Gebruikerservaringen Dynacord Corus CP15-3

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeso
    • Feb 2003
    • 21

    Gebruikerservaringen Dynacord Corus CP15-3

    Hallo,
    Graag wil ik me hierbij even voorstellen. Ik ben geen actief lid van het forum, toch hou ik me op regelmatig op de hoogte van de actieve berichten. Ben van mening dat hier veel leuk en handige info te vinden is. Ik open dit onderwerp nadat ik de zoekfunctie heb gebruikt en geen gerelateerde berichten kan vinden.

    Wij (Genery, ons bedrijfje) zijn van plan om op zeer korte termijn 2x Dynacord Corus PRO CP15-3 aan te schaffen voor hoofdzakelijk drive-in shows, maar ook versterking bij toneel, evenementen, enz.

    Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die praktische gebruikservaring hebben met deze luidsprekers. Welke voor/nadelen hebben je hiermee gekend op het gebied van geluidskwaliteit/sterkte, afwerking, enz?? Wie heeft er iets over te melden??

    Waarschijnlijk gaan deze luidsprekers op korte termijn uit de productie bij Dynacord omdat deze deels vervangen worden door de D15-3 (Dlite serie). Wij kiezen toch voor de CP15-3 om de net afgewerkte houten kast met degelijke frontgrill en de 15” 10” 1” configuratie.

    Alvast bedank voor jullie reacties,
    Cees Hendricksen
    Genery Audiotechniek & Drive-in Show
    Last edited by Ceeso; 28-02-07, 15:16.
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Fijne kasten!
    Goed open geluid (van belang bij toneel etc.).
    Kunnen ook echt een hoog volume bij goede kwaliteit produceren!

    Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • Ceeso
      • Feb 2003
      • 21

      #3
      Paul,
      Jij heb een aantal van deze luidsprekers in gebruik?

      Er werd door iemand aan ons vermeld dat de verhouding tussen de mid speaker en hoog/laag niet helemaal goed ligt, waardoor het mid wat hard klinkt (dit zou bij de D-lite verholpen zijn). Heb je dit ook gehoord?

      Ook ben ik benieuwd naar het aantal personen waarvoor je een drive-in show kan draaien met deze luidsprekers. Ze worden gecombineerd met 2x HK Audio PR:0 18S subs op peavey CS4000 en Peavey PV2600.

      Ook zou ik graag willen weten hoe de kasten het on-the-road houden. Bij de HK Audio subs hebben we te maken met lak beschadigingen op sommige plaatsen. We beschermen deze kasten met een PVC hoes omdat we hiervoor geen flights willen bouwen. Welke standaard hoezen zijn er voor de CP15-3 verkrijgbaar?

      Groeten, Cees Hendricksen

      Comment

      • SPS
        • Mar 2004
        • 1662

        #4
        Cees,

        Uhm even corrigeren.
        Heb de CP15-3 niet zelf in bezit, maar er een aantal malen mee gewerkt.
        icm met subs zeker bruikbaar tot 150 man (afhankelijk natuurlijk van de soort muziek.)

        Paul.
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

        Comment

        • Ceeso
          • Feb 2003
          • 21

          #5
          OK, bedankt voor de informatie.
          Kan je iets zeggen over de degelijkheid van afwerking (lak)? Ook hoop dat deze van een betere kwaliteit is dan onze HK Audio subs...

          Bij ons komen ze niet in een flightcase maar in 2 hoezen. Daarnaast denk ik aan een soort houten deksel om de grill te beschermen. Dit lijkt me een goede bescherming.

          Is er nog iemand anders met een zegje of ervaringen met deze luidsprekers?
          Groeten, Cees

          Comment

          • Bastisito
            • Sep 2004
            • 185

            #6
            Voor toneel en live-muziek vind ik het heel geschikte kasten. Klinken heel open, maar inderdaad een bultje in het mid-hoog (zitten niet voor niks EV componenten in ;-))

            Voor drive-in show en disco werk ik zou ik persoonlijk voor Forum line toppen gaan. Klinken aangenamer met deze muziek. De F150 is bijvoorbeeld een erg stevige top die zeker boven 2 F8 sub's geplaatst kan worden. Ook hier weer een mid-hoog bultje, maar met een EQ is dat zo recht te trekken.
            Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

            Comment

            • Ceeso
              • Feb 2003
              • 21

              #7
              Al-round inzetbaar is voor ons belangrijk, omdat 25% van onze klussen toneel, receptie, versterking is naast 75% drive-in shows.

              Door die 75% moeten de luidsprekers een goed drive-in show geluid hebben. Dan vindt ik een bultje in het mid-hoog inderdaad niet erg, ik hoorde ergens anders dat ze een mooi HIFIachtig geluid hebben en een zeer fatsoenlijk volume kunnen produceren. Dat is voor ons belangrijker dan geschikt zijn voor livemuziek en toneel.

              Voor het drive-in werk lijkt ons deze luidspreker dus zowiezo zeer geschikt, we hebben jaren met B1520's van Behringer (niks negatiefs hierover, prijs-kwaliteit erg goed) gewerkt. Ik verwacht er dus heel wat van.

              Ik ga vrijdag naar een zaak in Putten, waar ik een optie heb op een setje. Uiteraard wel eerst even luisteren, waar zal ik nog op moeten letten?

              Comment

              • dirtymike
                • Dec 2006
                • 16

                #8
                ik zou me over die dingen geen zorgen maken.....en opblazen zul je ze niet zo makkelijk......ze gaan gewoon licht geven.....niet schrikken is geen brand, is lampie

                Comment

                • Ceeso
                  • Feb 2003
                  • 21

                  #9
                  Vorige week vrijdag ben ik wezen luisteren en heb de kasten aangeschaft. Klinken erg netjes, hierover ben ik zeer enthousiast.

                  Ook heb ik het verschil tussen CP15-3 en Dlite15-3 gehoord. D15-3 klinkt in het mid-hoog iets gedefineerder, meer HIFI. Helaas mis ik eea in het laag bereik, Dlite's produceren veel minder basvermogen bij hetzelfde hoeveelheid versterkers vermogen. Ook het totale rendement is lager dan de CP15-3, je moet meer volume geven om dezelfde geluidsdruk te krijgen.

                  Een mid-hoog bultje is inderdaad hoorbaar in de CP15-3, maar het zal geen probleem zijn om dit weg te werken.

                  We denk eraan om PVC hoezen te laten maken door de lokale zeilmakerij. Daarnaast ben ik aan het bekijken om een soort deksel te maken die de voorkant beschermt tijdens transport. De grill staat namelijk bol waardoor hij in het midden kan deuken (bijv als je er met een dolly tegenaan rijdt).

                  We moeten straks eerst een deksel ervoor doen en dan hoes er overheen.

                  Comment

                  Working...