Comment

                    Working...