Oktava MK-12 MSP2 versus MSP6 matched pair

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balsan
    • Oct 2005
    • 77

    Oktava MK-12 MSP2 versus MSP6 matched pair

    In mijn overhead zoektocht heb ik inmiddels besloten om over te gaan tot aanschaf vann Oktava MK-12 microfoons.

    Ik zit alleen nog met 1 vraag:

    Moet de de MSP2 of de MSP6 nemen ?

    De MSP-2 is alleen cardioid (nier), en de MSP 6 heeft daarbij nog andere kapsels. Prijsverschil is 100 Euro per paar.

    Bij de MSP6 vermeld de leverancier expliciet gebruik voor o.a. Overhead, bij de MSP2 NIET.

    Ik begrijp dat ik met de MSP6 meer kanten op kan, maar ik wil weten of bij gebruik als overhead (moet toms meenemen want die verstrek ik niet apart uit) ik met de MSP2 iets ga missen t.o.v. de MSP6

    Heeft iemand deze 2 wel eens vergeleken bij OH gebruik ?

    Alvast bedankt voor jullie reacties,
    Andre
    It\'s the inside that matters
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    #2
    Bij OH gebruik je meestal gewoon niertjes.
    Maar als je ze voor andere doeleinden wilt gebruiken kan vooral het hypernier kapsel érg fijn zijn (omni in mindere maten voor live-versterking, maar ook dat is best handig soms). Denk bijvoorbeeld aan bronnen die je redelijk geinsoleerd wilt pakken.... als het even kan neem ik bijvoorbeeld voor HiHat of Ride een hypernier ipv nier.

    Persoonlijk zou ik vanuit deze overweging gaan voor een paartje met de verschillende kapsels.

    Hopelijk heb je er wat aan, succes !
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

    Comment

    Working...