J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 8 Eerste 1 2 3 4 5 6 ... Laatste

Standaard

Bingo.

Het wirelessschip in de tabletjap is een intel pro 2200B/G, welke niet verder dan kanaal 11 gaat. De Airport gaat tot 13 en zat ook vrolijk op 13 te broadcasten. Heb nu beide machines op ch 4 gezet en dat werkt als een speer (ik vind 4 een leuk getal. Heeft verder geen reden).

Rest de vraag: Kan het kwaad als ik deze op een vast kanaal laat staan? Ik kan helaas geen automatische channel selectie doen want dan bestaat de kans dat de airport kanaal 12 of 13 pakt en dan sta ik weer voor lul.

Groeten en danken.

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

heeeee, ik ben erg benieuwd hoe je dat flikt,. enzo..

keertje een cursusdagje geven oid, want hier wil ik best meer van weten...

mail anders ff, adres staat in profiel enzo

Ingeschreven
    Oct 2003

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ************** Bekijk Posts
    heeeee, ik ben erg benieuwd hoe je dat flikt,. enzo..

keertje een cursusdagje geven oid, want hier wil ik best meer van weten...

mail anders ff, adres staat in profiel enzo
    Cursusje in wat? Klark Helix aan je laptop koppelen, of wireless je systeemcontroller kunnen bedienen?

Standaard

Cursusje lijkt me overbodig... Als je een beetje verstand hebt van systeemtechen en je hebt een avondje vrij, kun je met XTA dozen of deze Helix dozen makkelijk een draadloos systeem op poten zetten. Nouja... Makkelijk... Je moet even goed de manuals lezen, belachelijk veel Googlen en vooral ook veel op je bek gaan. Zeker als je in een show zit met 9000 man publiek is het niet leuk als je draadloos op z'n muil gaat. I've been there

Maar als je meer wilt weten, geef een gil. Lijkt me een waardevolle toevoeging aan het JH forum archief.

Nog even over die wireless channels: is het echt zo dat elke channel maar één keer mag gebruikt worden in een gebied?

Ingeschreven
    Oct 2003

Standaard

Het dubbel gebruiken van kanalen is niet aan te raden. Hoewel het wel werkt heb je een grote kans op slecht signaal of zelfs uitval. Zeker wanneer je grote lengtes wilt overbruggen zou ik ervoor proberen te zorgen dat je een vrij kanaal hebt. Mocht alles in gebruik zijn kan je het beste een kanaal gebruiken die op die lokatie het slechts ontvangen wordt. Dan heb je de minste kans vage problemen. In de praktijk zal het allemaal wel meevallen, maar zoals je zei: het is net die ene keer dat het niet uit komt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jadjong Bekijk Posts
    ...In de praktijk zal het allemaal wel meevallen, maar zoals je zei: het is net die ene keer dat het niet uit komt.
    Ok, super. Dit is waardevolle info. Thnx.

Standaard Kanaalkeuze WLAN

Wellicht nog een kleine toevoeging: de WLAN kanalen hebben een zekere overlap. De kanalen liggen 5 MHz van elkaar en de standaard specificeert 30 dB attenuering tov de centerfrequentie op 11 MHz vanaf de centerfrequentie. Daardoor hebben kanaal 1, 7 en 13 dus het minst last van elkaar.

Als er al veel signalen in de lucht hangen, is het slim om je kanaalkeuze daar op af te stemmen, maar als je het zelf voor het zeggen hebt (of meerdere systemen onafhankelijk moet configureren), dan zou ik kiezen voor kanaal 1, 7 of 13.

Groeten,
    Sjoerd

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/802.11#Channels_and_international_compatibility
    Laatst gewijzigd door SjoerdOptLand; 08-07-07 om 22:36. Reden: URL toegevoegd

Standaard

SjoerdOptLand, dank voor deze waardevolle toevoeging.

Standaard

Ik gebruik een linksys accesspoint met +7 dB antenne's die ik zo hoog mogelijk plaats. Dit accesspoint hangt aan een Lake Dolby processor (backstage) en ontvangst (Gelredome) tot 100 meter was geen probleem. Ik gebruik een Tablet pc van Toshiba en een Dell laptop voor Smaart etc (bij de FOH). De Smaart laptop gaat ook draadloos naar het accesspoint en dan door naar de Lake waar de Smaart data word toegevoegd aan de Lake data en ik krijg alles samen op een scherm.

In het geval ik nog xta oid gebruik dan gebruik ik hiervoor eventueel een derde laptop die ook weer verbinding maakt met hetzelfde accesspoint en deze laptop kan ik via remote desktop dan weer bedienen van de tablet pc.

Werkt helemaal super. Kost even tijd om uit te zoeken hoe en wat maar geeft erg veel werkplezier en, zeker met grotere systemen, veel tijdswinst. Je loopt naar de betreffende array en eq-ed en delay-ed etc. op de plek zelf in plaats van steeds terug lopen naar de FOH.

Voor Smaart gebruik ik een Lectrosonics draadloos systeem.

Auke

Forum Rechten