Peavy International...burnout

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTC
    • Mar 2007
    • 1

    Peavy International...burnout

    Ik heb een klein probleem met een Peavy International Series III (3-weg fullrange cabinet). Onlangs stopte de HT94 driver (> 8000Hz ) ermee.
    Oude box. Door importeur een nieuw diafragma laten plaatsen. Tweeter weer Okee! Na terugplaatsen in de box nog geen geluid. Wat zacht geneuzel in het hoog. Filter kaduuk? Nog nooit eerder meegemaakt dat een scheidingsfilter er de brui aan gaf.

    edit mod: spelregels zijn er voor iedereen :-)
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

    #2
    Zou best kunnen dat het filter, door bijv. losse componenten op het filter, er inderdaad de brui aan heeft gegeven...

    Heb hetzelfde met deze serie gehad...bij het tillen van de box hoorde ik een rammel in de box...was keurig een keramische weerstand, welke het hoog beveiligde, er vanafgekomen...gevolg dat het hoog het niet meer deed ( toeval????) Onder deze weerstand was niet de zwarte lijm/kit gebruikt zoals bij de overige welke er op de print zaten..

    Advies..controleer de solderingen ( evt, even opnieuw warm maken zodat ze goed uitvloeien ) en de componenten op evt. breuk... Ik hoop dat het hiermee verholpen is....

    Comment

    • J@N
      • Oct 2006
      • 26

      #3
      Het filter kan zeker kapot, geloof me

      Ik heb enkele weken geleden net hetzelfde meegemaakt met 2 oude Hisys 4 luidsprekers waar ze de tweeters ook van hadden opgeblazen. Na vervanging van de tweeters bleek één van de 2 nog steeds geen hoog te geven.

      Dan heb ik de rest ook open gesmeten en wat bleek : van de 3 condensatoren die op de print zaten was er geen enkele nog heel. Volledig opgeblazen die handel ! Het was zelfs zo erg dat de print er van doorgerbrand was en het isolatiemateriaal had ook duidelijk te lijden gehad onder de warmte.
      Ik heb echt spijt dat ik er geen foto van genomen heb want het filter zag er als een heus slagveld uit.

      Mits vervanging van de condensatoren (meer info bij je invoerder of bij Peavey zelf) heb ik het ding weer aan de praat gekregen maar ik denk dat ik de spoelen ook ga vervangen want die zullen misschien ook onder de hitte geleden hebben en ik wil graag zeker spelen.
      "Without music, life would be a mistake."

      Comment

      Working...