J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 6 Eerste 1 2 3 4 5 6 Laatste

Standaard

een redelijk veilige manier is 2 beltpacks op het panton op 2 verschillende frequenties (liefst 20/30mhz uit elkaar ff berekenen)
    mixer op het panton (dj en spraak bij elkaar zetten)
    en op allebij de belts zefde signaal te zetten .
    vlaggen!! op de kade +/- 20/30 cm uit elkaar
    als er een beltje uit vliegt kan je overschakelen op de andere.
    het meest veilige is alles mono doen geen looptijd verschillen etc.

ik zou hier zelf de uhf-r van shure voor nemen belts op 50mw en gaan
    heb dit zelf al een aantal x gedaan op verschillende lokaties en verschillende bebouwing.. werkt erg ok

het aller aller veiligste is idd kabel in het water laten zakken..

succes

Standaard

Je hebt al een hoop adviezen gehad. Hier nog een. Indien je denkt aan een zenderoplossing dan werkt alleen een broadcast zender. Gewone zenders/in-ear etc. hebben allemaal compressie en zijn kwalitatief niet super voor dit doel. Niets ten nadele van zenders maar een volledig breedband signaal is iets anders dan alleen een vocal of gitaar. Daarnaast hebben ze bijna allemaal een laagaf filter. Dit zul je vooraf moeten testen. Er zijn wel zenders die dit eventueel wel zouden kunnen doen maar die zijn in nederland niet altijd toegestaan (Lectrosonics | Professional Wireless Microphone Systems). Deze bodypacks hebben geen compressie en zijn filteren niet. Daarnaast zijn ze veel sterker.

Iki zou zelf geen risico nemen en de microfoonkabel (installatieversie) laten afzinken en dit door factureren aan je klant. Kost een uurtje en dan ligt het en werkt het voor zeker.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GvH-E
    Waarschijnlijk gaat het draadloos goed maar 200 meter of meer symetrische lijnkabel gaat gegarandeerd ook goed
    en daar hoeft in dit geval geen trafo in, elektronisch gebalanceerd is ruim voldoende. Hoe dan ook: succes. GvH-E
    De trafo zit er meer voor de galvanische scheiding en brom toestanden...

Ingeschreven
    Feb 2007

Standaard

Is juist. In jouw voorbeeld is er een grote kans op vereffeningsstromen tussen 2 installaties en is een trafo "veiliger". In de boot situatie is de kans zeer gering. Dus eens! GvH-E

Ingeschreven
    Jul 2006

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Upgrading your system
    Ja, het is wel een haven, maar niet bepaald een drukke, ik denk niet dat we last krijgen van dat beetje pleziervaart.
    Als de pleziervaart commercieel is, dan zijn ze verplicht een marifoon aan te hebben. Dit hoeft niet te storen, maar het is natuurlijk wel mogelijk!

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Ingeschreven
    Sep 2003

Standaard

misschien nutteloze opmerking, marifoon verkeer zit (als ik me niet vergis) tussen de 400 en 500 mhz in ik weet alleen niet of dat vht is of uhf

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shure-fan
    misschien nutteloze opmerking, marifoon verkeer zit (als ik me niet vergis) tussen de 400 en 500 mhz in ik weet alleen niet of dat vht is of uhf
    Een collega van mij heeft een boot dus even navraag gedaan. Voor wat deze extra informatie dan waard/nuttig is. Volgens hem zit marifoon in de UHF band vanaf 156 t/m 162 en 457 t/m 467.

Ingeschreven
    Sep 2003

Standaard

oke, weer nutteloze opmerking: tussen de 400 en 500 mhz is 70 cm en 2m (als ik me niet vergis) (gelicenceerde zend amateurs weten wel waar ik het over heb)

oja, zender mic's (shure en sennheiser in het algemeen) beginnen pas na 500 mhz, tenzij je de stok oude shure setjes hebt die nog op vhf werken (no offence hoor)

Ingeschreven
    Aug 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shure-fan
    oke, weer nutteloze opmerking
    Gelukkig kwam je daar zelf al achter
    Life is what you make it

Forum Rechten