J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Watt Xtra
    wanneer de set toch in een bepaalde zaal komt te staan, waarom ga je dan niet voor een paar losse kleinere topkasten 10/1,5" evt 12/1,5" voor een betere spreiding en dan evt een 2tal subs centraal voor het podium voor de body?

A je hebt het voordeel dat het geluidsniveau constant is verdeeld door de zaal, B je hebt geen grote stack speakers links en rechts naast het podium staan.

De rest ziet er heel goed en aardig uit voor deze toepassingen.
    wat ik echter niet begrijp.. waarom in ***snaam schenken aan de gemeente? Normaal gaat dat toch andersom?? Iedereen zeurt over teveel belasting betalen en jij zou gaan schenken??

(wat is de wereld toch raar)
    Haha ja mensen kijken wel meer raar. Maar laat ik het zo zeggen op papier blijf ik eigenaar van de set. Alleen de set zal mainly worden gebruikt voor praise diensten en een nog op te zetten jeugddienst in de komende jaren.. EN dan wil ik het graag in 1x goed doen.

En ik heb persoonlijke redenen om dit te doen

Ik werk toch liever met 2 stacks aan de beide kanten omdat het uit estetisch en ruimte punt niet echt handig is om de speakers te verdelen.

GRtz

Vincent

Standaard 2

Ik zat me even af te vragen of de set die ik heb uitgekozen wel geschikt is voor laten we zeggen rond de 500 man? ..

Dan bedoel ik een setje RX212 en een setje subs de RX118s.. Of moet ik toch echt een klasse omhoog?

Is de Dynacord XA2 set dan een betere keus? Als ik zo de specs bekijk dan lijkt de EV me toch een betere keus..

Mvg

Vincent

Standaard

Hoi Vincent,

Bekabeling is een redelijk essentieel onderdeel en voor een complete set moet je daar een behoorlijk bedrag voor reserveren. een multi kost al gauw in de richting van 1000 euro en dan nog bekabeling voor je fx rackje en een ruime hoeveelheid microkabels.

Micro's, kijk even goed naar wat je echt nodig hebt. Op het eerste gezicht lijkt het mij dat wat meer 58's voor praise diensten e.d. handig is. De drums is met een kick en snare mic al aardig op de rit, drumstel maakt zichzelf redelijk hoorbaar. Denk ook aan di's voor de piano/toetsen, bas, accoustische gitaar e.d.

Over merken en types valt vanalles te zeggen EV is vanouds een rockmerk en klinkt ook lekker rauw. Voor een kerk zou je je ook nog kunnen orienteren op een wat 'sjieker' topjes met sub. Zoals meyer upa, db 1220.

nieuw of tweedehands? dat ligt aan hoeveel tijd je eraan wilt besteden en of je een goede leverancier kan vinden. Tweede hands materialen met service geven je de mogelijkheid om kwalitatief hoogwaardigere materialen aan te schaffen. Aangezien ze in een kerkgemeente niet worden uitgeleefd gaat een tweedehands A merk net zo lang mee als een nieuwe.

succes!

p.s. de dx 38 biedt meer mogelijkheden als je in de toekomst van plan bent om je in de techniek te verdiepen en systeem instellingen te verbeteren.
    Robski

my password keeps me newbie forever

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robski
    Hoi Vincent,

Bekabeling is een redelijk essentieel onderdeel en voor een complete set moet je daar een behoorlijk bedrag voor reserveren. een multi kost al gauw in de richting van 1000 euro en dan nog bekabeling voor je fx rackje en een ruime hoeveelheid microkabels.

Micro's, kijk even goed naar wat je echt nodig hebt. Op het eerste gezicht lijkt het mij dat wat meer 58's voor praise diensten e.d. handig is. De drums is met een kick en snare mic al aardig op de rit, drumstel maakt zichzelf redelijk hoorbaar. Denk ook aan di's voor de piano/toetsen, bas, accoustische gitaar e.d.

Over merken en types valt vanalles te zeggen EV is vanouds een rockmerk en klinkt ook lekker rauw. Voor een kerk zou je je ook nog kunnen orienteren op een wat 'sjieker' topjes met sub. Zoals meyer upa, db 1220.

nieuw of tweedehands? dat ligt aan hoeveel tijd je eraan wilt besteden en of je een goede leverancier kan vinden. Tweede hands materialen met service geven je de mogelijkheid om kwalitatief hoogwaardigere materialen aan te schaffen. Aangezien ze in een kerkgemeente niet worden uitgeleefd gaat een tweedehands A merk net zo lang mee als een nieuwe.

succes!

p.s. de dx 38 biedt meer mogelijkheden als je in de toekomst van plan bent om je in de techniek te verdiepen en systeem instellingen te verbeteren.
    Goedeavond,

Thanx voor je adviezen .. Er zit nog wel wat rek in het budget.. Ook moet ik er wel bij zeggen dat het ex btw is ..Had wel rekening gehouden dat ik nog wat onvoorziene uitgaven zou hebben.. Multikabel wordt voor gezorgd..
    Zou idd wat meer mics gebruiken ja .. Heb al gekeken naar een aantal 58 en een aantal instrument mic setje .. en ook een wat luxere versie van Shure..

Die DX38 lijkt me dus wel handig we mikken in de toekomst op meer dan 1500 man .. (dus uitbreiden met meer stacks maar dat is nog toekomstmuziek)

Iemand een aanbeveling waar ik kan kijken voor een goede 2dehands set of andere goede winkels .. Want volgens mij verkoopt deze shop niet deze wat hogere klasse?

Mvg

Vincent

Standaard

Dan kom je in de XLC terecht volgens mij... lijkt me iets overdreven.
    Een andere sjiek topje zou de EAW KF300 kunnen zijn.
    Over de DX38, als je de RX set neemt zou ik die zeker nemen. Vergeet niet de LPN filter in te stellen (is niks anders dan een laag-af filter met een resonantie in het sublaag, bij 40 Hz klinkt ie het best) Het scheelt nogal voor het geluid van je subs. E.v. heb ik wel wat settings voor je. Persoonlijk zou ik liever een ander merk inzetten voor dit soort doelen maar EV is wel een lekker betaalbare optie, klinkt ok en niet duur. Dynacord Cobra is hier een goeie optie als je meer geld hebt. Meyer is natuurlijk fanatstisch maar wel erg duur.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennartsound
    Dan kom je in de XLC terecht volgens mij... lijkt me iets overdreven.
    Een andere sjiek topje zou de EAW KF300 kunnen zijn.
    Over de DX38, als je de RX set neemt zou ik die zeker nemen. Vergeet niet de LPN filter in te stellen (is niks anders dan een laag-af filter met een resonantie in het sublaag, bij 40 Hz klinkt ie het best) Het scheelt nogal voor het geluid van je subs. E.v. heb ik wel wat settings voor je. Persoonlijk zou ik liever een ander merk inzetten voor dit soort doelen maar EV is wel een lekker betaalbare optie, klinkt ok en niet duur. Dynacord Cobra is hier een goeie optie als je meer geld hebt. Meyer is natuurlijk fanatstisch maar wel erg duur.
    Goedemiddag,

Wat zou een betere keus zijn voor het doel waarvoor ik de set wil gaan gebruiken? Zat te kijken naar de XA2 set van Dynacord maar die schijnt nogal asociaal hard te gaan en niet zo denderend presteert op wat lagere volumes?

Hoeveel man zou ik aankunnen met die set de RX212 en RX118 enkel in een ruimte van ongeveer 8 m hoog en een metertje of 25 breed en 20 diep? Of zou ik gezien de ruimte al meteen naar een grotere set moeten kijken? zag wel een XA 2 set voorbij komen voor 9500.- maar voor hetzelfde geld haal ik ook een RX set met 4x 118s en de bijbehorende versterking... Mits ik op tijd ben om die rx set 2dehands aan te schaffen

Mvg

Vincent

Standaard

Ik denk dat je voor 15000 euro een hele leuke set kan kopen in het gebruikte segment. Neem even contact met me op als je interesse hebt. Anders begint het op een commercieel bericht te lijken
    Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
    Ik denk dat je voor 15000 euro een hele leuke set kan kopen in het gebruikte segment. Neem even contact met me op als je interesse hebt. Anders begint het op een commercieel bericht te lijken
    sterker nog, vooor 15000 koop je 2ehands een dikke vette set, waar je nieuw nog geen monitorsetje voor kunt kopen..

Forum Rechten