tascam cd-md op rs232 ism dm2000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

    tascam cd-md op rs232 ism dm2000

    vraag is:
    heb een tascam md-cd1 die heeft een rs232 poort
    het is mogelijk hiermee de speler aan te sturen (start stop track etc)
    heeft iemand dit ooit gebruikt?
    weet iemand of er software is dit aan te sturen?
    ik wil dit in combi met een dm2000 gebruiken en het transport op de tafel te gebruiken
    is er software die (evt via sm) mmc kan generen/verwerken?
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

    #2
    In de gebruiksaanwijzing van tascam staat dat hij in combinatie met de computer te gebruiken is.

    Pagina 44: http://www.tascam.com/Products/MD-CD1/MD-CD1_manual.pdf
    By connecting a PC through its RS-232C terminal to the MD-CD1 through its CONTROL I/O (RS-232C) terminal, the two units can be linked for data
    exchange. Use the following options on the SERIAL sub-menu of the CD menu to perform their respective settings.

    Of het met een Yamaha DM2000 is te gebruiken weet ik niet, maar met de PC zou het wel moeten kunnen. Als je een DD32 kaart erin hebt zitten zou hij een RS232 poort hebben, dus zou het volgens mij wel moeten kunnen.

    Ik weet het niet zeker, ik heb pas een keer met een digitale mixer gewerkt en dat was een 16-sporen fostex.

    Comment

    • martijn verkerk
      • Nov 2005
      • 300

      #3
      dat klopt maar een alleen aan de pc hangen en dan ????
      zal toch een stukje software moeten zijn die het omzet in rs232.....

      Comment

      • Ralph Hees
        • Nov 2005
        • 183

        #4
        Je zou wel eens een email kunnen sturen naar de helpdesk van tascam en de helpdesk van yamaha. Die zullen wel weten of het kan of niet en welke software er voor nodig is.

        Comment

        • martijn verkerk
          • Nov 2005
          • 300

          #5
          Originally posted by Ralph Hees
          Je zou wel eens een email kunnen sturen naar de helpdesk van tascam en de helpdesk van yamaha. Die zullen wel weten of het kan of niet en welke software er voor nodig is.
          heb met tascam gemaild
          volgens hun is er geen software die mmc kan genereren
          vandaar ook mijn vraag of iemand aan het knutselen is geweest (zijn veel software dingen die zelf ontwikkeld zijn)
          volgens tascam is dit alleen aan te sturen via kastje als amx, maar das niet echt voor deze toepassing

          Comment

          • Ralph Hees
            • Nov 2005
            • 183

            #6
            Originally posted by martijn verkerk
            heb met tascam gemaild
            volgens hun is er geen software die mmc kan genereren
            vandaar ook mijn vraag of iemand aan het knutselen is geweest (zijn veel software dingen die zelf ontwikkeld zijn)
            volgens tascam is dit alleen aan te sturen via kastje als amx, maar das niet echt voor deze toepassing
            Oke, dan zal ik je niet verder kunnen helpen. Ik wist ook niet dat er veel met dat soort software geknutseld word.
            Groetjes Ralph

            Comment

            • daiquiri
              • Dec 2004
              • 26

              #7
              Originally posted by martijn verkerk
              heb met tascam gemaild
              volgens hun is er geen software die mmc kan genereren
              vandaar ook mijn vraag of iemand aan het knutselen is geweest (zijn veel software dingen die zelf ontwikkeld zijn)
              volgens tascam is dit alleen aan te sturen via kastje als amx, maar das niet echt voor deze toepassing
              Yo Slapie,

              Had je deze al : http://www.tascamcontractor.com/ftp_...-CD1-E0221.pdf

              hierin staat welk protocol en hoe jouw Tascam werkt, op Crestron/AMX niveau dus. De DM 2000 kan dat niet aan, want de seriele port op de DM 2000 kan alleen maar P2 protocol aan ( de laatste machines van Tascam die dit konden waren o.a. de multitracks en videomachines zoals de DA98 )

              zie daarvoor ook pag. 257 van de manual


              de huidige rs232 taal van jouw Tascam is naar mijn weten niet te programmeren op een DM2000, of je moet Ruben bij Yamaha erg lief aankijken..... maar zelfs dan geef ik je weinig hoop !

              groet, Daiquiri ( die bolle )

              Comment

              • martijn verkerk
                • Nov 2005
                • 300

                #8
                dan maar via de gpi's van de d1

                Comment

                Working...