J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
  1. #1

    Standaard Wie helpt me aan de juiste effecten combi

    Beste mede techneuten,

    Ben van plan een midas venice 160 te kopen, maar ben er nog steeds niet over uit voor welke effecten setup ik moet kiezen.

    Gaat hoofdzakelijk voor het uitversterken van een vrouwelijke tape artiest.

    In de tape wereld kom ik veelal de tc d-two icnm de tc m-one xl tegen.
    of de lexicon mx 400 (alleen staand)

    Wat is jullie mening

  2. #2

    Standaard

    Ik zeg M-One...Heb zelf een M-One in mijn bandrack en al jaren dik tevreden, evenals als over de D-Two. Beide erg makkelijk in gebruik. Wat ik ook veel zie in de tapeshow wereld is de Lexicon MPX1, deze is ook erg goed, alleen veel omslachtiger in gebruik en duurder dan de M-One..De MX400 is voor mij nog te jong om daar een oordeel over te geven.
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

  3. #3

    Ingeschreven
    Mar 2003
    Locatie
    2
    Posts
    200

    Standaard

    De M ONE en D TWO zijn algemeen aanvaard en prijs / kwaliteit zeer goed
    De D TWO kom je zelf zeer geregeld tegen in de echt grote set ups .
    De MX 400 van lexicon is ook zo een apparaat , heel degelijk en leuk om mee te spelen .Prijs / kwaliteit ook een topper .
    Ik verwacht ook heel veel van de nieuwe types van Lexicon MX 300 en MX 500 .

    Heel binnenkort leverbaar , misschien een aanrader om op te wachten.

    Maar waarom in ***snaam een venice ? Er zijn zoveel alternatieven voor dezelfde prijs die stukken beter zijn . Oa soundcraft GB 2-4 en 8.

    Ik heb hier trouwens onlangs een topic over gestart ( VENICE - GB )

    Lees de reacties van mede forummers maar eens na .

  4. #4

    Standaard

    Maar waarom in ***snaam een venice
    De mixer moet in een 19 inch rack passen en min 3 stereo kanalen hebben (3x MD), de 19inch versie´s van Soundcraft als de K1 hebben er maar 2, dus moet je 2mono kanalen opgeven voor een MD, en 1 voor je galm 1 voor je delay. Dan hou je nog maar 4 mono kanalen over. Waarvan een door de mic en inbeslag wordt genomen en een door de split van de mic zodat je deze kan routeren naar je inear´s en 1 door me reserve mic.

    Nu heb je nog maar 1 vrij kanaal over. Vind ik net te krap.
    Bij de Venice in de zelfde config, heb ik er nog 5 over.

    Ook een optie was de Crest XR-20, maar deze vind ik persoonlijk kwa layout te rommelig en een minder klankbeeld hebben dan de Venice

    Daarom de venice, maar als je nog een andere optie weet verneem ik het graag van je

  5. #5

    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    1
    Posts
    1.391

    Standaard

    Je kan in de K1 van Soundcraft ook een module met 4 stereokanalen en een module met 4 mono kanalen laten plaatsen volgens mij.

    Dan heb je 6 stereo kanalen en mono kanalen en kun je dus alle kanten uit.

  6. #6

    Standaard

    Het ging over effect apparaten...
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

  7. #7

    Standaard

    heb hier ook verschillende MPX 550 ers die voor dit soort dingen gebruikt worden. Hierover ben ik ook erg te spreken, zeker als je dan ook nog de prijs erbij betrekt
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

  8. #8

    Standaard

    m-one of mpx550 voor galm, net wat je zelf lekker vindt klinken

    vor delay gebruik ik een m300. Simpel en doeltreffend in gebruik. Voor meeste situaties heb je -duurdere- d2 niet nodig!
    ~Clearsound~

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen