J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 5 Eerste 1 2 3 4 5 Laatste

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00Dy
    In de toekomst komen er nog meer problemen aan hoor.

Laatst was ik in een cultureel centrum waar ze werken met een Peavey MediaMatrix. Je kan daarmee alle instellingen doen van het systeem: reverb, opstelling kiezen (2.1, 5.1, 2.0 etc), delay, ... noem maar op. Dat ding werkt met een draadloze verbinding over Lan. Dat is op 2.4Ghz, laat de nieuwe technologie in zendapparatuur nu net digitale transmissie zijn over 2.4Ghz (zie dB technologies). Ook leuk als je laptop contact begint te leggen met een MediaMatrix accesspoint. En dan nog maar te zwijgen over de moeilijkheden die ze hebben met dat systeem. Kooi van faraday enz...
    dit is gewoon questie van goede router pakken

draadloos is en blijft altijd tricky een of andere bosmongool zet een zender aan en je bent weg

je ziet nu ook in de draadloze techniek dat je steeds meer "supernier" antennes krijgt omdit soort problemen te verminderen
    ook het frequentie bereik van zendapparatuur word groter (neem bv uhf-r van shure 75Mhz bandbreedte)
    goed nadenken van te voren plannen/berekenen en altijd bij grotere systemen laptopje laten scannen (zie je tenminste wat er gebeurt)

ik denk dat iedereen die regelmatig met draadloos werkt dit soort problemen tegenkomt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PM73
    Toegegeven : ik heb het ook al meegemaakt dat je net voor een optreden signaal binnenkrijgt van een tv-ploeg die een reportage aan het draaien is en ook een ook per toeval dezelfde draadloze microfoon gebruikt.
    Foei! Een ENG ploeg MOET bij binnenkomst op een evenement meteen naar de monitor-/zendertech toe wandelen en even kortsluiten wie waar gaat zitten. Stoute ploeg!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronny
    ik werk af en toe wel eens met een ew165 van sennheiser. Ben er tlaatst achter gekomen dat je in sommige gebouwen ook storing krijgt wanneer je de microfoon uitzet. Als je dan nog je fader hebt openstaan... Ik ben toen op de ontvangers gaan kijken en die sloegen vol uit! gekke boel

blijkt dus dat sommige CV (centrale verwarming) installaties ook invloed hebben op zo een systeem

mvg
    ronny
    Aiii, dan ben je goed de sjaak. En draaien aan een eventuele squelch is dan ook zinloos want dan moet je dusdanig gaan killen dat je je zender eruit draait

EDIT: Mod was me voor...
    Ik denk dat "sloegen vol uit" slaat op de signaalsterkte, dus dan komt die rommel volle bak binnen en doet de squelch niks...Of alles, en dus teveel

Herpositioneren antennes/ontvangers? Het zal wel een vrij breedbandige rommel zijn, dus een andere frequentie is zinloos...

Ik ben weer veels te actief hier. Ik ga m'n mond wel even houden...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansound
    Bij een klusje buiten op een pleintje kwam er bij voorbaat al een techneut van het naastgelegen theater naar me toe om te vragen of en met welke draadloze systemen we werkten, voor het geval we evt op dezelfde freq. zaten. Dat was vooruit denken.
    Dit is een redelijke standaard procedure, altans bij ons en veel collega's. In een theater met meerdere zalen of festivals met meerdere podia ga je even naar je collega's om dit kort te sluiten. Als je dit niet doet kun je tijdens je show aardig voor gaas gaan en dat wil je niet.

In de situatie van SIS gaat het alleen niet op. Je kunt moeilijk alle woningen in de omgeving afgaan om aan de deur te vragen of ze een zender gaan gebruiken die avond.
    Laatst gewijzigd door vasco; 13-03-07 om 13:12.

Standaard

Het kan nog erger

Een band uit Tsjechie. De zanger heeft een wireless mic van een vaag merk. We sluiten hem aan, zetten hem van mute af en hij komt keihard uit de gitaarversterker.......
    Gelukkig had het apparaat 2 kanalen, geswitchd naar het andere kanaal en probleem opgelost. Hoewel....
    Uit de gitaarversterker klonk nu luid en duidelijk één of andere radiozender uit het voormalige Oostblok. En die was niet weg te krijgen.
    Tijdens het spelen hoorde je het niet zo maar tussen de nummers door wel. De fader op de mengtafel heeft overuren gemaakt die avond.

Ingeschreven
    Jul 2006

Standaard

Als dit soort problemen mij overkomt is het negen van de tien keer de eerste positie van het raster. Oorzaak hiervan is dat eigenlijk alle amateurs/muzikanten/hobbyisten etc en het grootste gedeelte van de professionele zendergebruikers de frekwenties vanaf rasterpositie 1 in beslag neemt. Wil je dus problemen voorzijn, programmeer dan je zenders vanaf de laatste rasterpositie.

Let er wel bij op dat afhankelijk van wie de rasters heeft geprgrammeerd de laatste drie of vier posities overeen kunnen komen met de eerste. Standaard staan een aantal Sennheiser EW rasters op die manier geprogrammeerd. Neem je dan rasterpositie 16, dan komt deze overeen met bijvoorbeeld positie 4. Veilig is dus vanaf positie 12 terugwerken!

Gr @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Forum Rechten