J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 4 Eerste 1 2 3 4 Laatste

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Max12 vind ik inderdaad zeker een heel goede kanshebber. Max15 vind ik persoonlijk klankmatig niet echt fijn, ook heel anders dan de 12" versie in mijn ogen.

Mijn crown XTI2000's zijn dus prima geschikt voor de kleine D&B maxen ?

Iemand toevallig al ervaring met de EV ZX3 ? Ik heb ook een stel ZX1 speakers die me erg goed bevallen, dus wellicht is dat ook een goede kandidaat. Ook nog eens als front speaker te gebruiken indien nodig, altijd handig.
    Laatst gewijzigd door MarkRombouts; 15-04-09 om 21:02.

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

De KS c210 stonden inderdaad ook op mijn lijstje. Erg fijne monitor, compact, goed geluid.

Echter door de "verplichte" aanschaf van de versterker vind ik het toch een te dure optie, aangezien ik al over andere goede versterkers beschik.

Standaard compacte monitor

Ik zou eens gaan kijken naar de LAN M5 of St646. Perfecte monitor, sprankelend en frisse sound. LAN M5 gebruiken wij erg veel als zang monitor en muzikanten monitor ( m.u.v. Drums) Klinken echt waanzinnig. Daarnaast het voordeel dat ze schakelbaar zijn in 4ohm en 16ohm en prijs technisch vallen ze zeker binnen je budget. Ik zal als ik je mag aanraden zeker eens gaan luisteren. We gebruiken ze soms ook voor een kerk als full range speaker tot max 300 personen. Qua compactheid. Je kan er b.v. 4 in een kratje meenemen. 2x 5" en een dome. We hebben ook deelnemers van de X-factor ermee gedaan en die waren laaiend enthousiast over het geluid en de compactheid.
    Voordat er een conclussie getrokken worden zou ik zeggen lusiter eens en je zult verbaasd staan. Neem daarbij een 4 kanaals amp van bv KIND kan je met één versterker je FOH aansturen en eventueel één of twee monitor groepen. Hoe compact wil je het hebben?? hierbij de link Esprolite Licht & Geluid - LANAUDIO
    Tevens een voordeel door zijn compactheid en het gewicht niet op een speaker statief maar op een microfoon statief plaatsbaar!!

Standaard

Ik kwam deze ook nog tegen : Turbosound product

Iemand daar ervaring mee?

Dingen zijn namelijk erg goed betaalbaar...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

De Max12 blijft toch een van mijn favorieten, alleen nieuw wat te duur.

Nu zijn er ook vergelijkbare modellen op de markt uiteraard. Heeft iemand ervaring met de KMT CM12 monitoren ? Qua looks vrijwel identiek aan de D&B's, maar de prestaties zijn bij mij onbekend ??

Iemand ervaring met de KS CM210's zonder de KS versterkers ??

Ingeschreven
    Apr 2006

Standaard

KMT CM212 das dezelfde speaker als de D&B minimax.
    Is echt een fijn monitortje, niet te groot en gaat hard genoeg tot de middelgrote podia.
    (ff me verhaaltje gekopieerd)

En volgens de nederlandse importeur is de D&B monitor een kopie van KMT.....

Standaard X act

Ik heb goede ervaring met de X-act van soundprojects. Zeer compact en licht met een zeer groot vermogen en helder geluid bij elk volume. Kosten wat, maar dan heb je ook wat

Succes.
    DJ AT WORK

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansound Bekijk Posts
    KMT CM212 das dezelfde speaker als de D&B minimax.
    Is echt een fijn monitortje, niet te groot en gaat hard genoeg tot de middelgrote podia.
    (ff me verhaaltje gekopieerd)

En volgens de nederlandse importeur is de D&B monitor een kopie van KMT.....
    Bijna....

KMT is een doorontwikkeling van de patenten van D&B door een van engineers die destijds bij D&B heeft gewerkt en mede patent eigenaar is.
    Ook de line array kasten zijn een cloontje van de Q1 kasten. En eigenlijk geld dit voor alles van KMT. Waarschijnlijk zitten er in de KMT 'maxen' dezelfde B&C speakers als in de 'echte' Max12.
    Gelukkig mogen ze de D12/D6 niet namaken

Verder geen ervaring mee. Je zou een A/B vergelijk moeten doen.

Weet wel dat D&B de speaker in de Max (B&C speaker) heeft getuned en aangepast zowel hardwarematig als met een filter dus verschil zal er zeker zijn.

(Mark neem ff contact met me op )
    d&b Audiotechnik

Forum Rechten