Yamha O1v96 - studio manager

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LSVG
    • Dec 2006
    • 18

    Yamha O1v96 - studio manager

    Ik wil mij settings die ik heb gemaakt via de studio manager (bepaalde effecten, kanaal instellingen etc) laden in mijn ov196
    Maar hoe doe ik dat? Ze reageren niet op elkaar

    Moet ik bepaalde dingen instellen op de 01v96 en/ of op de studio manager? Zo ja, wat?
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

    #2
    ff handleiding lezen....
    in de o1v bij remote je studiomanager op usb 1-1 zetten
    daarna in je sm file>system setup je input port op usb 1-1 en output poort heztzelfde
    kan zijn dat je eerst in de sm shell file>setup>midi ports eerst moet aangeven welke poorten je wil gebruiken...
    suc7

    Comment

    • LSVG
      • Dec 2006
      • 18

      #3
      ff handleiding lezen....
      in de o1v bij remote je studiomanager op usb 1-1 zetten
      daarna in je sm file>system setup je input port op usb 1-1 en output poort heztzelfde
      kan zijn dat je eerst in de sm shell file>setup>midi ports eerst moet aangeven welke poorten je wil gebruiken...
      suc7


      Martijn, bedankt voor je reactie. Ik heb op de tafel onder dio/ setup in het menu midi / host usb 1.1 staan

      Nu kan ik in sm onder file/setup/midi ports bij input ports niks aangeven??
      Bij output ports kan ik alleen aanvinken: Microsoft GS wavetable SW synt
      Onder setup/preferences staat Automatically synchronize on file load uit

      Comment

      • martijn verkerk
        • Nov 2005
        • 300

        #4
        heb je je tafel al aan je comp gehangen ?
        als je dat doet gaat windows autom. nieuwe hardware instaleren
        als je dan je usb drive r(die je ook van de yamaha site kan downloaden) instaleerd moet ie boven water komen
        anders ffde-instaleren en opnieuw instaleren (eerst de shell dan de o1v)

        Comment

        • LSVG
          • Dec 2006
          • 18

          #5
          Dat zou het kunen zijn de usb drive
          ga ik even downloaden en opnieuw moeten proberen
          De tafel hangt al aan de computer

          Zodra ik de usb driver heb geinstalleerd en alles weer heb uitgeprobeerd (zoals je uitlegt) kom ik hier op terug of het nu wel werkt of niet

          Alvast bedankt

          Comment

          • LSVG
            • Dec 2006
            • 18

            #6
            Het werkt!! Martijn hartelijk dank en ik tref je vast (wel weer) on the road.
            Moet nodig eens kijken bij mooi wark heb voordat jullie hun deden paar x monitors gedaan voor ze op diverse festivals

            Comment

            • outvorst
              • Jul 2005
              • 84

              #7
              Hoi!

              Ik heb min of meer hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Ik heb de drivers die bij de 01v96v2 zitten geinstalleerd en werken volgens windows2000 goed. Vervolgens wil ik via een USB kabel contact maken met de tafel. Ik zie alleen maar USB naar midi drivers op de yamaha website staan: Firmware & Software | Downloads | Yamaha Pro Audio
              Zijn dit de juiste drivers om via USB te gaan werken?

              Groeten,

              Hans

              Comment

              • nielsjanssennl
                • Aug 2004
                • 101

                #8
                Originally posted by outvorst
                Hoi!

                Ik heb min of meer hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Ik heb de drivers die bij de 01v96v2 zitten geinstalleerd en werken volgens windows2000 goed. Vervolgens wil ik via een USB kabel contact maken met de tafel. Ik zie alleen maar USB naar midi drivers op de yamaha website staan: Firmware & Software | Downloads | Yamaha Pro Audio
                Zijn dit de juiste drivers om via USB te gaan werken?

                Groeten,

                Hans
                USB-MIDI drivers: antwoord is ja, dat is de goede.

                Firmware & Software | Downloads | Yamaha Pro Audio

                Succes :-)

                Comment

                • outvorst
                  • Jul 2005
                  • 84

                  #9
                  ...en na een paar pogingen werkt het hier ook! Prachtig speelgoed! Bedankt voor de hulp!

                  Comment

                  • LuxProDeo
                    • Feb 2003
                    • 245

                    #10
                    Nu er toch een topic loopt over Studio Manager: ik gebruik het nu al een tijd naar volle tevredenheid, maar altijd via een USB kabeltje op een laptop die naast de mixer staat.

                    Ben nu aan het rondkijken voor een draadloze oplossing (om door de zaal te kunnen lopen tijdens het instellen van EQ, delay, levels, etc.), en wilde even vragen wat de oplossingen en ervaringen van andere mensen hiermee zijn...

                    Het zou natuurlijk draadloos kunnen via een VNC oplossing, maar ik zag ook dat M-Audio een draadloos MIDI systeem heeft, en misschien dat mensen het geprobeerd hebben via USB over wi-fi o.i.d.???

                    Ben benieuwd...

                    LuxProDeo

                    Comment

                    • peternotermans
                      • Oct 2003
                      • 156

                      #11
                      Originally posted by LuxProDeo
                      Nu er toch een topic loopt over Studio Manager: ik gebruik het nu al een tijd naar volle tevredenheid, maar altijd via een USB kabeltje op een laptop die naast de mixer staat.

                      Ben nu aan het rondkijken voor een draadloze oplossing (om door de zaal te kunnen lopen tijdens het instellen van EQ, delay, levels, etc.), en wilde even vragen wat de oplossingen en ervaringen van andere mensen hiermee zijn...

                      Het zou natuurlijk draadloos kunnen via een VNC oplossing, maar ik zag ook dat M-Audio een draadloos MIDI systeem heeft, en misschien dat mensen het geprobeerd hebben via USB over wi-fi o.i.d.???

                      Ben benieuwd...

                      LuxProDeo
                      Of je gebruikt een wireless USB-server (gemaakt om bv USB-printers draadloos aan te sturen), zoals bv Silex SX2000WG. Products sx2000wg | silex
                      Dit heb ik een tijd toegepast en werkte perfect.

                      Zie ook topic: http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...1v96+draadloos
                      --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

                      Comment

                      • OSPro
                        • Apr 2007
                        • 2

                        #12
                        Originally posted by martijn verkerk
                        ff handleiding lezen....
                        in de o1v bij remote je studiomanager op usb 1-1 zetten
                        daarna in je sm file>system setup je input port op usb 1-1 en output poort heztzelfde
                        kan zijn dat je eerst in de sm shell file>setup>midi ports eerst moet aangeven welke poorten je wil gebruiken...
                        suc7
                        Maar wat als je alleen maar usb 0-1, usb 0-2 enz krijgt????

                        Comment

                        • martijn verkerk
                          • Nov 2005
                          • 300

                          #13
                          Originally posted by OSPro
                          Maar wat als je alleen maar usb 0-1, usb 0-2 enz krijgt????
                          dan gebruik je die poorten en zet je je tafel ook op die poorten

                          Comment

                          • OSPro
                            • Apr 2007
                            • 2

                            #14
                            Originally posted by martijn verkerk
                            dan gebruik je die poorten en zet je je tafel ook op die poorten
                            Ja maar helaas kan dat niet op de tafel die begint pas bij 1-1,1-2 enz.

                            Comment

                            • martijn verkerk
                              • Nov 2005
                              • 300

                              #15
                              Originally posted by OSPro
                              Ja maar helaas kan dat niet op de tafel die begint pas bij 1-1,1-2 enz.
                              dan driver de-instaleren en nog eens instaleren.(let op pas driver instaleren als je de tafel eraan gehangen hebt en windows begint te zeuren om een driver)

                              Comment

                              Working...