J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 5 Eerste 1 2 3 4 5 Laatste

Ingeschreven
    Apr 2006

Standaard

Kabel !!!!!!!!!

Standaard

Kijk , ik wil uiteraard geen discussie uitlokken
    Mijn topic ging over iets wat bijna niemand zal meemaken
    Heel toevallig is dit gebeurt !
    Ik wou dit even vertellen op dit forum ...
    Niettegenstaande dat mijn PGX4 een budget serie is , presteerd hij beter dan een draadgewonden SM58beta
    ondertussen zijn er foto's van die bewuste feest binnengekomen via mail en die zal ik dan morgen even plaatsen
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Ingeschreven
    Apr 2005

Standaard

De volgende vraag is niet cynisch of sarcastisch bedoel maar ik vraag me wel af; wordt er dan alleen nog maar in het theater standaard gecontroleerd of er in de buurt andere zenders gebruikt worden?

Standaard

In de toekomst komen er nog meer problemen aan hoor.

Laatst was ik in een cultureel centrum waar ze werken met een Peavey MediaMatrix. Je kan daarmee alle instellingen doen van het systeem: reverb, opstelling kiezen (2.1, 5.1, 2.0 etc), delay, ... noem maar op. Dat ding werkt met een draadloze verbinding over Lan. Dat is op 2.4Ghz, laat de nieuwe technologie in zendapparatuur nu net digitale transmissie zijn over 2.4Ghz (zie dB technologies). Ook leuk als je laptop contact begint te leggen met een MediaMatrix accesspoint. En dan nog maar te zwijgen over de moeilijkheden die ze hebben met dat systeem. Kooi van faraday enz...

btw sis,

het is SM 58 of Beta 58 een SM 58 Beta bestaat niet

/muggezifterij
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00Dy

btw sis,

het is SM 58 of Beta 58 een SM 58 Beta bestaat niet

/muggezifterij
    Woody je hebt het ook mis
    Het is shure beta 58 A

Shure - Wireless Systems - PGX2/Beta58 with Beta 58A Supercardiod Microphone

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Ingeschreven
    Dec 2005

Standaard

Toegegeven : ik heb het ook al meegemaakt dat je net voor een optreden signaal binnenkrijgt van een tv-ploeg die een reportage aan het draaien is en ook een ook per toeval dezelfde draadloze microfoon gebruikt.
    Ik heb dit nadien opgelost door de kanalen die ik gebruik zo te kiezen dat ik niet de standaard kanalen gebruik dit voorgeprogrammeerd in het systeem zitten (in dit geval Senneheiser EW). De meeste gebruikers laten dit gewoon staan op de fabrieksinstelling, en als iedereen dat doet krijg je natuurlijk problemen als je samen op dezelfde lokatie bent.
    Mijn mening is dat er genoeg frequenties of kanalen beschikbaar zijn in het spectrum bedoeld voor draadloze microfoons. Als je zelf meerdere kanalen in gebruik heb neem ik aan dat je wel weet dat je problemen kan verwachten, maar als eigenaar zou je dan ook zelf de oplossing moeten weten.
    Je moet er ook altijd rekening mee houden dat je zelf ook andere gebruikers van draadloze systemen kan storen !

Wel toegegeven : ik heb het ook moeten ondervinden. Maar al doende leert men.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost_A
    De volgende vraag is niet cynisch of sarcastisch bedoel maar ik vraag me wel af; wordt er dan alleen nog maar in het theater standaard gecontroleerd of er in de buurt andere zenders gebruikt worden?
    Als je voor één avondje in het lokale buurthuis staat met twee wireless in-ears, is het wel een beetje veel gevraagd om in een omtrek van 100 meter bij iedereen aan te bellen en te verzoeken of ze vandaag even niet van hun wireless producten gebruik willen maken...

Ik zou eerder als verkoper van wireless producten even goed duidelijk maken aan de klant dat ze op moeten letten op hun omgeving. Woon je in de buurt van een theater/cultureel centrum/whatever, dan is het wel zo netjes om daar even langs te gaan en met de huistech een geschikte frequentie te vinden waarop jij ongestoord je gang kunt gaan. En laat de huistech dit dan ook noteren en kenbaar maken aan gasttechneuten met eigen zenders.

Als ik bovenstaande alinea terug lees, klinkt het wel heel erg ideaal. Toch is het wel iets om over na te denken... Iedere amateur kan tegenwoordig beschikken over draadloze audioproducten en dat was 10 jaar geleden nog niet het geval. De ether slibt dicht en niemand die daar verantwoordelijkheid voor neemt.

Op mijn huidige tour klapt de zendertech al bij binnenkomst 's morgens zijn laptop open en hangt hem aan de Shure receivers. Laat maar lekker scannen... Tegen showtijd hebben we een paar mooie schone gebiedjes uitgekamd en dat gaat tot nu toe heel goed.

@w00Dy:
    Het wireless ethernet is wat mij betreft een prachtige toevoeging in de wereld van systeemcontrolling. Je kunt je werk 100x beter doen EN het scheelt vermoeide benen van het eindeloze heen en weer lopen. Het is echter zo wispelturig als een stuiterbal... De ene keer sta je in een sporthal van 150 meter en kun je de hele dag probleemloos je systeem tweaken... De volgende dag sta je in een concertzaaltje van 30 meter diep en is het al een probleem om je processing dozen uberhaupt te zien in je software...

Dan is het ook nog zo dat een Apple beduidend beter is in het "in leven" houden van een verbinding, maar ja, de software draait alleen onder Windows. Bovendien is het rondwandelen met een platte tablet PC even wat sjieker dan het rondwaggelen met een opengeklapte powerbook. Alhoewel...

We dwalen af.

Forum Rechten