J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 5 1 2 3 4 5 Laatste

Standaard opletten met draadloze systemen

Afgelopen zaterdag iets leuks meegemaakt
    Ik moest optreden vanaf 19.00 en zong door mijn draadloze shure PGX4 op kanaal 1
    Rond 20.00 hoorde ik door mijn P.A een electrische gitaar , ik schrok me een bult ook het publiek, die keken naar mij van eeeeeeeh wat is dat hier
    direct gestopt en mijn microkanaal dicht gezet, op dit moment zat ik met mijn handen in mijn haar wat is hier gaande ?
    Ik naar buiten even gaan rondkijken en even aanbellen bij de geburen van de feestzaal .
    na een half uur kwam ik erachter dat er in de buurt een gitarist zat te repeteren op zijn kamer en jawel ook met een PGX 4 zelde kanaal 1 dus
    Even van kanaal gewisseld en alles opgelost
    Kom dat tegen zeg
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Ingeschreven
    Mar 2005

Standaard

Vrij lullig ja , zal je waarschijnlijk ook maar 1 keer gebeuren zoiets.

Standaard

Soundcheck voor een groot concert in de Rijnhal (Arnhem). Backingvocalen staan allemaal gemute, en toch bralt het wireless headsetje van de percussioniste loeihard door de hal. Wij vanaf FOH afwachtend kijken naar het monitoreiland, zij afwachten terug kijken naar ons... Zeg, gaan we die handel nog muten? Oh jij bent al gemute? Hmmm..

Blijkt de Rijnhal hun huis-PA dag en nacht aan te hebben staan, met alle faders op standje "doet het altijd". En dan net met zo'n zelfde ontvanger op precies dezelfde frequentie.

Tip voor als je er staat: meteen naar de huistech toe wandelen en vriendelijk verzoeken of ze hun amps UIT willen zetten. Niet de master op de mixer "dicht" of "gemute", want voor je het weet sta je je een uur lang af te vragen waar die brom nou vandaan komt... Dat komt dus ook al uit hun systeem. Niet elke keer overigens, maar het is voorgekomen...

Ingeschreven
    Apr 2006

Standaard

Bij een klusje buiten op een pleintje kwam er bij voorbaat al een techneut van het naastgelegen theater naar me toe om te vragen of en met welke draadloze systemen we werkten, voor het geval we evt op dezelfde freq. zaten.
    Dat was vooruit denken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berolios
    Gewoon een microfoon met een kabel eraan... heb je al dat gezeur niet en het klinkt nog beter ook !!

ha ha ha ha
    Nou ehhh nee hoor, je moet het eens proberen, de PGX4 met een beta 58 kop is stukken beter dan de gewone beta met draad

@Hansound, ja vooruit denken dat is logisch, maar in dit geval was ik machteloos

@Mod, jij hebt blijkbaar ook zoiets al meegemaakt ?

sis

Ingeschreven
    Sep 2003

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sis
    Nou ehhh nee hoor, je moet het eens proberen, de PGX4 met een beta 58 kop is stukken beter dan de gewone beta met draad
    ojee, hier zou wel weer een een discussie uit kunnen komen,

Ik ben zelf een fan van draadloze systemen, zie liever iemand draadloos rondlopen dan bekabeld (eigen mening)

(uiteindelijke conclusie) het blijft toch nog altijd slechter dan kabel, kabel is ALTIJD het beste

Standaard

Hé Sis je kunt me veel wijs maken, maar dat een zender beter klinkt als de "met draad" microfoon (zelfde type) moet ik nog meemaken...

Het wordt zo-ie-zo oppassen met zenders door de digitale tv!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koert
    Hé Sis je kunt me veel wijs maken, maar dat een zender beter klinkt als de "met draad" microfoon (zelfde type) moet ik nog meemaken...

Het wordt zo-ie-zo oppassen met zenders door de digitale tv!
    Je bent van harte welkom, ik zal je dan eens laten horen hoe het precies zit ...
    En neen ik maak je niks wijs , kom maar eens langs
    Kan je meteen ook eens een simpel EAW setje beluisteren
    sis

Forum Rechten