Lem Titanium Set 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soundwave
    • Mar 2006
    • 21

    Lem Titanium Set 2

    Hallo medeforumers.

    Ik had een vraagje over de Lem Titanium Set 2. Bestaande uit 4 T5SA Subs en 2 T5A Toppen. Ik heb veel intresse in deze set. Ik ben begonnen met een set van Dap. Maar wil me nu graag uitbreiden naar een actieve set, dan leek me deze set van lem mij wel een goede. Maar ik vroeg me af ik draai ongeveer op
    feesten tussen 30 en 300 man. Kan ik dat trekken met deze set ?

    Groeten
  • Ferry
    • Mar 2005
    • 61

    #2
    Vanuit DAP gezien is deze vooruitgang zeker niet slecht. 300 man zou denk ik wel moeten gaan. Mits je muziekstijl geen hardcorde/jump is
    JBL Power of Sound

    Comment

    • Soundwave
      • Mar 2006
      • 21

      #3
      Maar dat soort Genre wordt natuurlijk altijd ook wel een keer gevraagd. Je zegt dat die dan geen 300 man gaat trekken.
      Kun je misschien een schatting maken wat ik er wel mee aan kan met dat soort Genre ?

      Comment

      • Lennartsound
        • Dec 2006
        • 269

        #4
        Lijkt me geschikt voor een combootje. Ik zou er geen disco of grote band mee gaan doen voor 300 man. Vind de analoge specs vrij vaag. Ik begrijp ook niet zo goed het nut van digitaliseren in een speaker. Je gaat dus 2 keer door een conversie heen (wat per definitie achteruitgang is tenszij je er converters van een paar duizend euro in stopt) Blijkbaar moet die speaker zo heftig gecorrigeerd worden dat een simpel analoog filtertje niet volstaat.. Het wordt pas echt interessant als je ook via fibrelink digitaal vanuit je (digitale mixer) naar de speakers toegaat. Dan maak je winst. Straks sta je te mixen met je digitale tafeltje en daar ga je dan natuurlijk ook weer analoog uit.... tel maar op je verlies. Ik zou wel even goed nadenken voordat je met zo'n nieuw systeem meegaat. Wat is voor jou de reden om voor deze speakers te kiezen?
        Het valt mij op dat de PA wereld langzaamaan richting het digitale domein gaat. Dit is een begrijpelijk en op zich goeie trend, zij het wat laat. In de studiowereld is die beweging zo'n 15 a 20 jaar geleden geweest. Er waren toen een hoop hobbels die genomen moesten worden. Het zou wel handig zijn als die zelfde kinderziektes niet ook nog eens in de PA wereld genomen moeten worden. De bewaking van geluidskwaliteit gaat in het digitale domein heel anders dan in het analoge domein. Daar moet je je wel een beetje in verdiepen anders kom je van een kouwe kermis thuis.
        Kortom: het concept van een digitale (interne aansturing van een) luidspreker is best gedurft hoewel zeker niet nieuw. De voordelen ervan moeten wel opwegen tegen de nadelen van ADDA conversie. Ik zou ze dus zeker AB-en t.o. de passieve versie. Als die minder goed klinkt kan dat betekenen dat: of de speaker op zichzelf niet zo goed is en dus blijkbaar heftig gecorrigeerd moet worden, of de digitale processing is echt zo goed dat het de nadelen overtreft.
        Last edited by Lennartsound; 28-02-07, 10:06.

        Comment

        • Pino
          • Jul 2002
          • 390

          #5
          Ik heb een keer de D400 gehoord op de zeedijk in Oostende.

          Ik stond versteld van de zeer goede spraakverstaanbaarheid over enorme afstanden. Slechts 1 luidsprekertje was op een afstand van ruim 150 meter perfect verstaanbaar, weliswaar niet zo luid , maar ... onvoorstelbaar voor zo'n klein ding.

          Pino
          Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

          Comment

          Working...