Overbrugging draadloos.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

    Overbrugging draadloos.

    mensen,

    Even een verhaaltje aan de hand:

    binnenkort moet ik geluid organiseren aan een haven, de spreker komt op een plateau ts staan vergezeld door de DJ.
    amps staan op de kant. (elaktra is aanwezig doormiddel van een aggregaat.

    mijn vraag: Ik weet dat er al een topic over is, ik kan deze alleen niet terugvinden.
    toen hebben we bedacht een draadloze verbinding aan te leggen doormiddel van een In-ear systeem. (zender op het eiland en de beltpack/ontvanger) op de kade. wat waren de voor en tegens ookalweer en welke aansluitingen gebruiken ze voor een beltpack? gewoon mini Jack?

    tevens: wordt dit een probleem over 60 meter?
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

    #2
    minijack ja.

    voorzie dat de antennes elkaar zien, plaats ze hoog genoeg en probeer er voor te zorgen dat niets in het zichtveld van de antennes kan komen.

    verder zou ik voor die afstand gebruik maken van vlagjes....

    maar dit alles garandeerd je nog geen bedrijfszekerheid...

    mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

    Comment

    • w00Dy
      • May 2006
      • 257

      #3
      Een haven lijkt me een plaats met veel radio activiteit. Ik zou op voorhand goed nagaan wat er vrij is.

      Ook reken houden met de delay maar daar was je zelf al achter
      Alles begint bij Neutrik

      Gitaren verdienen beter dan een SM 57

      Comment

      • Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

        #4
        hahah, jup, duidelijk.

        het gaat om 60 meter vrije ruimte, alleen water.
        is het dan persé nodig vlaggetjes te gebruiken?

        Ja, het is wel een haven, maar niet bepaald een drukke, ik denk niet dat we last krijgen van dat beetje pleziervaart.
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

        Comment

        • shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

          #5
          ehmmm.... beter een draadloos beltpack systeem gebruiken, waar dus normaal een revers / gitaar kabel aangaat, natuurlijk wel een ontvanger met diversity,


          zender lekker hoog ophangen met kabel naar de bron,

          2x een vlag aan de ontvanger en je bent klaar

          met in-ear kun je drop-outs krijgen
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

          Comment

          • GvH-E
            • Feb 2007
            • 122

            #6
            Misschien ontgaat mij iets maar ik kan het niet volgen.
            Moet het in stereo? Ik neem aan van wel.
            Hoe dan met een gitaar of rever mic. zender? Of gebruik je er twee?

            Of pas je een monitorsysteem (in-ear) toe? Hoe kun je dan twee vlaggen op deze ontvanger aansluiten?

            Waarom leg je niet twee (dichte) lijnkabels gewoon in het water, ben je overal van af. Of moet je kunnen varen?

            Maar los van alles, is dit de ideale opstelling i.v.m. de reeds genoemde delay?
            GvH-E

            Comment

            • Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

              #7
              Ja, er wordt doorheen gevaren, sterker nog, ze gaan er waterskieën. ik ben niet moeilijk, maar moet er niet aan denken dat mijn kabels ertussen zitten.

              Waarom kan ik drop-outs verwachten??
              is die 60 meter met de standaard antenne dus niet haalbaar?
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

              Comment

              • shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

                #8
                omdat in-ear systemen (behalve van mipro) niet met diversity werken,

                Diversity is een systeem dat schakelt tussen de 2 antennes, welke het beste signaal op een moment pakt wordt gebruikt,

                bij in-ear is het 1 antenne die ontvangt, en als daar wat tussenkomt (*** mag weten wat, en niet belangrijk) dan kun je een drop-out verwachten aangezien die niet kan schakelen tussen antenne's

                60 meter met de standaard sprietjes is vaak wel te doen, en onder normale omstandigheden komt het signaal dan ook wel volle bak binnen, maar als er een dik schip voorbij komt met veel staalwerk, dan heb ik 4 opties

                1) richtantenne eraan knopen (vlag dus)
                2) zender of ontvanger hoger plaatsen
                3) testen of het mogelijk is (in overleg met organisatie of het schip even kan varen)
                4) bidden dat het je lukt.

                het zal dan ook wel goed gaan hoor, maar ik ben liever zeker van me zaak op dat gebied
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                Comment

                • Robin.vd.Have
                  • Nov 2005
                  • 165

                  #9
                  Je zal op deze afstand zowiezo met vlaggen moeten werken en dan nog vind ik het een knappe afstand in een haven. Er vanuitgaande dat er ook gewoon boten e.d. varen die dus hun radio gebruiken om te kunnen comminuceren.

                  LEt ook op dat je je belt pack even aansluit op een 220 aansluitingkej d.m.v een trafotje o.i.d je wilt ook niet ff tussendoor batterijen moeten verwisselen.

                  Comment

                  • Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

                    #10
                    Ok, dus:

                    - in-ear liever niet gebruiken maar wisselen met een draadloos beltpack systeem.
                    - vlaggetjes gebruiken.


                    ter verduidelijking:

                    tijdens de show wordt er alleen met speedboten gevaren, dus massale stalen bakken komen er niet langs
                    het gaat om een relatief kleine haven, dus radioverkeer zal ik niet teveel last van krijgen(uiteraard houdt ik er wel rekening mee).

                    dan nog even de vraag die GVH-E al aanhaalde, hoe los ik het probleem op van het stereo verhaal?

                    mono insturen?
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                    Comment

                    • ronny
                      • Dec 2002
                      • 2139

                      #11
                      2 zenders, 2 ontvangers... beiden andere frequentie uiteraard...

                      Moet het echt stereo zijn? voor gewoon disco voldoet mono toch ookwel... alle voor mij althans toch

                      mvg
                      ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

                      Comment

                      • J@N
                        • Oct 2006
                        • 26

                        #12
                        Er staat een heel leerrijke uiteenzetting over point-to-point wireless transmission op de website van Shure :

                        Daar kan je onder andere lezen dat het risico op "dropout zones" zeer beperkt is omdat je zender/ontvanger niet bewegen. Het enige wat nog een negatieve invloed zou kunnen hebben zijn grote bewegende reflecterende objecten (zoals bv. een boot) maar aangezien je zegt dat deze niet al te groot zijn denk ik dat dat effect verwaarloosbaar is.

                        Volgens datzelfde artikel zou je met de normale antennes al een bereik van minstens 45 meter tot zo'n 240 meter kunnen halen. In jouw toepassing (geen of weinig storende objecten) denk ik dat 60 meter dus zeker geen probleem zal zijn.
                        Last edited by J@N; 15-03-07, 11:04.
                        "Without music, life would be a mistake."

                        Comment

                        • AH
                          • Apr 2004
                          • 248

                          #13
                          Ik zou er gewoon een rol goedkope mic kabel aan opofferen ben je voor 50 eurie klaar, en is betrouwbaar.
                          Wel even een paar stenen aan knopen zodat de kabel netjes op de bodem blijft.
                          Anne Homan

                          Comment

                          • vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

                            #14
                            Originally posted by GvH-E
                            Misschien ontgaat mij iets maar ik kan het niet volgen.
                            Moet het in stereo? Ik neem aan van wel.
                            Hoe dan met een gitaar of rever mic. zender? Of gebruik je er twee?
                            Jou ontgaat schijnbaar niets want je geeft zelf het antwoord.

                            Comment

                            • Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

                              #15
                              rol kebel met stenen heb ik uiteraard aan gedacht, probleem is echter dat ik dat afzink verhaal niet zo prettig vindt

                              omdat: Geen idee hoe diep het er is, en dus hoe lang mijn kabel moet zijn.
                              100 meter mic kabel is ook een eind, en kan ook problemen opleveren.

                              verder denk ik dit soot situaties vaker mee te gaan maken, en zoek dus een oplossing waarvoor ik gewoon de juistye materialen kan inzetten zonder hele constructies met afzinken te gebruiken..

                              wireless is wireless, en als dat niet zou werken zou het niet gemaakt worden. truc is nu even het juiste setje samen te stellen.
                              Last edited by Upgrading your system; 15-03-07, 13:30.
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                              Comment

                              Working...