Goede boxen- turbosound?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oliver
    • Mar 2007
    • 3

    Goede boxen- turbosound?

    Hallo iedereen,
    ik ben op zoek naar een stel zeer goede boxen voor kleinere feesten waar toch nog een redelijk volume moet gehaald worden. Toch is de klank belangrijker dan het volume.
    Ze moeten compact zijn en licht in gewicht maar moeten wel houten kasten zijn. Liefst 15" voor het laag met bijhorende toppen.
    De set moet warm klinken en zeker niet agressief. Liefst zonder processor.
    De versterking zijn 2 qsc's (plx3002+plx3402).
    Ik dacht aan Turbosound tq115 + tq310. Heb je hiervoor een processor nodig? En wat is het verschil qua klankleur tussen de tq en de goedkopere txd serie?
    Alvast bedankt.
    Groeten
    Olivier
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

    #2
    Ik denk dat je er goed aan doet om verschillende merken te gaan beluisteren,
    Turbosound TXD bijvoorbeeld kan aardig agressief zijn,

    Comment

    • cobi
      • Aug 2002
      • 1083

      #3
      Originally posted by oliver
      Hallo iedereen,
      ik ben op zoek naar een stel zeer goede boxen voor kleinere feesten waar toch nog een redelijk volume moet gehaald worden. Toch is de klank belangrijker dan het volume.
      Ze moeten compact zijn en licht in gewicht maar moeten wel houten kasten zijn. Liefst 15" voor het laag met bijhorende toppen.
      De set moet warm klinken en zeker niet agressief. Liefst zonder processor.
      De versterking zijn 2 qsc's (plx3002+plx3402).
      Ik dacht aan Turbosound tq115 + tq310. Heb je hiervoor een processor nodig? En wat is het verschil qua klankleur tussen de tq en de goedkopere txd serie?
      Alvast bedankt.
      Groeten
      Olivier
      TQ310's zijn hele mooie speakers, de tq115 heb ik eigenlijk nooit gehoord. Een processor heb je wel nodig bij de 310's.

      Als je de twee kastjes naast mekaar zet zal de 310 wat rustiger klinken (ook bij hogere volumes) en wat verder dragen. Maar goed, daar is het prijs verschil ook wel naar.

      Zeker bij gebruik van revers zijn de 310's in het voordeel, en ik denk dat een 310 over 4 jaar nog geld opbrengt als je hem zou willen verkopen, een TXD is nog maar de vraag.

      Ga eens luisteren zou ik zeggen.
      Last edited by cobi; 07-03-07, 20:27.
      Spelingvouten onder voorbehout...

      Comment

      • oliver
        • Mar 2007
        • 3

        #4
        Luisteren ga ik sowiezo doen maar welke sets komen hiervoor allemaal in aanmerking? Geen enkele winkel heeft alles staan.
        Zou één tq310 twee tq115 kunnen bijhouden?
        Groeten
        Olivier

        Comment

        • cobi
          • Aug 2002
          • 1083

          #5
          Originally posted by oliver
          Luisteren ga ik sowiezo doen maar welke sets komen hiervoor allemaal in aanmerking? Geen enkele winkel heeft alles staan.
          Zou één tq310 twee tq115 kunnen bijhouden?
          Groeten
          Olivier
          Ik denk niet dat het in verhouding staat. De TQ115 heb ik nooit gehoord, de dubbel 15" broer (de TQ425) wel en dan komt zelfs de powered versie van de TQ310 wel iets te kort. Volgens mij is het setje ook niet ontworpen voor deze config.

          Als je twee 15"ers per kant wilt hebben kan je net zo goed de TQ424 basjes kopen. Voor het formaat hoef je het niet te laten.
          Spelingvouten onder voorbehout...

          Comment

          • Hansound
            • Apr 2006
            • 832

            #6
            Originally posted by oliver
            Luisteren ga ik sowiezo doen maar welke sets komen hiervoor allemaal in aanmerking? Geen enkele winkel heeft alles staan.
            Zou één tq310 twee tq115 kunnen bijhouden?
            Groeten
            Olivier
            Nee geen enkele winkel heeft alles staan, dat maakt het erg moeilijk om een goede keuze te maken.
            Daarnaast staan de boxen in een winkel vaak op een stuk tapijt en in een (te)kleine ruimte.
            Zo kun je nog niet oordelen hoe je set in een zaal klinkt.
            Misshien een idee om eens een en ander te huren,

            Comment

            • Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

              #7
              Zoek anders eens contact met bourgonge Zij hebben een hele stapel turbo staan en zijn geloof ik de importeur voor nederland (weet ik niet zeker)

              edit mod: ik weet het wel heel zeker :-)
              Last edited by moderator; 09-03-07, 16:24.

              Comment

              Working...