Studio projects C4 microfoon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balsan
    • Oct 2005
    • 77

    Studio projects C4 microfoon

    Iemand ervaring met deze microfoon ?
    [CENTER][/CENTER]
    Mijn gebruiksdoel zou zijn 2 keer overhead waarbij ook de toms mee moeten worden gepakt.

    Ik twijfel op dit moment nog tussen
    1) Studio Projects C4 (voordeel is meerdere kaspels dus universeler)
    2) Rode NT-5 matched paar (bewezen klankkwaliteit in dit prijssegment)
    3) AkG C430 (bekend als Hihat OH, maar schijnt goed als totaal OH gebruikt te kunnen worden (is het goedkoopst)

    Gebruiksdoel: Overhead micro tijdens live optreden, maar ook amateur opnamen maken van eigen band.

    Wie heeft ervaring / advies met de C4 en 1 van de andere 2 microfoons ?
    It\'s the inside that matters
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Heb zelf de NT5's. Gebruik ze voor koren overhead enz.
    Ook wel gebruikt als drum-oh.

    Ben er zeer tevreden over.
    Heb ze echter nog niet gebruik om ook de toms mee te pakken als oh's.

    Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • flurk
      • May 2003
      • 409

      #3
      Ze lijken verdacht veel op de Behringer overheads.Met die heb ik wel gebruikerservaring.Als je ze niet te hard instuurd zijn ze best bruikbaar.Ze gaan wel niet zeer hoog.
      Last edited by flurk; 18-02-07, 11:32.

      Comment

      • bones2001
        • Aug 2003
        • 741

        #4
        Hoi,

        ik gebruik de C4 al enkele jaren en ben er zeer tevreden mee.
        Wel oppassen met vochtige ruimtes, daar kunnen ze absoluut niet tegen !!
        Ik gebruik ze hoofdzakelijk als overhead en plaats dan regelmatig geen
        mics op de toms omdat de C4's deze heerlijk weergeven.
        Ook erg weinig overspraak van de andere instrumenten, zelfs op erg
        hoog podium volume.

        Is trouwens een nieuwe versie uit met meerdere filter settings etc.

        Kortom, echte aanrader voor een prima prijs.

        Oh ja,
        ik heb hier nog een fragmentje van een live opname waar de C4's
        gebruikt zijn.
        Je hoort hier alleen de drumtracks, bass, snare en 2 x C4.
        Kun je gelijk de overspraak horen, en geloof me, die band stond
        echt niet zacht....

        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

        Comment

        • Balsan
          • Oct 2005
          • 77

          #5
          Originally posted by bones2001
          Hoi,

          ik gebruik de C4 al enkele jaren en ben er zeer tevreden mee.
          Wel oppassen met vochtige ruimtes, daar kunnen ze absoluut niet tegen !!
          Ik gebruik ze hoofdzakelijk als overhead en plaats dan regelmatig geen
          mics op de toms omdat de C4's deze heerlijk weergeven.
          Ook erg weinig overspraak van de andere instrumenten, zelfs op erg
          hoog podium volume.

          Is trouwens een nieuwe versie uit met meerdere filter settings etc.

          Kortom, echte aanrader voor een prima prijs.

          Oh ja,
          ik heb hier nog een fragmentje van een live opname waar de C4's
          gebruikt zijn.
          Je hoort hier alleen de drumtracks, bass, snare en 2 x C4.
          Kun je gelijk de overspraak horen, en geloof me, die band stond
          echt niet zacht....

          http://www.xs4all.nl/~topo2000/drums.mp3
          Bones,

          Als hier een hele band stond te spelen, dan vind ik het onwaarschijnlijk dat er geen overspraak binnenkwam. Ik ben echt onder de indruk van deze opname.

          Je opmerking over vochtige ruimten: Ik weet wel dat het moeilijk is aan te geven wat jij onder vochtig verstaat, maar zou je toch een poging kunnen doen. Wat gebeurd er overigens als het vochtig is ?

          Ik wil deze mic's voor live optredens gebruiken, en af en toe wat amateur opnames.

          Ben benieuwd wat de anderen van deze opname vinden. Nogmaals, ik ben echt zeer onder de indruk.
          It\'s the inside that matters

          Comment

          • Lennartsound
            • Dec 2006
            • 269

            #6
            Originally posted by Balsan
            Iemand ervaring met deze microfoon ?
            [CENTER][/CENTER]

            1) Studio Projects C4 (voordeel is meerdere kaspels dus universeler)
            2) Rode NT-5 matched paar (bewezen klankkwaliteit in dit prijssegment)
            3) AkG C430 (bekend als Hihat OH, maar schijnt goed als totaal OH gebruikt te kunnen worden (is het goedkoopst)

            Wie heeft ervaring / advies met de C4 en 1 van de andere 2 microfoons ?
            Ik heb veel met de C4's opgenomen in de studio. Ze zijn heel bruikbaar en zeker gezien hun prijs erg ok. Ik vind ze wel wat dun en levenloos klinken en niet zo mooi rond als b.v. een Neumann of een Schoeps, maar da's dan ook wel een heel andere klasse. Ze zijn prima als overhead. Ik vind de rondom kapsels wel mooier klinken en dat is in de studio prima maar voor live niet echt geschikt. Ze zijn niet zo erg sterk. Bij mij was na een paar keer het kapsel verwisselen het schroefdraad stuk zodat ik 'm nooit meer kon vervangen.
            De AKG's ben ik niet erg kapot van Ik vind ze lelijk klinken en voor in de studio onbruikbaar. Voor live zijn het wel robuuste werkpaarden. De Rodes kleinmembranen ken ik niet. De andere Rodes (grootmembranen) vind ik zeer goed klinken maar dat vind ik van de StudioProjects ook. Hoewel De C1 is perfect voor spraak en instrumenten die in de mix naar voren moeten komen . Hij klinkt lekker duidelijk. Voor mooie zang opnames is ie weer wat te ongepolijst. Ik zou even aan Helios (waar je de foto vandaan hebt) vragen of je ze op proef mag.
            Het grote voordeel van de C4 is dat ie veelzijdig is. Ik heb er buiten drums ook koortjes, gitaar, piano, strijkwartetten e.a. mee opgenomen. Dat gaat allemaal goed hoewel niet buitensporig overweldigend. De basis is goed maar het zilveren randje ontbreekt zogezegd. De AKG's zijn daar naar mijn smaak echter een stuk minder goed in, hoewel ze op drums wel goed klinken.
            Ik zou zou de Rodes en de SP's naast elkaar testen als je ze veelzijdig wil inzetten. Voor live i.c.m. drums zijn d AKG's misschien beter.
            Last edited by Lennartsound; 18-02-07, 22:09.

            Comment

            • bones2001
              • Aug 2003
              • 741

              #7
              Je opmerking over vochtige ruimten: Ik weet wel dat het moeilijk is aan te geven wat jij onder vochtig verstaat, maar zou je toch een poging kunnen doen. Wat gebeurd er overigens als het vochtig is ?
              Luchtvochtigheidsgraad van + 70 % vinden ze niet fijn.
              Na verloop van tijd gaan ze dan bijgeluiden produceren,
              klinkt een beetje als een defecte condensator.
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

              Comment

              • Balsan
                • Oct 2005
                • 77

                #8
                Het zijn uiteindelijk Oktava's MK12-MSP2 geworden.
                It\'s the inside that matters

                Comment

                Working...