J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Topic: Begrenzing

Standaard

Meestal is dit op te lossen met de monitorset.

je neemt een flinke monitorset op oorhoogte van de DJ, wanneer je in de gaten krijgt dat de beste jongen zo hard gaat uitsturen dat het problematisch wordt schroef ik de monitor set zo omhoog dat hij het idee heeft dat het hard zat gaat. uiteraard werkt dit alleen bij een grote zaal omdat je anders je zaalgeluid gaat beinvloeden, maar vaak blijven ze na waarschuwen al van de knoppen af.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Standaard

Ha Jeffrey,

Hier gebruik ik al jaren 'n Apex Argos, wel even met 'n intern jumpertje van C-weging naar A-weging gezet natuurlijk. Werkt prima en reduceert netjes (geleidelijk) zonder dat de klank en dynamiek wordt aangetast. Een "echte" leveller dus. Enige "minpuntje" vind ik het instellen van de threshold; klein onnauwkeurig potje.

Verschijnsel wat je wel houdt is dat bij zachte passages de leveller "loslaat" en bij de eerstvolgende harde signalen de leveller tijd nodig heeft om te levellen en dus de limiters op de amps worden aangesproken. Ook wel eens meegemaakt dat DJ's dat doorhadden en bewust "pompend" met de masterfader gingen spelen ... maar goed, daar hebben ze 'n reputatie (en wij 'n hardknee limiter) voor ...

Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

Forum Rechten