J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 4 Eerste 1 2 3 4 Laatste

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funmaker
    wij hebben pas nieuw monitors van Martin aangeschaft, zijn vrij klein, licht en schoon kwa design...
    Martin Audio LE1200 deze denk ik dat het is we hebben ook het groter broertje sinds kort de le1500 maar die heb ik nog niet in mijn pollen gehad...
    Ze kosten echter meer dan het dubbele van het aangegeven budget en dat gaat dus niet werken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkRombouts
    @jakkes: Bedankt voor de tip. Ik heb zelf niets tegen het merk DAP, maar heb vaak gemerkt dat anderen daar toch een andere mening over hebben.
    Ik zoek het dus toch liever in de wat meer gerespecteerde merken, die wat makkelijker geaccepteerd worden.

Ik zeg niet dat het merk slecht is, heb zelf jaren tot volle tevredenheid met een DAP Soundmate set gewerkt, maar merk nu dat een deel van mijn klanten en/of muzikanten graag bekende namen op en rond het podium zien. Jammer maar helaas wel de realiteit.
    Inderdaad: tot ze de prijs/kwaliteit horen.
    Wat ik doe is het schuim wat er voor zit vervangen voor ander schuim waardoor het logo van DAP verdwijnt.
    Ook werk ik het aansluitpaneel bij

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkRombouts
    Ik ben op eens aan het kijken voor vervangers van mijn huidige actieve monitors de HK FAST. Voor monitors is het voor mij toch handiger te gaan werken met passieve speakers en een net bijpassend versterkerrackje, omdat dit qua bekabeling toch wat eenvoudiger is op het podium.

Wel wil ik graag de set compact houden en dus ben ik op zoek naar geschikte kandidaten. Bij voorkeur een 12" speaker met driver, of kleiner 10", zeker geen grote 15" bakken, is voor mijn werk niet nodig.

Dan het budget. Altijd een discussie puntje. Budget per monitor is maximaal € 900 ex btw.

EV SX300's vind ik met name door de losse voetjes niet praktisch en zie ik dus ook niet zitten. Eigenlijk zou het mooi zijn als EV met een Zx2 of 3 zou komen met een 10 of 12" speaker, dat zou wat mij betreft perfect kunnen zijn.

Ik hoor graag van jullie welke opties ik hiervoor zou hebben.
    http://www.logic-system.co.uk/pdf/9_...2spec%20R5.pdf
    12" coaxiale PHL speaker, geen dure processor nodig, geen competitie, zelf niet voor 2x de prijs, en netjes binnen uw budget.

Peter
    Laatst gewijzigd door Peter Vanhove; 02-03-07 om 23:36.

Standaard

misschien de speakertjes van Seeburg aquostic line

tsm 10,12 of 15 Seeburg acoustic line - Professional PA Systems

Die kastjes klinken echt prima.

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Ik heb toch de HK Premium PRO 12M's genomen.

Na een luistertestje met ook de Dynacord M12 en nog een JBL (weet niet meer precies welk type) vond ik deze toch de beste prijs/kwaliteitsverhouding hebben.

Ik heb ze ondertussen al enkele malen ingezet en ze bevallen prima. Goede weergave van de stem en weinig last van feedback. Klankmatig sluiten ze goed aan bij mijn wensen. De HK klank past denk ik goed bij mijn idee van hoe het zou moeten klinken.

Ik heb ze enkele malen gebruikt met de Crown XLS602D's die ik van een kennis tijdelijk kon gebruiken. Ik merk echter dat de amps veel sneller aan hun max zitten dan de speakers en zou dus wat anders willen. Ik zou natuurlijk de XLS802D kunnen nemen, maar die wordt wel wat zwaar vind ik.

Ik zat dus te denken aan twee XTI2000's hebben ook wat meer vermogen dan de 602D's en met de ingebouwde DSP zijn wat standaardinstelling ook goed mogelijk.

Zijn er al meer mensen die de XTI's gebruiken als amps voor monitoring ??

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Afgelopen weekend heb ik de HK PR:O 12 m's met de Crown XTi2000's gebruikt bij de open dag van de muziekschool en aansluitend een optreden van een Blues/Soul band ter ere van hun 20-jarige bestaan en het 20-jarige bestaan van de Blues Promotion organisatie.

Vooraf had ik de amps al aan de pc gehangen om een instelling te maken voor de monitoren. Ik heb een 80Hz Highpass filter ingesteld en een klein dipje in de EQ op 2.5kHz.

Tijdens de gehele dag geen last gehad van enige feedback over de monitoren, terwijl deze (vooral 's avonds) toch behoorlijk aan stonden. Ook de muzikanten gaven na twee uur aaneengesloten te hebben gespeeld aan dat het podiumgeluid zeer prettig was.

Ik ben dus zeker tevreden met mijn aankoop en verwacht hiervan nog lange tijd plezier te hebben. (alleen nog even mijn laptopje upgraden naar XP om de software voor de amps te kunnen draaien)

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Tsja, daar ben ik weer over monitoren.

Na enkele jaren mijn HK PRO12M gebruikt hebben wil ik toch een stapje verder gaan. De HK's zijn nog steeds in prima staat en ik denk er dan ook eerder aan om eerst wat te gaan uitbreiden, voordat ik mijn HK monitors ga verkopen. Ik heb nu 4 monitors en zou uiteindelijk naar een set van 6 of 8 gelijke monitors willen. De eerste aankoop die ik dus zou willen doen is 2 of eventueel 4 nieuwe monitors.

Ik heb 2 Crown XTI2000's die me zeer goed bevallen en die zou ik dus ook graag met de nieuwe monitors willen blijven gebruiken.

De monitors die ik wil moeten in elk geval breed geaccepteerd zijn, aangezien ik de laatste tijd ook wat grotere producties doe en ze ook daar zou willen inzetten. Ook zeker geen actieve monitors, vind ik echt niet handig. Wel graag nog enigzins compacte monitors, die ik op een kleiner podium ook nog kwijt kan.

Wie heeft tips voor me op dit gebied ?

Ik dacht zelf aan JBL MRX512M of D&B Max12's, andere ideeën heb ik nog niet, ga zeker op zoek. Maximale budget is rond 1000 euro ex btw per stuk.

Standaard

Ik wou eigenlijk reageren op je post uit 2007 maar ik zie dat het weer actueel is.

Max 12. Staat er 2e hands wel een aantal te koop. Vanwege de 90 graden coaxiaal lekker makkelijker en soms ongericht te gebruiken. (Max15 is 60 graden rondom) Niet te zwaar. En je hoeft er maar een ampje van 500W RMS @ 4 Ohm aan te hangen (ze zijn 250W @ 8Ohm en meer dan 2 hang je er niet snel aan)

Stevig genoeg voor het ruige rockwerk, kunnen hard genoeg (missen iets wat body t.o.v een 15" ;maar het moet compact dus is dit je eerst en enige compromis) en chique genoeg voor de kleine bruiloft en gala bandjes/acts/presentaties/etc.

Wij hebben er inmiddels heel veel en zijn er erg blij mee!
    d&b Audiotechnik

Forum Rechten