Crest CC reeks ervaringen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

    Crest CC reeks ervaringen

    Iemand een idee hoe deze nieuwe Crest versterker reeks zich verhoudt tot de oudere CA reeks? Waar kan ik ze situeren ten op zichte van andere versterkermerken? QSC PLX2.. ? Bij mijn zoektocht op het net kwam ik een verhuurfirma tegen die hun QSC MX park inwisselde voor de Crest CC's.

    Iemand ze al gehoord?

    De versterker zou moeten dienen om maximaal vier (meestal twee) stuks Dynacord D 12-3 van power te voorzien. Rekening houdend met de specs van de Dynacord zou ik dan gaan voor een Crest CC 2800.
    Alles begint bij Neutrik

    Gitaren verdienen beter dan een SM 57
  • JVS
    • Mar 2004
    • 317

    #2
    Zoek maar eens naar gebruikerservaringen van de Peavey CS1200H / CS2000H en CS3000H ... Die lijken verdacht veel op de Crest CC's.. :-)

    Naar mijn mening prima eindtrappen. Netjes gebouwd, maar verwacht er geen wonderen van, vooral niet op het laag...

    Comment

    • w00Dy
      • May 2006
      • 257

      #3
      Ik kan niet zeggen dat gelijkenis treffend is met de peaveys, of kijk ik naar het verkeerde typenummer?



      CS3000H

      Kwa opbouw kan ik er natuurlijk niets van zeggen. Wel weet ik dat de opbouw van de Crest CC reeks gelijk is aan de Crest PRO reeks. Echter met andere voeding. Misschien dan toch de moeite waard?
      Alles begint bij Neutrik

      Gitaren verdienen beter dan een SM 57

      Comment

      • GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

        #4
        Crest CC is natuurlijk niet te vergelijken met de Crest CPX1.0/2.0/bovengenoemdepeavey

        De Crest CC zou identiek moeten zijn aan de PRO, al dan niet met geschakelde voeding, maar een ringkern.

        De TD van Crest durfde bar weinig te zeggen in hoeverre de versterkers gelijk aan elkaar zijn. ( PRO/CC ) Ben bang dat ze dat 'verkoop' verhaaltje in stand willen houden wat op de Crest site staat..
        lala..

        Comment

        • Verheyen
          • Jan 2007
          • 65

          #5
          Ik heb de PRO200 series, als ze zeggen dat de CC-series gedeeltelijk gelijk zijn aan de mijne dan kun je beter iets anders kopen. Ik ben al aan het uitkijken naar iets anders. Worden nogal warm ( zelfs al bij kleine belasting op 8 ohm) om dan nog maar te zwijgen over het laag dat deze bakken produceren en dan vooral die 9200. Een 7200 valt nog te doen maar komt ook nog niet in de buurt van een Lab.

          Comment

          • w00Dy
            • May 2006
            • 257

            #6
            Ja ok, waar zijn we dan mee bezig...

            Er zal altijd iets beter zijn, hangt er gewoon vanaf hoeveel centjes je over de balk wil smijten.

            Ik kom nu van een Crown XLS 602 (mk 2, de zwarte) en wil wel wat beters. Ik had vrijdag een klus waar ik kon inprikken op een rack Crest Pro's met daarachter Renkus. Pro gaat boven budget, CC is te doen.

            Ik heb eigenlijk nog niet zoveel positiefs gehoord, misschien moet ik maar uitkijken richting PLX2? Iemand die een winkel in het belgisch limburgse/kempense weet die zowel Crest als QSC verdelen?
            Alles begint bij Neutrik

            Gitaren verdienen beter dan een SM 57

            Comment

            Working...