lexicon mpx 100

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soundmenn
    • Oct 2006
    • 49

    lexicon mpx 100

    beste mede forumers,

    Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een lexicon mpx100 maar nu valt mij zowel de dual kanalen als de algemene chorus erg tegen.

    De chorus vind ik nog het ergste want je hoort dat hij hem echt duidelijk afkapt en ik kan er geen dikke vette chorus van maken.

    In de handleiding die ik op internet had gevonden kon ik ook niet de juiste informatie vinden. Hieronder de link die k had gevonden.



    Heeft iemand ervaring mee of mogelijkheden hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen?

    Bedankt!
  • rolanddeg
    • Nov 2004
    • 337

    #2
    Ja: koop een ander effectapparaat. Ik heb de MPX110 compleet getest, doorgelicht en uitgekleed, en onze gezamelijke conclusie is geworden: goed voor de bak met afgeschreven apparatuur. De kwaliteit van dit effectapparaat is dermate slecht dat er weinig mee te beginnen valt. Er zit totaal geen diepte en warmte in dit apparaat en dat zal je er ook nooit uit krijgen, is onze mening. Ik heb hem in mijn rack vervangen voor een MPX550.

    Comment

    • sparky
      • Apr 2002
      • 2104

      #3
      Ja hoor, een dikke vette chorus kopen is DE oplossing.

      Er zijn weinig geheimen aan het apparaat: Je zoekt een preset en daarvan kun je wat basisparameters wijzigen. Klinkt het dan niet zoals je wilt, dan moet je blijkbaar niet bij dit apparaat zijn.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

      Comment

      • gertgeluid
        • Dec 2006
        • 520

        #4
        Je neemt dan ook wel meteen de allergoedkoopste Lex hè?

        Comment

        • w00Dy
          • May 2006
          • 257

          #5
          Originally posted by gertgeluid
          Je neemt dan ook wel meteen de allergoedkoopste Lex hè?
          En?

          Ik heb hem ook en voor mij voldoet hij prima. Het is maar wat je ervan verwacht.
          Alles begint bij Neutrik

          Gitaren verdienen beter dan een SM 57

          Comment

          • gertgeluid
            • Dec 2006
            • 520

            #6
            Originally posted by w00Dy
            En?

            Ik heb hem ook en voor mij voldoet hij prima.
            Gefeliciteerd.

            Het is maar wat je ervan verwacht.
            Kennelijk verwacht jij er minder van. Da's mooi.

            Comment

            • w00Dy
              • May 2006
              • 257

              #7
              Als je ooit behringer schroot DSP 1000 weet ik veel wat in je handen hebt gehad is een "lex" MPX 100 een mooie update. Enige minpunt wat ik vind is dat de voeding een beetje onder bemeten is. Die wordt heel warm namelijk.
              Alles begint bij Neutrik

              Gitaren verdienen beter dan een SM 57

              Comment

              • soundmenn
                • Oct 2006
                • 49

                #8
                het klopt inderdaad dat de mpx100 een koopje is maar ik wil niet het merk lexicon naar beneden halen maar kijken of ik het effect meer naar de hand kan zetten.

                Waarschijnlijk wordt het 2 stuks gewoon verkopen en dan iets anderes kopen (ideeen?)

                Vergeleken met de behringer/dapjes etc. kun je er wel een leuk geluid uit halen alleen zou ik graag meer chorus willen omdat deze op maximaal staat en zodra de band begint te spelen je moet gaan zoeken naar je chorus en dat is niet oké vind ik.

                Dus heeft iemand tips hoe je er een mooi lange chorus uit kunt krijgen?

                Comment

                • Lennartsound
                  • Dec 2006
                  • 269

                  #9
                  Lexicon is nooit echt goed geweest in effecten zoals Chorus et. De beste chorus vind ik zoals Roland 'm maakt, TC electronics maakt ook mooie maar die zijn soms wat "schoon" De Roland chorus is een van de vetste ronde Chorussen ooit. Maarja, ze doen het ook al een tijdje. Ik heb nog zo'n Roland RE555 Space echo (tape delay) waar ook een oude mono(!) chorus op zit. De meest ranzige vette mayanaise chorus die je ooit gehoord hebt
                  Wat je kan doen is eens kijken of je een 2e hands Boss (Roland dochtertje) SE 50 of SE 70 op de kop kan tikken. Beetje ouwe digitale ruisbakken, maar vette chorus!
                  edit: de SE 50 zie ik zo bij bossen op marktplaats staan voor rond de 75 euro
                  Last edited by Lennartsound; 26-02-07, 10:52.

                  Comment

                  • sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

                    #10
                    Als die hetzelfde klinken als mijn oude trouwe Boss CH-1, dan is dat idd de beste chorus die ook ik ooit gehoord heb.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                    Comment

                    • Techno_sapien
                      • Jun 2007
                      • 40

                      #11
                      lex

                      Heb hem ook in mn budgetrackje zitten als side-effect voor op hihat en snare enzo. Ook in die budgetsetjes gebruik ik als hoofdeffect een knoeroude spx 90 van yamaha of een Alesis Midiverb 4. Is ok als je geen groot budget hebt voor fx. Heb in mn ander budget fx rackje wel een m300 zitten van tc en die vind ik veel uitgebreider en beter.
                      Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...

                      Comment

                      Working...