J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 4 van de 8 Eerste 1 2 3 4 5 6 7 8 Laatste

Standaard

Als ik 2 versterker racks heb (1 links en 1 rechts op het podium)
    en in elk versterker rack zit een xta processor. kan ik dan in elk versterker rack een wireless router bouwen en met mijn laptop met audiocore beide processors bedienen?

Ingeschreven
    Sep 2003

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dj torny Bekijk Posts
    Als ik 2 versterker racks heb (1 links en 1 rechts op het podium)
    en in elk versterker rack zit een xta processor. kan ik dan in elk versterker rack een wireless router bouwen en met mijn laptop met audiocore beide processors bedienen?
    ja en nee,

ja: je kunt beide racken wel draadloos benaderen maar via 1 router, je zult het andere rack een utp kabel naar je verbonden w-lan router moeten laten lopen.

nee: beide wireless routers tegelijk benaderen gaat niet, aangezien je pc met 1 tegelijk verbonden kan zijn

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shure-fan Bekijk Posts
    ja en nee,

ja: je kunt beide racken wel draadloos benaderen maar via 1 router, je zult het andere rack een utp kabel naar je verbonden w-lan router moeten laten lopen.

nee: beide wireless routers tegelijk benaderen gaat niet, aangezien je pc met 1 tegelijk verbonden kan zijn
    of iets makkelijker je gaat via rs485 (gaat met 3P xlr kabel) van je ene xta naar de ander.
    loop je niet te k***en met utp kabel

dit is idd wel erg leuk draadje!
    uit ervaring weet ik dat als je een echt betrouwbaar draadloos controllersysteem wil opzetten, dat het beste werkt via remote desktop
    hiervoor is een simpele reden als je verbinding blijft hangen (je loopt bv ff naar het balkon in het theater of er gebeurt wat met je verbinding) heeft je externe controller nog contact met de lokale pc waardoor je minder blauwe schermpjes :-) ziet.

dit kan btw een heel simpel dingetje zijn met een paar usbpoorten en een goeie! losse router

Ingeschreven
    Oct 2003

Standaard

Routers zijn voor thuis-internet en exotische netwerkopstellingen. Wat je wil hebben is een accespoint(die dan weer in sommige routers zit verwerkt). Voordeel van een los accespoint zijn de instelmogelijkheden en de grotere keuze wat betreft (semi)prefessioneel spul. Senao maakt bijvoorbeeld goede chipjes die je ook nog een beetje op kan voeren voor extra bereik. Duw vervolgens in elk rack een wireless ethernet-bridge en de rackjes maken verbinding met het accespoint alsof het een losse pc is. Eventueel nog een switch ertussen als je meerdere apparaten per rack hebt.

Bridge van linksys

Accespoint

Als je het simpel wilt houden doe je de racks bedraad naar je accespoint.

Standaard

Ik breek even in... Maar wel met leuk nieuws...

Die Appel Airport Extreme die ik nu op de Klark 9848e doosjes heb gestoken... Nog steeds helemaal TOPPIE!

Okee, ga verder

Ingeschreven
    Sep 2003

Standaard

Zijn er hier ook mensen die foto's hebben geschoten van hun draadloze setup? daar ben ik (en waarschijnlijk ook wel andere collega's) wel nieuwsgierig naar

Standaard

Na het lezen van alle bovenstaande informatie ben ik toch benieuwd naar het volgende:

Situatie:

Theater Setting met zowel links als rechts in de coulissen een versterker t.b.v. Line Array Systeem

Het betreft de Lab Gruppen PLM10000Q amp's met geïntegreerde Dolby Lake processor welke zijn voorzien van een UTP aansluiting (In en Link).

Nu is een kabelverbinding natuurlijk goed te doen, maar het is natuurlijk mooier om draadloos te blijven.

Is het mogelijk om met bijvoorbeeld de DWL-2100AP van D-Link in ieder rack 1 zo'n DWL te plaatsen en 1 als accespoint te gebruiken en andere in bridge mode zodat ze samen zorgen voor een perfect dekkend draadloos netwerk?

Iemand enige ervaring met deze toepassing?

Alvast bedankt voor de reacties!

Ingeschreven
    Aug 2007

Standaard

De eerder genoemde problemen met de kanalen kunnen te maken hebben met de landinstellingen. Voor de setting NL zijn wellicht andere kanalen beschikbaar als voor de setting DE. Tijdens het instellen kom je deze settings meestal tegen en lijkt het wat onzin om aan te geven in welk land je dit apparaat gaat gebruiken, maar dat is dus hiervoor.

Tevens is het verstandig om even te kijken naar de settings van de wireless driver. Hier kunnen de volgende settings je verbinding beinvloeden:

- Power Save (uitzetten of bv op CAM - Constant Awake Mode). Dit kan ook nog eens via je Energie-settings zijn!!
    - TCP/IP handmatig invoeren (scheelt weer een paar seconden bij eventueel reconnecten)
    - Alle decision-achtige settings goed bekijken, wanneer moet je laptopwireless gaan zoeken naar betere kanalen / signalen. Liefst niet te snel dus.

Wanneer je gebruik maakt van een combinatie van merken, zet dan alle afwijkende merkafhankelijke opties uit en gebruik zoveel mogelijk standaard Wifi Specs. Een merk wat een snelheid van 300 Mbps aankan, doet dat waarschijnlijk niet stabiel icm een ander merk. Dit kan spontaan verbreken van een 54 Mbps veroorzaken. 'Turbo dus dan op Off'.

Voor de personen die gebruik maken van de Wireless Zero Configuration (niet via de tool van de wireless card): zorg ervoor dat de instellingen zo zijn dat niet ieder netwerk in de lucht automatisch wordt verbonden, anders zit je ineens via het onbeveiligde netwerk van buurman Jansen, en de kans is klein dat die jouw apparatuur opgenomen heeft in zijn netwerk ;-).

Voor de personen die schrikken van alle settings en een zo eenvoudig mogelijk netwerk willen opzetten dat zelf uitzoek wat de beste kanalen zijn, het signaal altijd direct richt op de andere apparaten (en niet 100% rondom:

Ruckus ZoneFlex

Voor 2000 euro heb je 1 centrale unit die alle verkeer regelt, en 4 acces points die niet bekabeld hoeven zijn (gewoon ergens op 220V en klaar).
    Natuurlijk wel 1 APuntje ergens op het netwerk prikken ;-).
    Een dergelijk systeem wordt ook gebruikt om Hotels van internet te voorzien.

Een sterker signaal wil niet altijd zeggen dat je een betere dataverbinding hebt. Sterker signaal kan jammer genoeg in de praktijk ook weleens meer storing veroorzaken.

Misschien overbodig, maar ik wil het toch nog even melden: zorg wel voor een goede beveiliging op je netwerk (geen WEP). De gemiddelde telefoon is tegenwoordig goed te gebruiken om je RDP sessie over te nemen.

Mocht iemand hier nog wat meer over willen weten, PM of mail me gerust, de kans is aanwezig dat ik je wireless-probleem wel eens eerder heb meegemaakt ;-).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shure-fan Bekijk Posts
    Als je de routers 'bridged' kan dat wel, ze zitten dan in hetzelfde LAN maar ipv met een draadje is het wireless.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Forum Rechten