Compacte passieve monitors gezocht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    Compacte passieve monitors gezocht

    Ik ben op eens aan het kijken voor vervangers van mijn huidige actieve monitors de HK FAST. Voor monitors is het voor mij toch handiger te gaan werken met passieve speakers en een net bijpassend versterkerrackje, omdat dit qua bekabeling toch wat eenvoudiger is op het podium.

    Wel wil ik graag de set compact houden en dus ben ik op zoek naar geschikte kandidaten. Bij voorkeur een 12" speaker met driver, of kleiner 10", zeker geen grote 15" bakken, is voor mijn werk niet nodig.

    Dan het budget. Altijd een discussie puntje. Budget per monitor is maximaal € 900 ex btw.

    EV SX300's vind ik met name door de losse voetjes niet praktisch en zie ik dus ook niet zitten. Eigenlijk zou het mooi zijn als EV met een Zx2 of 3 zou komen met een 10 of 12" speaker, dat zou wat mij betreft perfect kunnen zijn.

    Ik hoor graag van jullie welke opties ik hiervoor zou hebben.
  • Husss
    • Jul 2003
    • 220

    #2
    Beste Mark,

    Zelf ben ik een tevreden gebruiker van de NEXO PS10.
    Tweede hands kom je makkelijk weg voor die prijs en nieuw kom je net te kort. Gebruik ze voor van alles, monitoring, Spraaksetje, icm sub als compact PA. Enige nadeel is dat je één processor per twee groepen nodig hebt. Ik gebruik ze overigens met een lab1600.
    Aangezien je ook neigt naar een 12"driver combi.. De PS10 klinkt groter als zijn formaat doet vermoeden.

    Mag het actief zijn dan is de Soundprojects X-act misschien iets voor je. Gebruik ik ook. Maar volgens mij was je daar ook bekend mee (dacht ik ergens gelezen te hebben)

    Met vriendelijke groet,


    Husss

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #3
      X-act heb ik ook meerdere malen gebruikt. Is zeker wel geschikt, maar nog steeds actief, wat ik qua bekabeling toch niet zo handig vind voor monitoren on stage.

      Ik zoek inderdaad wel dergelijke kastjes, maar dan passief. PS10 is misschien wel een idee ja.

      Comment

      • jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

        #4
        Koop voor de gein eens een DAP CX10, en beluister die eens.
        Niet bang zijn om er 600W op te zetten.

        Als je dat niet aandurft, kom die van mij dan eens proberen/beluisteren.

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          @jakkes: Bedankt voor de tip. Ik heb zelf niets tegen het merk DAP, maar heb vaak gemerkt dat anderen daar toch een andere mening over hebben.
          Ik zoek het dus toch liever in de wat meer gerespecteerde merken, die wat makkelijker geaccepteerd worden.

          Ik zeg niet dat het merk slecht is, heb zelf jaren tot volle tevredenheid met een DAP Soundmate set gewerkt, maar merk nu dat een deel van mijn klanten en/of muzikanten graag bekende namen op en rond het podium zien. Jammer maar helaas wel de realiteit.

          Comment

          • ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

            #6
            Eind vorig jaar in de Deventer schouwburg echt versteld gestaan van het geluid uit een nette monitor speaker, ff terugzoeken wat dat ook alweer was...

            Goed was dus KS audio, grappig vormgegeven kastje, kom ze niet direct tegen op de site van ks.
            Ik heb versteld gestaan van de klank.
            Last edited by ralph; 02-03-07, 21:16.

            Comment

            • Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

              #7
              Ik heb goede ervaringen met :

              JBL MRX
              KS CM serie (waarschijnlijk die Ralph bedoeld)
              Wharfedale Twin serie
              Dynacord AM/M/CM12

              Persoonlijk vooral de KS en JBL, die steken er lekker doorheen op de vocalen.
              Olaf Duffhuës

              **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

              Comment

              • ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

                #8
                ff googlen en neuzen op de site van die schouwburg deed wonderen, ws idd cm serie.

                Ik was bijzonder positief verrast.
                Verder hoor ik een hoop goeds over x-act; mijn mening: gaat hard, klinkt goed, maar net niet de top.

                Zelf erg tevreden met de combinatie van GAE 121 monitoren op Crown K2.
                Maar dat valt wat mij betreft mede door gewicht aan amps niet meer onder de compacte setjes.

                Comment

                • MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

                  #9
                  De JBL's lijken inderdaad wel interessant, maar zijn toch wel aardig aan de prijs. Ook lusten ze nogal wat vermogen, wat voor de prijs van de benodigde versterkers ook niet echt gunstig is natuurlijk.

                  Na wat surfen kwam ik toch weer bij "mijn" merk HK de Premium Pro 12M tegen. Iemand ervaring met deze monitors of speakerserie ??

                  Comment

                  • Funmaker
                    • Jun 2006
                    • 922

                    #10
                    wij hebben pas nieuw monitors van Martin aangeschaft, zijn vrij klein, licht en schoon kwa design...
                    Martin Audio LE1200 deze denk ik dat het is we hebben ook het groter broertje sinds kort de le1500 maar die heb ik nog niet in mijn pollen gehad...
                    Hold on a second, relax and listen...

                    Comment

                    • MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

                      #11
                      Originally posted by Funmaker
                      wij hebben pas nieuw monitors van Martin aangeschaft, zijn vrij klein, licht en schoon kwa design...
                      Martin Audio LE1200 deze denk ik dat het is we hebben ook het groter broertje sinds kort de le1500 maar die heb ik nog niet in mijn pollen gehad...
                      Ze kosten echter meer dan het dubbele van het aangegeven budget en dat gaat dus niet werken.

                      Comment

                      • jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

                        #12
                        Originally posted by MarkRombouts
                        @jakkes: Bedankt voor de tip. Ik heb zelf niets tegen het merk DAP, maar heb vaak gemerkt dat anderen daar toch een andere mening over hebben.
                        Ik zoek het dus toch liever in de wat meer gerespecteerde merken, die wat makkelijker geaccepteerd worden.

                        Ik zeg niet dat het merk slecht is, heb zelf jaren tot volle tevredenheid met een DAP Soundmate set gewerkt, maar merk nu dat een deel van mijn klanten en/of muzikanten graag bekende namen op en rond het podium zien. Jammer maar helaas wel de realiteit.
                        Inderdaad: tot ze de prijs/kwaliteit horen.
                        Wat ik doe is het schuim wat er voor zit vervangen voor ander schuim waardoor het logo van DAP verdwijnt.
                        Ook werk ik het aansluitpaneel bij

                        Comment

                        • Peter Vanhove
                          • Jun 2002
                          • 347

                          #13
                          Originally posted by MarkRombouts
                          Ik ben op eens aan het kijken voor vervangers van mijn huidige actieve monitors de HK FAST. Voor monitors is het voor mij toch handiger te gaan werken met passieve speakers en een net bijpassend versterkerrackje, omdat dit qua bekabeling toch wat eenvoudiger is op het podium.

                          Wel wil ik graag de set compact houden en dus ben ik op zoek naar geschikte kandidaten. Bij voorkeur een 12" speaker met driver, of kleiner 10", zeker geen grote 15" bakken, is voor mijn werk niet nodig.

                          Dan het budget. Altijd een discussie puntje. Budget per monitor is maximaal € 900 ex btw.

                          EV SX300's vind ik met name door de losse voetjes niet praktisch en zie ik dus ook niet zitten. Eigenlijk zou het mooi zijn als EV met een Zx2 of 3 zou komen met een 10 of 12" speaker, dat zou wat mij betreft perfect kunnen zijn.

                          Ik hoor graag van jullie welke opties ik hiervoor zou hebben.

                          12" coaxiale PHL speaker, geen dure processor nodig, geen competitie, zelf niet voor 2x de prijs, en netjes binnen uw budget.

                          Peter
                          Last edited by Peter Vanhove; 02-03-07, 23:36.
                          Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                          Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                          Comment

                          • FBE
                            • May 2006
                            • 21

                            #14
                            misschien de speakertjes van Seeburg aquostic line

                            tsm 10,12 of 15 Seeburg acoustic line - Professional PA Systems

                            Die kastjes klinken echt prima.

                            Comment

                            • Pulse
                              • Oct 2001
                              • 666

                              #15
                              Of de Ak-audio Mpro12 kastjes van AED met Beyma componenten.
                              12incher met grote slag zodat er ook nog wat bas uitkomt (12LX60) en forse 1 incher (CP380M) in een compacte behuizing.
                              Licht wegen ze wel niet (geen neodium)
                              MVG,
                              Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

                              Comment

                              Working...