Ruis uit Dynacord f120

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oversound
    • Dec 2003
    • 218

    Ruis uit Dynacord f120

    Goedeavond,

    Sinds kort tweedehands Dynacord f120 tops aangeschaft. Kasten verkeren nog in in perfecte staat en zien er als nieuw uit. Maar nu komt het volgende: Wanneer ik de versterker die er momenteel achter (qsc ex1600) staat verder dan de helft openzet komt er naar mijn mening toch beduidend veel ruis uit de hoogdriver. Geen brom, maar puur ruis.
    Wanneer deze compleet openstaat en er rustige muziek pauzes voorkomen dan hoor je dit er toch lichtelijk doorheen.
    De versterker geeft deze ruis niet op me andere topkasten of op subkasten. De kabels ook vervangen en helpt ook niet. Heeft iemand deze kasten ook en of die mij kan vertellen wat een acceptabel ruis niveau is bij deze kasten. Ik snap als je op 1 meter er vanaf staat en de versterker vol open zonder muziek dat je wel klein beetje ruis hoort maar dit is wel iets meer dan een klein beetje.
    Alvast bedankt,
    Mvg
    Emiel
    Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Wat hangt er nog meer achter?
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • oversound
      • Dec 2003
      • 218

      #3
      Ik heb nu even in de meest simpele setup aangesloten.
      Cdj800 met dateq xtc rechtstreeks naar de ex1600 en dan met 10 meter tasker 2*2.5 naar de kasten toe.
      Deze componenten ervoor allemaal verwisseld en uitgeprobeerd op andere kasten en geen ruis te bekennen.
      Dus daarom mijn conclusie het moet wel aan de dynacords liggen. maar het vreeemde is het is niet eentje maar het zijn beide kasten. Dus daarom ook de vraag of deze kasten sowieso al beetje ruizen door hun interne filters?
      Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Al een andere amp geprobeerd?
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

          #5
          Is de klank van de "ruiskast" ook veel anders dan die van de "goede" ?
          Zitten er exact dezelfde drivers en filters in ?

          Opstelling maken en de topkasten verwisselen; blijft 't probleem bij de topkast dan ligt 't aan filter of driver. Als de klank anders is en de drivers en filters ook identiek zijn zou er wel eens een component van je filter losgetrild kunnen zijn.

          Groeten en succes !
          Meer is minder, minder is meer

          Comment

          • J@N
            • Oct 2006
            • 26

            #6
            Corrigeer me als ik verkeerd ben maar bij mijn weten kan een luidspreker op zichzelf geen ruis genereren. Hij kan slecht klinken, dof klinken, kraken of noem maar op maar ruis genereren ??

            Ik denk eerder dat je hogetonen drivers van die Dynacord F120's gewoon veel beter/krachtiger zijn op de frequenties waar de ruis zich voordoet en dat het daardoor lijkt alsof ze meer ruisen maar in realiteit is het gewoon de rest van je electronica die ruist en de Dynacords accenturen dit beter.

            Je hebt ook wel zoiets als thermische ruis in weerstanden maar of de invloed van die enkele weerstanden in je filter dusdanig kan zijn dat dit een zo hoorbaar effect heeft...?
            "Without music, life would be a mistake."

            Comment

            • SPS
              • Mar 2004
              • 1662

              #7
              Eens met J@N!
              Je geeft ook aan dat je de ruis niet hoort op o.a. "subkasten". Nogal wiedes natuurlijk.
              Ik ken geen subkasten die -zeg eens- 7 a 8 khz weergeven.

              Enne thermische ruis van de weerstanden in de filters?
              Kun je echt uitsluiten.

              Wat wel zou kunnen is een defect filter, en dan met name de verzwakking voor de HF drivers.
              Maar, dan moeten de toppen ook ongenadig scherp klinken....

              Hoogstwaarschijnlijk zul je dus nu gewoon de slechte electronica horen ruisen van de rest van je installatie..

              Dat krijg je met opwaarderen................................

              Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

              Comment

              • oversound
                • Dec 2003
                • 218

                #8
                Goededag,
                alle bedankt voor de reacties of kritiek,
                Mijn gedachte gang was ook van ander soort topkast dus kan best dat deze ruis of wat er aanwezig is sterker doorgeeft. (even tussendoor op Ad Mi10 kastjes en Zeck focus 12 inch tops heb ik dus bijna niets)

                En wat Sps zegt ovr misschien defect filter, de toppen klinken zonder processor erachter fullrange niet ongenadig scherp dus zou ik dat ook kunnen uitsluiten.
                Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

                Comment

                Working...