J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 6 Eerste 1 2 3 4 5 6 Laatste

Ingeschreven
    Oct 2006

Standaard

Er staat een heel leerrijke uiteenzetting over point-to-point wireless transmission op de website van Shure :

Daar kan je onder andere lezen dat het risico op "dropout zones" zeer beperkt is omdat je zender/ontvanger niet bewegen. Het enige wat nog een negatieve invloed zou kunnen hebben zijn grote bewegende reflecterende objecten (zoals bv. een boot) maar aangezien je zegt dat deze niet al te groot zijn denk ik dat dat effect verwaarloosbaar is.

Volgens datzelfde artikel zou je met de normale antennes al een bereik van minstens 45 meter tot zo'n 240 meter kunnen halen. In jouw toepassing (geen of weinig storende objecten) denk ik dat 60 meter dus zeker geen probleem zal zijn.
    Laatst gewijzigd door J@N; 15-03-07 om 11:04.

Standaard

Ik zou er gewoon een rol goedkope mic kabel aan opofferen ben je voor 50 eurie klaar, en is betrouwbaar.
    Wel even een paar stenen aan knopen zodat de kabel netjes op de bodem blijft.
    Anne Homan

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GvH-E
    Misschien ontgaat mij iets maar ik kan het niet volgen.
    Moet het in stereo? Ik neem aan van wel.
    Hoe dan met een gitaar of rever mic. zender? Of gebruik je er twee?
    Jou ontgaat schijnbaar niets want je geeft zelf het antwoord.

Standaard

rol kebel met stenen heb ik uiteraard aan gedacht, probleem is echter dat ik dat afzink verhaal niet zo prettig vindt

omdat: Geen idee hoe diep het er is, en dus hoe lang mijn kabel moet zijn.
    100 meter mic kabel is ook een eind, en kan ook problemen opleveren.

verder denk ik dit soot situaties vaker mee te gaan maken, en zoek dus een oplossing waarvoor ik gewoon de juistye materialen kan inzetten zonder hele constructies met afzinken te gebruiken..

wireless is wireless, en als dat niet zou werken zou het niet gemaakt worden. truc is nu even het juiste setje samen te stellen.
    Laatst gewijzigd door Upgrading your system; 15-03-07 om 13:30.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Standaard

Heb een tijd geleden een soort gelijke situatie aan de hand gehad en heb doormiddel van het zogenaamde ENG setje van sennheiser dit opgelost. Heb deze samen met een di op een wind-up gezet en omhoog met de handel. Enige nadeel is dat je of een "vaste spanning" moet fabriceren of een na een uur of 4 je batterijen verwisselen

Ingeschreven
    Mar 2004

Standaard

Neem gewoon in plaats van die beltpack een in-ear zender. Dan heb je beide units op vaste spanning. Aan de zenderkant verleng je de kabel en plaats je de antenne wat hoger. De ontvanger liefst gewoon vrij opstellen (antennes verlengen met kabel verhoogt enkel de verliezen, dan moet je weer met aktieve antennes (vlaggetjes) gaan werken).

Eventueel neem je zo twee systemen parallel. Kun je stereo overzenden, en je hebt één systeem reserve. Mono knopje op de mixer aan de ontvangerkant indrukken en je hebt weer overal geluid mocht één systeem wegvallen...

Een dergelijke opstelling heb ik hier staan en al meerdere malen gebruikt. Zorg wel even dat de in-ear zender op MONO ingesteld staat, anders krijg je problemen met je standaard mono EM-ontvanger.. Zelf gebruik ik een IEM300 zender en een EM500 ontvanger.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Upgrading your system
    100 meter mic kabel is ook een eind, en kan ook problemen opleveren.
    Al twee jaar achtereen 200 meter microfoonkabel aan elkaar geknoopt in de Haven in Elburg.
    Geen probleem
    (Wel een trafo geplaatst ivm andere spanningsgroepen...)
    http://www.xs4all.nl/~jlabots/fotos/haven%20elburg.bmp
    Laatst gewijzigd door jakkes72; 15-03-07 om 20:57.

Ingeschreven
    Feb 2007

Standaard

Wat blijft er over van je geluidskwaliteit en de onderlinge fase fouten tussen beide onafhankelijke zenders/ontvangers?
    Maar misschien valt het mee... Even uitproberen.
    En als je een ontvanger hoog opstelt is het zomaar mogelijk dat een ratel ontvangen wordt van een nabijgelegen telecommunicatiemast. Ook als de zender in staat. (Kanaal 59..) Waarschijnlijk gaat het draadloos goed maar 200 meter of meer symetrische lijnkabel gaat gegarandeerd ook goed
    en daar hoeft in dit geval geen trafo in, elektronisch gebalanceerd is ruim voldoende. Hoe dan ook: succes. GvH-E

Ingeschreven
    Aug 2002

Standaard

Als je echt draadloos bedrijfszeker wilt werken zou ik kiezen voor een point-to-point broadcast zender waar omroepen mee werken. Misschien lukt het je om deze in te huren. Daarvoor moet je alleen wel nagaan of je een zendvergunning kunt krijgen. Kijk maar eens op HECOM wireless audio equipment

Succes !
    Laatst gewijzigd door Rieske; 15-03-07 om 23:21.
    Life is what you make it

Forum Rechten