Rss Digital Snake

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike Manders
    • Aug 2006
    • 341

    Rss Digital Snake

    Hallo collega technici,
    Last edited by Mike Manders; 08-03-07, 01:22.
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

    #2
    Dat is inderdaad een pracht systeem, helaas voor de meeste van ons
    redelijk onbetaalbaar...., maar,
    hoeveel beter zijn die RSS preamps ten opzichte van de Yamaha preĀ“s ?
    Want het leuke van dit systeem is natuurlijk de afwezigheid van tientallen
    meters multikabel, dus totaal geen verlies.
    En dat verschil hoor je toch echt wel !
    Zou een experimentje waard zijn.
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      even een klein hersenspinseltje: Als je de cat5 kabel zou vervangen door een conventer van rj45 ethernet naar fiber en dan dus een fibertje moeten trekken, dan kun je echt overal gaan zitten..

      al is dit ook lekker handig want de multi heb je op 1 haspeltje gewoon je standaard cat5 kabeltje
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • cobi
        • Aug 2002
        • 1083

        #4
        Wat kost dit systeem eigenlijk?

        Een 100 meter 40 parige multikabel met de benodigde spinner's, stageblokken en multiconnectors is ook niet goedkoop? Of praat je nu echt over een factor 2 of 3 duurder?
        Spelingvouten onder voorbehout...

        Comment

        • Mike Manders
          • Aug 2006
          • 341

          #5
          Het test-setje wat ik bijhad kost volgens mij zo'n 8000 ballen.

          maar goed, even ter vergelijk:

          een goeie analoge tafel (te beginnen bij XL200 en hoger)+rekken+multi

          of:

          Roland digital snake + M7CL + Benchmark DAC1 (en 2 goeie externe galmen)


          ik denk dat de laatste oplossing toch zo'n 20.000 euro goedkoper is.... Dus het is helemaal geen duur systeem...

          en ik ben een erge analoge fan, maar op deze manier werken, dan wordt het toch de moeite waard als het zo klinkt.

          en waarom gaat iedereen het meteen over geld hebben trouwens??? goeie spullen zijn nou eenmaal duur. En daarom snappen al die bedrijven met hun Verona's het niet. Omdat er een naam opstaat, maar (bijna) niemand die nou eens zijn oren gebruikt. anders kopen ze zo'n ding niet. Of ben ik nu weer een zeikerd en mix ik bandjes waar het wel kan???

          Comment

          • Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

            #6
            Ha Mike,

            ... grappig dat ze het "PM1D"-concept nu uit elkaar getrokken hebben en de "stage interface" (hier zijn ongetwijfeld professionelere termen voor ;-) nu ook door anderen wordt geproduceerd en verkocht.

            Groot technisch voordeel is dat je gelijk op line-level zit waardoor de nadelen van de multi (S/R, CMMR, overspraak, demping etc.) hoe minimaal die mogen zijn, afvallen. Ook de gain-recall functies zijn erg handig lijkt me, evanals het eenvoudige (en signaaltechnisch zeer optimale !) splitten van FOH / MON / etc / etc / etc !
            Kostentechnisch icm digitale tafels ook interessant lijkt me !

            Waar ik benieuwd naar ben is of er een verschil hoorbaar is tussen je Benchmark en die RSS, allebei 24 Bit / 96 KHz ?

            Groeten en succes !
            Meer is minder, minder is meer

            Comment

            • Wim Siebelink
              • Jul 2001
              • 51

              #7
              heb je een set gebruikt zoals die op de (wat summiere) Roland site staat beschreven?
              de FOH doos heeft analoog uit, heb je dan MY8-AD of MY8-ADDA kaarten in de M7CL of heeft Roland een FOH doos waarop je digitaal uit gaat?

              Comment

              • cobi
                • Aug 2002
                • 1083

                #8
                Die Benchmark, had je die gewoon bij de mengtafel staan of heeft het 'Digital snake gebeuren' ook AES/EBU uitgangen op het 'stageblok' zitten?
                Spelingvouten onder voorbehout...

                Comment

                • SM
                  • Oct 2004
                  • 129

                  #9
                  Originally posted by Koen van der K
                  Ha Mike,

                  ... grappig dat ze het "PM1D"-concept nu uit elkaar getrokken hebben en de "stage interface" (hier zijn ongetwijfeld professionelere termen voor ;-) nu ook door anderen wordt geproduceerd en verkocht.
                  Koen,

                  Interessant idd, en ik vermoed ook zeker dat zoveel koper minder een hoop oplost qua geluidsdegradatie. PM1D concept is het echter niet echt, want de PM1D heeft de DSP op het podium staan en de control surface in de zaal, c.q. monitorplek. Digico heeft wel de scheiding tussen remote pre-amps en DSP in de tafel (weliswaar als inschuif module en ook in een back-up stand-alone te verkrijgen).

                  S.

                  Comment

                  • Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

                    #10
                    Ha SM ... ja, heb je idd gelijk in, die PM1D heeft inderdaad wat meer aan de podiumkant. Ik zal eens kijken hoe dat nu eigenlijk met de andere grote digitale merken (Digico, XL8, etc.) zit.

                    Het mooiste zou zijn als er 1 digitaal besturingsprotocol zou zijn waar men merkonafhankelijk en naar voorkeur verschillende DSP's en HUI kan gebruiken. Een DSP farm met outboard plugins en een HUI zoals een XL8 of digico. Idiaal voor de FOH engineer ... persoonlijke settings uploaden en alles incl. favo outboard gear instellingen staan !

                    Groeten !
                    Last edited by Koen van der K; 26-02-07, 09:40.
                    Meer is minder, minder is meer

                    Comment

                    • nielsjanssennl
                      • Aug 2004
                      • 101

                      #11
                      Originally posted by Koen van der K
                      Het mooiste zou zijn als er 1 digitaal besturingsprotocol zou zijn waar men merkonafhankelijk en naar voorkeur verschillende DSP's en HUI kan gebruiken. Een DSP farm met outboard plugins en een HUI zoals een XL8 of digico. Idiaal voor de FOH engineer ... persoonlijke settings uploaden en alles incl. favo outboard gear instellingen staan !

                      Groeten !
                      Het digitale protocol van de Midas XL-8 (AE50) is door de internationale audio society (AES) als (wereld) standaard aangeduid :-). AE50 komt van Sony Oxford's AES50 en heb je in twee protocollen: supermac (24kanalen, 96kHz/24bit, 5Mbit full duplex) of hypermac (192 kanelen 96kHz/24bit, 100Mbit full duplex). De laatste kan alleen over Cat6 kabel.
                      Digico maakt gebruik van de AES10 standaard: ofwel 32 kanalen 96kHz/24 bit of 64 kanalen 48kHz/24 bit. Maximale datastream is 100Mbit/s via Cat5 kabel.
                      Last edited by nielsjanssennl; 27-02-07, 10:46.

                      Comment

                      • Koen van der K
                        • Aug 2005
                        • 1146

                        #12
                        ... aha ! dus daar staat dat AE50 protocol voor ! Had er wat over gelezen maar kon 't niet echt plaatsen, daarbij kom ik in "mijn" audiosegment dat soort tafels (helaas) niet tegen ;-)

                        Maar als ik 't goed begrijp hebben die AES protocollen enkel betrekking op audiostreams en niet op de communicatieprotocollen tussen User Interface en DSP's ?

                        Beetje verder off-topic, maar kunnen er ook third party plugins in de DSP units van de XL8 worden geladen of is 't nog enkel de Midas / Klark software ?

                        Groeten !
                        Last edited by Koen van der K; 27-02-07, 20:00.
                        Meer is minder, minder is meer

                        Comment

                        • nielsjanssennl
                          • Aug 2004
                          • 101

                          #13
                          Originally posted by Koen van der K
                          Maar als ik 't goed begrijp hebben die AES protocollen enkel betrekking op audiostreams en niet op de communicatieprotocollen tussen User Interface en DSP's ?

                          Beetje verder off-topic, maar kunnen er ook third party plugins in de DSP units van de XL8 worden geladen of is 't nog enkel de Midas / Klark software ?

                          Groeten !
                          Klopt de digitale streams die gebruikt worden zijn compatibel. Hoewel ik niet helemaal zeker weet of AE50(MIDAS) ook compatibel is met AES50(Sony Oxford). Feit is wel dat MIDAS deze techniek heeft gebruikt cq gekocht cq laten ontwikkelen.

                          Qua communicatie protocol pleit ik ook wel voor een standaard, bijv. zoals MIDI voor muziekinstrumenten een standaard is als zijnde communicatie protocol.

                          Wat betreft je laatste opmerking: dit zal waarschijnlijk niet gebeuren, omdat hiermee MIDAS zijn systeem openzet. Maar je weet het nooit. Ik pleit hier ook zeker voor. De plugins voor bijv. protools zou ik hier graag in willen zien :-). Een kleine opmerking: de vintage compressor in de channelstrip van de XL-8 is de (ge-emuleerde) compressor van de Avalon 737 (zelfs de standen van de knoppen komen exact overeen met het origineel!). Nu nog een paar goeie galms ala Lexicon en/of TC ! en klaaro...

                          Comment

                          • Wim Siebelink
                            • Jul 2001
                            • 51

                            #14
                            Ik ben nog steeds benieuwd naar hoe het Roland systeem nu met de M7CL verbonden was???? hallo Mike.....?

                            Originally posted by Wim Siebelink
                            heb je een set gebruikt zoals die op de (wat summiere) Roland site staat beschreven?
                            de FOH doos heeft analoog uit, heb je dan MY8-AD of MY8-ADDA kaarten in de M7CL of heeft Roland een FOH doos waarop je digitaal uit gaat?

                            Comment

                            • shure-fan
                              • Sep 2003
                              • 1046

                              #15
                              ik ga er stiekum even vanuit dat mike de boel optisch aan elkaar gehangen heeft... maar dat is slecht raden, mike mag het antwoord geven
                              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                              Comment

                              Working...