technovoice geluidsystemen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

    technovoice geluidsystemen

    hallo allemaal

    Ik heb weer eens een vraagje, ik ben op een geluidssetje gelopen van het merk technovoice, na het zoeken op zowel forum als het www zijn nog altijd veel vragen niet beantwoord.

    Ik lees veelal dat de sets bedoelt zijn voor dancemuziek.?
    wat ik mij dus afvraag, hebben er mensen hier op het forum ervaringen met deze systemen en zo ja is dit alleen op dance niveau of zijn er ook mensen wie live over deze systemen hebben gespeeld, uitversterkt?

    Ik lees een reactie, dat het midden nogal rommelig klinkt voor live gebruik?

    Het betreft een geluidsset met dubbel 18, dubbel 15 en dan dubbel 12/2" per kant.

    de dubbele 15" en toppen zijn volledig hoorngeladen, de dubbele 15" wordt gebruikt als xtra Kick op het midlaag?

    Is dit setje ook te gebruiken met andere geluidssystemen of kun je ook bijvoorbeeld de bassen los gebruiken met een andere set?

    Graag hoor ik gebruikers ervaringen, zowel live als disco.

    Ps ik wist niet zeker of ik het hier of toch in het disco forum moet plaatsen, echter omdat het over een stevige set gaat heb ik hiervoor gekozen. Mocht het anders moeten dan verplaats het gerust.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D
  • TLAproductions
    • Jan 2006
    • 98

    #2
    wij hebben zo 30 kw staan,

    totaal NIET geschikt voor live
    veel te rommelig en niet enkel in het mid maar ook het laag (niet sub-laag), geen detail genoeg en redelijk agresief in het hoog

    voor fuiven echter weg geschikt
    diepe subs die serieus wat kunnen verdragen
    bassen dragen redelijk ver, ik cross ze anders dan opgegeven door technovoice waardoor ik er redelijk wat kick uit krijg
    toppen zijn ietje wat agresief; maar dragen ook relatief ver,
    enkel valt de spreiding soms wat tegen,
    maar dat valt dan weer op te lossen door een kastje meer per kant te zetten

    Comment

    • Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

      #3
      dat de toppen agressief zijn is opzich niet zn probleem, maar je schrijft dat het midlaag niet detail genoeg weergeeft?

      We hebben het hier toch over de dubbel 15, midlaag en dan dubbel 12" midhoog, plus de 2 maal 2" hoog?

      Is dit door de constructie van de kast of door de crossover punten?
      Dit valt niet bij te regelen?

      Het is nu het geval dat ik een dergelijke set kan komen beluisteren echter is het wel een 400km reizen. En dan alleen te beluisteren via cd.

      zijn die bassen ook goed te gebruiken in combi met andere systemen, ze lijken op het ook een gewone BR218 kast.

      welk merk speakers worden in deze kasten gebruikt?

      sorry ik heb misschien best wat vragen, echter op het internet vind je er zo weinig over.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

      Comment

      • sis
        • Jul 2003
        • 3305

        #4
        Originally posted by TLAproductions
        wij hebben zo 30 kw staan,

        totaal NIET geschikt voor live
        veel te rommelig en niet enkel in het mid maar ook het laag (niet sub-laag), geen detail genoeg en redelijk agresief in het hoog

        voor fuiven echter weg geschikt
        diepe subs die serieus wat kunnen verdragen
        bassen dragen redelijk ver, ik cross ze anders dan opgegeven door technovoice waardoor ik er redelijk wat kick uit krijg
        toppen zijn ietje wat agresief; maar dragen ook relatief ver,
        enkel valt de spreiding soms wat tegen,
        maar dat valt dan weer op te lossen door een kastje meer per kant te zetten
        Nou mooie koop niet voor live , eigenlijk niks dus
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

        Comment

        • TLAproductions
          • Jan 2006
          • 98

          #5
          de speakers die erin zitten zijn gemaakt door technovoice zelf,
          toch wat betreft die 18, 15 en 12 "
          de 2" in de toppen is van B&C (type ontglipt me net)

          de bassen (15") klinken gewoon te rommelig in het algemeen,
          normaal worden ze gecrossed tot 400 hz dacht ik,
          het klint deels rommelig door de constructie van de kasten
          zoals ik zei, het valt wat bij te regelen door de crosspunten te verlegen

          voor kleine feestjes (tot 500 personen) gebruiken wij 2 Toppen en 2 Subs

          Comment

          • TLAproductions
            • Jan 2006
            • 98

            #6
            laat ons zeggen, niet geschikt,
            de bassen zijn te rommelig,

            het klink nog altijd véél beter dan een setje DAP he
            wij hebben er ooit eens live mee geprobeerd,

            was oorspronkelijk 4 subs 4 bassen en 4 tops
            maar we zijn toch overgeschakeld naar 6 toppen en 6 subs
            toen viel het nog mee (hangt natuurlijk van de rider af ook! )

            het is een set gemaakt voor disco gebruik,
            is het speciale voor de zwaardere muzieksoorten

            set heeft nog gespeeld op;
            I Love Techno, City Parade, Kozzmozz, ... dus het spreekt voor zich

            Comment

            • sompi
              • Mar 2003
              • 200

              #7
              heb dit systeem vorig jaar gehoord op city parade in charleroi en ik heb er maar 1 woord voor JAMMER

              JAMMER dat dit gemaakt word , jammer dat dit gekocht word en vooral jammer voor diegenen die er moeten naar luisteren

              Comment

              • luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

                #8
                Originally posted by TLAproductions
                de speakers die erin zitten zijn gemaakt door technovoice zelf,
                toch wat betreft die 18, 15 en 12 "
                de 2" in de toppen is van B&C (type ontglipt me net)
                ben ooit een paar keer in Waterloo geweest, waar T-V nog steeds gemaakt wordt maar door totaal andere personen. Sinds de wissel hoor je er ook amper nog iets van. Deze sets zijn idd enkel geschikt voor dance. Van de dubbel-15" zijn een aantal types op de baan, deze zijn verschillende keren aangepast!
                Indertijd waren de 18" en 15" van beyma maar werden ze wel volledig aangepast. Ze zijn/waren niet stuk te krijgen.

                Het gaat idd hard, maar daarmee is alles gezegd. Het kostte dan ook amper iets (als je met een bep. hoeveelheid kocht) indertijd.

                De oorspronkelijke bedenker zou opnieuw gestart zijn met het ontwerpen van een systeem.

                Comment

                • Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

                  #9
                  Originally posted by sompi
                  heb dit systeem vorig jaar gehoord op city parade in charleroi en ik heb er maar 1 woord voor JAMMER

                  JAMMER dat dit gemaakt word , jammer dat dit gekocht word en vooral jammer voor diegenen die er moeten naar luisteren
                  JAMMER dat jij zo reageert, sorry hoor maar vertel ook even waarom het jammer zou wezen, wat er mis is met het geluid en of het daadwerkelijk aan de set of de te spelen personen lag.

                  Dit is een "jAMMER" reactie van jouw kant

                  Sis: "Muzikant"...... niet alles is altijd live!!

                  TLA: wat ik dus merk, de bassen zijn niet geschikt, naja hebben een niet al te veel meerwaarde aan de set.
                  de toppen pakken het wel vanaf Pak um beet, 110hz?
                  Heb je misschien de cross punten van de sets zoals jullie die gebruiken? heb even op jullie site gekeken maar de set welke ik op het oog heb komt verdacht veel overeen met de kasten wie jullie op de site hebben staan.
                  de bassen zijn dieper dan de tops en dan de subs.


                  Luc: De set welke ik op het oog heb hoeft inderdaad niet al te veel te kosten.

                  Echter is het voor mij een afweging om de set erbij te nemen.. Wanneer ik het uitsluitend kan gebruiken voor disco en dance dan zal de set veel ruimte in mn opslag gaan innemen en miss wel niet vaak genoeg oppad worden gestuurd. kan ik het combineren met mijn huidige set dan wordt het ineens een stuk interresanter.
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                  Comment

                  • sompi
                    • Mar 2003
                    • 200

                    #10
                    als een eigenaar van dertig kw zelf zegt dat ze rommelig klinken in het laag en het mid . Dat ze agressief hoog klinken , enkel goede sub .

                    Hallo dan . Moet ik mijn reactie dan nog verantwoorden .

                    Een goeie sub kast maken is zo moeilijk niet .

                    Ik denk dan -en waarschijnlijk velen met mij - koop 5 kw van iets dat wel klinkt ipv 30 waar je bijna niets kan mee aanvangen

                    Ik heb systeem gehoord . Enorme sub - geen laag en zeker geen hoog mid maar afgrijselijk hoog . Hoog leek wel uit een verzamelijng 100 volt hoorntjes te komen .

                    Lag zeker niet aan DJ , deze heeft nadien verder gedraaid op onze turbosound systemen en toen klonk het wel

                    Comment

                    • Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

                      #11
                      kijk nu verantwoord je je uitlating, Hier kan ik iets mee. het sub is dus in orde, laag is zoek, en hoog is dus zeer aggressief?

                      maar met een uitlating als alleen JAMMER?
                      daar heeft niemand dan iets aan.
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                      Comment

                      • TLAproductions
                        • Jan 2006
                        • 98

                        #12
                        Originally posted by sompi
                        heb dit systeem vorig jaar gehoord op city parade in charleroi en ik heb er maar 1 woord voor JAMMER

                        JAMMER dat dit gemaakt word , jammer dat dit gekocht word en vooral jammer voor diegenen die er moeten naar luisteren
                        mja
                        als de dj weigerd om de gain naar behoren te houden ...
                        gain stond VOLLEDIG open
                        mja dan krijg je idd geen mooi geluid

                        heb ergens een videootje staan die dit aantoont, even zoeken of ik het nog heb

                        Comment

                        • TLAproductions
                          • Jan 2006
                          • 98

                          #13
                          zo slecht zijn ze ook niet hoor,
                          natuurlijk moet je de set ook wat afstellen


                          ik zou mijn processor er eens bij moeten nemen voor de nieuwe crosspunten ik dacht dat de subs spelen tot 80 hz
                          en de bassen van 80 hz tot 250 hz (of daar rond)
                          ook de PEQ zijn heel belangrijk,
                          dacht ergens met een zwaar punt te zitten rond de 1,4 en 3,6 khz

                          Comment

                          Working...