Nieuwe set.. Budget Max 15000.-

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vincent2407
    • Mar 2007
    • 14

    Nieuwe set.. Budget Max 15000.-

    Hallo,

    Inmiddels alweer een tijdje verder maar ik ben nog steeds op zoek naar een goede nieuwe set. Alleen door een vervelende gebeurtenis zal deze aanschaf in een stroomversnelling komen. Vanwege een erfenis is er een budget eerder beschikbaar.

    Nu ben ik dus aan het rondkijken voor een compleet nieuwe set.

    Wat ik wil en wat de set moet kunnen:

    Een nieuwe set speakers 2x top en 2x sub. Waarbij ook de mogelijkheid bestaat om deze in dezelfde serie uit te breiden.

    Deze set moet geschikt zijn voor 150 pers minimaal en 500 max

    De set moet niet bediend worden door een afgestudeerde raketgeleerde (met andere woorden ik moet ermee over weg kunnen .. heb er wel een redelijke kijk op maar meer op het HiFi gedeelte..)

    De set moet niet al te fors worden qua speakers formaat .. dus wieltjes onder de sub is sowieso een idee

    Versterking moet ruim voldoende zijn met genoeg headroom voor de toekomst.

    De eerste rij stoelen staat op ongeveer een meter of 8 van de speakers af dus een niet te aggressief geluid is wel de bedoeling.

    Ik vind vooral het audiotechnische gedeelte belangrijk dus de nadruk ligt daarop en niet op het max niveau van broekwapperen.

    Dit budget is echt het max wat ik wil uitgeven daaraan.

    De muziek die gespeeld zal worden is vooral kerkmuziek zoals opwekking en andere Gospelrock.

    De set zal eigenlijk in bruikleen worden gegeven aan de gemeente en ik blijf de eigenaar dervan. Verhuren is dus ook een optie in de toekomst.. wat zou een nette huurprijs zijn voor een set als deze.

    De ruimte waarin de set zal komen te staan is ongeveer 3oo m2 zijn en ongeveer 3 m hoog.



    Ik ben eens even bij terugkoppeling langsgeweest en daar kwamen ze met het volgende voorstel:

    2x EV RX212
    2x EV RX118
    1x A&H GL2400
    2x EV CP3000
    1x EV DX38
    2x TC electronic M350 effect
    1x DBX 1231 EQ
    1x DBX 1046 Quad compressor
    1x Shure DM57 drumkit
    4x Shure SM58

    En dan nog een aantal kleine dingen zoals flightcases en kabels.

    Wat denken jullie zo van deze set? het is de bedoeling dat het in de komende 3 maanden in 1x zal worden aangeschaft. Heb dan toch liever een nieuwe set ipv 2dehands (of het moet een heel aantrekkelijke aanbieding zijn)

    Iemand ook nog een adres waar ik terecht kan voor een goed en eerlijk advies. Ik wil er namelijk niet later achterkomen dat ik het verkeerde heb aangeschaft..

    Alvast vriendelijk bedankt!

    Mvg

    Vincent
    Last edited by Vincent2407; 25-03-07, 22:22.
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

    #2
    Bij de aanschaf van een compleet PA zijn er tientallen mogelijkheden in even zo vele prijsklassen.
    Vaak word er door iedereen weer een ander merk genoemd omdat hij dat net iets beter vind of beter vind klinken.
    Volgens mij heb je zo een hele redelijke set, zeker voor de ruimte waar je het wilt gaan gebruiken.
    Misschien zou je de mengtafel kunnen ruilen voor een Mackie Onyx tafel, die hebben een betere toonregeling dan de A&H en zijn er ook in 24 of 32 kanaals uitvoeringen
    En een SM58 zou ik vervangen door een Beta58 toch iets helderder als de SM58

    Comment

    • jens
      • Aug 2004
      • 1067

      #3
      volgens mij geen verkeerd lijstje...

      aleen zou ik persoonlijk die drumkit uit je lijstje halen...geef mij maar bijv tom clips (604) van senheiser, een beta 52 , en wat goedkopere OH om niet meteen een lijst van een mega budget te noemen maar dan heb je wel een stuk betere mic's

      ev ben ik niet zo in thuis maar dat het geen verkeerd spul is weet ik wel
      (toevallig de versterkers afgelopen weekend weer zien draaien op een 3 daags festival in duitsland voor een mannetje of 2500)

      verder heb ik een A&H gl2200 24 ch.(broertje van) naar daar ben ik nog steeds dik tevreden over ken tegen een stootje werkt makkelijk en overzichtelijk...vooral voor de verhuur prima geschikt

      verder zu ik je niet gaan verkijken op cases, kabels (multiekabel kost zomaar 400 euro voor niet het beste merk) paar mic statieven 19"plaatje met wat conectors....als je alles goed en fatsoenlijk wil hebben kost dat ook een hoop

      Dbx eq is er een naar z'n geld....niet de allerbeste maar stukken beter dan een dap of dat soort zooi

      wat mij aleen opvalt is dat je totaal geen monitors op je lijst heb staan

      neem aan dat je van plan bent het een en ander uit te versterken???

      2e hands is natuurlijk een optie, toch ben ik zelf met versterkers en mixers altijd een beetje voorzichtig iig goed testen en nalopen op het eerste gezicht kennen ze prima werken maar als je er dan op je gemak mee gaat werken dan kom je ineens een rotte potmeter tegen of een ledje die het niet meer doet of iets (maar dat is mijn mening en ervaringen zelf en om me heen)

      ook zul je z'n set niet een korte tijd vinden 2e hands of je moet iets geheel kunnen overnemen....

      succes ermee

      Comment

      • 4uss
        • Aug 2005
        • 578

        #4
        Er is al eens zo'n topic geweest...



        Ik had toen namelijk (ongeveer) zo'n zelfde budget. Uiteindelijk is het meer geworden door Truss en Lifters, maar het geluidsdeel is wel zo ongeveer gebleven.
        Je moet wel even door het topic bladeren, want halverwege zijn er wat dingen afgegaan en bij gekomen. (voor een volledige lijst kun je kijken op 4uss Productions (=www . 4uss . com / middelen ), dit is NIET als reclame bedoeld, anders zou ik mensen niet gaan wijzen op spullen die ze dan zelf gaan kopen )

        Inmiddels ben ik trouwens wel heel erg van mening dat je NIET moet beginnen aan DAP-Multi's... we hebben er 3, 2x 16/4 30m, en 1x 8 10m snake, en vooral de lange, dikke multi's beginnen nu al gaar te worden na krap een jaar.

        Een ander ding is dat je ook echt goed moet kijken naar hoe je je spullen vervoert, dus flightcases voor alles. Een flightcase voor de A&H GL2400/32 kost bijvoorbeeld 360 euro, iets wat je niet zo snel verzint als je die tafel koopt. Ook kabelkisten moet je meerekenen, het zeulen met 60x40 kratjes gaat namelijk hard vervelen *-) Overigens zijn we met de rest van de set wel heel tevreden, de HK Eliasjes doen het leuk, alleen bij meer dan 350/400 man moet je er wel wat gaan bij zetten, dan trek je het niet meer. Van de aangekochte microfoons heb ik ook nog geen seconde spijt gehad.

        Ik hoop dat je er wat aan hebt

        Comment

        • Vincent2407
          • Mar 2007
          • 14

          #5
          Originally posted by Hansound
          Bij de aanschaf van een compleet PA zijn er tientallen mogelijkheden in even zo vele prijsklassen.
          Vaak word er door iedereen weer een ander merk genoemd omdat hij dat net iets beter vind of beter vind klinken.
          Volgens mij heb je zo een hele redelijke set, zeker voor de ruimte waar je het wilt gaan gebruiken.
          Misschien zou je de mengtafel kunnen ruilen voor een Mackie Onyx tafel, die hebben een betere toonregeling dan de A&H en zijn er ook in 24 of 32 kanaals uitvoeringen
          En een SM58 zou ik vervangen door een Beta58 toch iets helderder als de SM58
          Hi

          Ik heb idd ook gekeken naar de Mackie.. maar ik vind de indeling van de A&H toch net wat beter.. ook heb ik het gevoel (maar dat is puur persoonlijk) dat de A&H net wat degelijker in mekaar zit dan de Mackie.. Wat betreft de microfoons.. ze gebruiken nu samson knakedingetjes van een paar 10tjes..

          Het main idee van deze set is eigenlijk dat ze geschonken wordt aan de gemeente alleen dat ik op papier eigenaar blijf.

          Wat betreft cases en kabels en dergelijke daar heb ik allemaal al rekening meegehouden met onvoorziene uitgaven. verwacht dat ik toch wel een paar 100 eur meer kwijt ben..

          Monitors is in principe allemaal al geregeld.. alleen is deze niet van zeer hoge kwaliteit.. maar dat is iets wat ze zelf in de toekomst mogen aanschaffen na de aanschaf van deze set is de poeplap wel een beetje leeg .. Misschien dat ik nog een setje koop van 2x een SX serie met een ampje en een EQ in de toekomst maar dat is toekomst..

          Maar zijn er nog ideeen over wat echt iets is waar ik naar moet gaan kijken??

          Ik wil sowieso een keertje een luistersessie ergens gaan houden .. En als iemand toevallig iemand weet waar ik eens een keer mee kan kijken of dat die persoon een keertje langskomt om het in te stellen en uit te leggen (de fijne kneepjes ) Dat zou ook een idee zijn .. Natuurlijk tegen een eventuele betaling

          Grtz

          Vincent

          Comment

          • Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

            #6
            wanneer de set toch in een bepaalde zaal komt te staan, waarom ga je dan niet voor een paar losse kleinere topkasten 10/1,5" evt 12/1,5" voor een betere spreiding en dan evt een 2tal subs centraal voor het podium voor de body?

            A je hebt het voordeel dat het geluidsniveau constant is verdeeld door de zaal, B je hebt geen grote stack speakers links en rechts naast het podium staan.

            De rest ziet er heel goed en aardig uit voor deze toepassingen.
            wat ik echter niet begrijp.. waarom in ***snaam schenken aan de gemeente? Normaal gaat dat toch andersom?? Iedereen zeurt over teveel belasting betalen en jij zou gaan schenken??

            (wat is de wereld toch raar)
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

            Comment

            • 4uss
              • Aug 2005
              • 578

              #7
              Originally posted by Watt Xtra
              wat ik echter niet begrijp.. waarom in ***snaam schenken aan de gemeente?
              Hij is echt niet de enige hoor... maar ik denk dat jij aan een ander soort 'gemeente' denkt. Niet een gemeente als in: dorp / stad, maar een gemeente als in: kerkgemeente, die gedachte komt tenminste in mij op als ik zo de tekst lees.

              Comment

              • SPS
                • Mar 2004
                • 1662

                #8
                De CP2200 vind ik wat te licht voor de RX115.
                Zelf gebruiken we er een CP3000S op!
                -Dus CP3000 zowel op sub als op top.

                Qua crossover kun je net zo goed de AC-One nemen van EV. Scheelt je mooi 700 euries!
                (Je gaat toch niet delay-en of de top actief doen...)
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                Comment

                • Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

                  #9
                  Originally posted by Vincent2407
                  Hi

                  Monitors is in principe allemaal al geregeld.. alleen is deze niet van zeer hoge kwaliteit.. maar dat is iets wat ze zelf in de toekomst mogen aanschaffen na de aanschaf van deze set is de poeplap wel een beetje leeg .. Misschien dat ik nog een setje koop van 2x een SX serie met een ampje en een EQ in de toekomst maar dat is toekomst..


                  Vincent
                  Poeplap ? die kende ik nog niet

                  Comment

                  • Vincent2407
                    • Mar 2007
                    • 14

                    #10
                    Originally posted by SPS
                    De CP2200 vind ik wat te licht voor de RX115.
                    Zelf gebruiken we er een CP3000S op!
                    -Dus CP3000 zowel op sub als op top.

                    Qua crossover kun je net zo goed de AC-One nemen van EV. Scheelt je mooi 700 euries!
                    (Je gaat toch niet delay-en of de top actief doen...)
                    Zo ben ik weer .. Wat voor grote voordelen bied de DX-38 dan tov dde One ? Ik zat zelf ook al te denken aan een wat krachtigere amp voor de tops .. Maar denk dat de combinatie van Amps en tops en subs wel goed op mekaar aansluiten denk ik ?

                    Grtz

                    Vincent

                    Comment

                    • Vincent2407
                      • Mar 2007
                      • 14

                      #11
                      Originally posted by Watt Xtra
                      wanneer de set toch in een bepaalde zaal komt te staan, waarom ga je dan niet voor een paar losse kleinere topkasten 10/1,5" evt 12/1,5" voor een betere spreiding en dan evt een 2tal subs centraal voor het podium voor de body?

                      A je hebt het voordeel dat het geluidsniveau constant is verdeeld door de zaal, B je hebt geen grote stack speakers links en rechts naast het podium staan.

                      De rest ziet er heel goed en aardig uit voor deze toepassingen.
                      wat ik echter niet begrijp.. waarom in ***snaam schenken aan de gemeente? Normaal gaat dat toch andersom?? Iedereen zeurt over teveel belasting betalen en jij zou gaan schenken??

                      (wat is de wereld toch raar)
                      Haha ja mensen kijken wel meer raar. Maar laat ik het zo zeggen op papier blijf ik eigenaar van de set. Alleen de set zal mainly worden gebruikt voor praise diensten en een nog op te zetten jeugddienst in de komende jaren.. EN dan wil ik het graag in 1x goed doen.

                      En ik heb persoonlijke redenen om dit te doen

                      Ik werk toch liever met 2 stacks aan de beide kanten omdat het uit estetisch en ruimte punt niet echt handig is om de speakers te verdelen.



                      GRtz

                      Vincent

                      Comment

                      • Vincent2407
                        • Mar 2007
                        • 14

                        #12
                        2

                        Ik zat me even af te vragen of de set die ik heb uitgekozen wel geschikt is voor laten we zeggen rond de 500 man? ..

                        Dan bedoel ik een setje RX212 en een setje subs de RX118s.. Of moet ik toch echt een klasse omhoog?

                        Is de Dynacord XA2 set dan een betere keus? Als ik zo de specs bekijk dan lijkt de EV me toch een betere keus..

                        Mvg

                        Vincent

                        Comment

                        • robski
                          • Jul 2005
                          • 98

                          #13
                          Hoi Vincent,

                          Bekabeling is een redelijk essentieel onderdeel en voor een complete set moet je daar een behoorlijk bedrag voor reserveren. een multi kost al gauw in de richting van 1000 euro en dan nog bekabeling voor je fx rackje en een ruime hoeveelheid microkabels.

                          Micro's, kijk even goed naar wat je echt nodig hebt. Op het eerste gezicht lijkt het mij dat wat meer 58's voor praise diensten e.d. handig is. De drums is met een kick en snare mic al aardig op de rit, drumstel maakt zichzelf redelijk hoorbaar. Denk ook aan di's voor de piano/toetsen, bas, accoustische gitaar e.d.

                          Over merken en types valt vanalles te zeggen EV is vanouds een rockmerk en klinkt ook lekker rauw. Voor een kerk zou je je ook nog kunnen orienteren op een wat 'sjieker' topjes met sub. Zoals meyer upa, db 1220.

                          nieuw of tweedehands? dat ligt aan hoeveel tijd je eraan wilt besteden en of je een goede leverancier kan vinden. Tweede hands materialen met service geven je de mogelijkheid om kwalitatief hoogwaardigere materialen aan te schaffen. Aangezien ze in een kerkgemeente niet worden uitgeleefd gaat een tweedehands A merk net zo lang mee als een nieuwe.

                          succes!

                          p.s. de dx 38 biedt meer mogelijkheden als je in de toekomst van plan bent om je in de techniek te verdiepen en systeem instellingen te verbeteren.
                          Robski

                          my password keeps me newbie forever

                          Comment

                          • Vincent2407
                            • Mar 2007
                            • 14

                            #14
                            Originally posted by robski
                            Hoi Vincent,

                            Bekabeling is een redelijk essentieel onderdeel en voor een complete set moet je daar een behoorlijk bedrag voor reserveren. een multi kost al gauw in de richting van 1000 euro en dan nog bekabeling voor je fx rackje en een ruime hoeveelheid microkabels.

                            Micro's, kijk even goed naar wat je echt nodig hebt. Op het eerste gezicht lijkt het mij dat wat meer 58's voor praise diensten e.d. handig is. De drums is met een kick en snare mic al aardig op de rit, drumstel maakt zichzelf redelijk hoorbaar. Denk ook aan di's voor de piano/toetsen, bas, accoustische gitaar e.d.

                            Over merken en types valt vanalles te zeggen EV is vanouds een rockmerk en klinkt ook lekker rauw. Voor een kerk zou je je ook nog kunnen orienteren op een wat 'sjieker' topjes met sub. Zoals meyer upa, db 1220.

                            nieuw of tweedehands? dat ligt aan hoeveel tijd je eraan wilt besteden en of je een goede leverancier kan vinden. Tweede hands materialen met service geven je de mogelijkheid om kwalitatief hoogwaardigere materialen aan te schaffen. Aangezien ze in een kerkgemeente niet worden uitgeleefd gaat een tweedehands A merk net zo lang mee als een nieuwe.

                            succes!

                            p.s. de dx 38 biedt meer mogelijkheden als je in de toekomst van plan bent om je in de techniek te verdiepen en systeem instellingen te verbeteren.
                            Goedeavond,

                            Thanx voor je adviezen .. Er zit nog wel wat rek in het budget.. Ook moet ik er wel bij zeggen dat het ex btw is ..Had wel rekening gehouden dat ik nog wat onvoorziene uitgaven zou hebben.. Multikabel wordt voor gezorgd..
                            Zou idd wat meer mics gebruiken ja .. Heb al gekeken naar een aantal 58 en een aantal instrument mic setje .. en ook een wat luxere versie van Shure..

                            Die DX38 lijkt me dus wel handig we mikken in de toekomst op meer dan 1500 man .. (dus uitbreiden met meer stacks maar dat is nog toekomstmuziek)

                            Iemand een aanbeveling waar ik kan kijken voor een goede 2dehands set of andere goede winkels .. Want volgens mij verkoopt deze shop niet deze wat hogere klasse?

                            Mvg

                            Vincent

                            Comment

                            • Lennartsound
                              • Dec 2006
                              • 269

                              #15
                              Dan kom je in de XLC terecht volgens mij... lijkt me iets overdreven.
                              Een andere sjiek topje zou de EAW KF300 kunnen zijn.
                              Over de DX38, als je de RX set neemt zou ik die zeker nemen. Vergeet niet de LPN filter in te stellen (is niks anders dan een laag-af filter met een resonantie in het sublaag, bij 40 Hz klinkt ie het best) Het scheelt nogal voor het geluid van je subs. E.v. heb ik wel wat settings voor je. Persoonlijk zou ik liever een ander merk inzetten voor dit soort doelen maar EV is wel een lekker betaalbare optie, klinkt ok en niet duur. Dynacord Cobra is hier een goeie optie als je meer geld hebt. Meyer is natuurlijk fanatstisch maar wel erg duur.

                              Comment

                              Working...