J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 5 van de 6 Eerste 1 2 3 4 5 6 Laatste

Standaard

Bedankt voor de reacties!

Klusje is ergens eind mei. Buis ligt al ingegraven (ligt er al jaren) dat is met die jongens idd allemaal geen probleem! Ik stelde deze vraag omdat ik mogelijk iets anders wil proberen met het geluid. Wij werkten altijd met veel statiefluidsprekers aan iedere kant van de baan. Miss ga ik nu proberen met een ander type luidspreker vanuit één punt het hele veld te bestrijken. Dan is het ook niet nodig met signaal de baan over te steken.

Nu mijn klant echter een tent, aan de overzijde, apart versterkt wil hebben zou ik dus enkel daarom die kabel, en dus nog verder, moeten leggen. vandaar mijn "draadloze" vraag.

Ik weet nog niet wat ik ga doen, zal er nog eens over denken. Draadloos overtuigt me nog niet!

Bedankt voor de racties,
    Groeten Kasper

Standaard

ik heb nog niks gehoord over streamen,
    ik doe ook nog wel eens wat voor de lokale omroep hier en die werken geregeld met streamen vooral als ze uit vanuit cafe's oid een uitzending hebben en omdat we dan vanuit het cafe naar de studio zenden is er maar 1 luisteraar waardoor er geen buffer is en dan is er bijna geen vertraging, 0/1 sec. en draadloos internet is tegenwoordig overal wel te realiseren.

Maar, 2 jaar geleden met de visserijdagen in harlingen hebben wij een straalzendertje van hun geleend om het audio signaal van de ene kant van de haven na de andere kant van de haven te transporteren.
    Laatst gewijzigd door Edje; 29-03-08 om 01:15.
    het feest begint pas, als de show afgelopen is.

Standaard draadloos

Waarom zou je niet gewoon ergens een proffesione zender huren.
    Weet nje zeker dat het geluid goed is en je hebt geen vertraging kwa geluid. En je wordt niet weggedrukt door de scheepsvaart enz want daar kan je op rekenen dat je daar anders last van ga krijgen.
    Tevens op evenementen is er tegenwoordig best veel draadloos verkeer denk maar aan portofoons politie brandweer ehbo enz En de radio natuurlijk.
    Ik heb alleen maar goede ervaringen hiermee en heb het ook al diverse keren gebruikt over kilometers afstand met veel scheepsvaart ertussen

succes hiermee

Ingeschreven
    Sep 2003

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikke ben er Bekijk Posts
    heel verhaal...
    allereerst.... heb je wel het topic doorgelezen? aan je reactie betreffende water en schepen is te merken dat je alleen de laatste reactie hebt gelezen (visserij dagen)

het gaat namelijk om een signaal max 70 meter te transporteren....

profesionele zenders enzo..... wat een gedoe, met een ew setje kom je ver genoeg zonder problemen (zolang je maar weet hoe je ermee moet omgaan)

verder porto's en shit..... zul je geen problemen mee krijgen... waarom niet?

porto's (en dan bedoel ik de pmr 446 toestellen) zijn afgesteld in de 446 mhz, scheepvaart zit daar een stukje boven (als ik me niet vergis) als je het gaat hebben over frequentie gebruik, doe dan eerst even je huiswerk (even algemeen gezegd)

even tot slot gezegd..... ik heb het al vaker gezegd: zolang je WEET wat je doet met zenders, is er relatief niks aan de hand en kun je een hoop risico's uitsluiten,

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shure-fan Bekijk Posts
    porto's (en dan bedoel ik de pmr 446 toestellen) zijn afgesteld in de 446 mhz, scheepvaart zit daar een stukje boven (als ik me niet vergis) als je het gaat hebben over frequentie gebruik, doe dan eerst even je huiswerk (even algemeen gezegd)
    Portofoons met een licentie: 146 t/m 175 mhz.

en wat ik me nu bedenk.. er zijn genoeg piraatjes die wel even willen helpen met hun apparatuur en dan via de FM band, alleen is dit niet legaal tenzij je het aanvraagt (of is dit al genoemd?)

Standaard

Hier haak ik ff op in omdat een klant van mij een offerte wil hebben.

Een winkelcentrum heeft een bestaande entertainment center met een waterfonteinen show en een flinke geluidsinstallatie.
    Toch wil men aan de buitenzijde van het winkelcentrum, waar twee poorten zijn,
    extra luidsprekers hebben om als het ware het voorbijgaande publiek naar binnen te lokken..

Buizen graven is geen optie en wireless is wel een optie maar hoe en welke apparatuur kan ik daarvoor het beste gebruiken?

De bedoeling is om per poort (toegang) twee Electro Voice ZX1-PI te hangen, dus een totaal van vier luidsprekers met twee versterkers omdat deze twee poorten niet bij elkaar liggen..

Afstand van plaats van zenden tot waar de luidsprekers zich bevinden zal ong.60 meter zijn.

Alle goede bedoelingen zijn welkom!

Dave.

Standaard

Als het heel belangrijk is zou ik dat gewoon overlaten aan een bedrijf zoals HF Prints bijvoorbeeld. Deze hebben vergunningen voor speciale banden zodat de kans op storingen miniem is.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Ik neem aan dat je op de punten wel stroom hebt voor je versterkers ?

Waarschijnlijk liggen er dus al buizen met kabels naar de bewuste plaats toe, en kun je er wellicht gewoon een extra kabeltje bij trekken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laserguy Bekijk Posts
    Als het heel belangrijk is zou ik dat gewoon overlaten aan een bedrijf zoals HF Prints bijvoorbeeld. Deze hebben vergunningen voor speciale banden zodat de kans op storingen miniem is.
    Tja..die zijn er niet op Aruba, ik wel...vandaar dus deze vraag!
    Ik wil weten of er iemand ervaring heeft b.v. met delay stacken wireless en welk apparatuur ik het beste kan gebruiken (merken,types enzo..)

Ja, er is wel 'stroom' beschikbaar op de plekken waar de versterkers komen..
    Nee er liggen geen buizen, dit verschijnsel kennen ze hier niet (daarmee bedoel ik, ver vooruit denken..snapje? We zitten in het Carribisch Gebied..)

Iemand nog ideeen??
    Laatst gewijzigd door salsa; 12-04-08 om 01:32. Reden: Wij zitten op ARUBA!

Standaard

is het de bedoeling dat alles legaal gebeurd?

want ik ken de wetgeving niet daar op aruba maar dat zal hier vast wel anders zijn mbt frequenties ed dan hier in nederland.

dus als ik jou was zou ik eerst eens uitzoeken wat mag op aruba.

Forum Rechten