Jbl 2240h

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JAroen
    • Dec 2006
    • 16

    Jbl 2240h

    Ik heb het forum doorzocht, maar kon niet zo snel een bevredigend antwoord vinden dus bij deze mijn korte en eenvoudige vraag.

    In één van mijn KS TW kasten is de woofer kapot het gaat om een 2240H van JBL. Waar kan ik deze kopen of is het mischien ook aantrekkelijk om te reconen?
  • Studio 2000 uden
    • Mar 2006
    • 60

    #2
    reconnen is altijd vaak een eerste optie, tenzij je magneet ook is aan gelopen wat vaak niet het geval is, maar het kan
    en anders kun je via AudioXl in almere een recone bestellen of in duitsland bij thomann
    reconne is goedkoper dan een nieuwe speaker
    Hij heeft altijd in een radiostudio gestaan en er is nooit mee gesleept en gegooid zoals bands en drive inns dat doen

    Comment

    • JAroen
      • Dec 2006
      • 16

      #3
      Bedankt voor het snelle antwoord, ik heb al even bij thomann gekeken....
      Wel veel geld voor een recone setje, en nu ook nog iemand vinden die het erin zet. En dan te bedenken dat ik 4 van die kasten heb als ze nu maar niet achter elkaar aan gaan

      Comment

      • Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

        #4
        Ikzelf heb deze speakers in een W-bin zitten (sa 4518)
        op dit moment stuur ik ze aan met een Samson S-2000 (1000 W bij 4 ohm per kantje), maar ik kom wat laag tekort.
        Wie gebruikt deze ook in W-bin en wat voor versterker gebruik je erbij??

        heeft het nut om een w-bin "rechtop" te zetten??
        om wat hoogte voor mn tops(sa 4512) te krijgen leg ik nu 1 kast op zn zij en de andere er rechtop bovenop! (not done zeker?!)

        En welke versterker gebruiken jullie voor de 4512 (ik nu een Samson S1000), de 4512 wordt passief gefilterd naar een jbl hoorn.

        edit: ik ben er net pas achter dat het SA kastjes zijn : )
        Alvast bedankt
        groet John
        Last edited by Whitefarmer; 18-03-07, 16:44.
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

        Comment

        • dexter
          • Jul 2005
          • 433

          #5
          Lees de spec sheets van Stage accompany eens door op hun site daarin staat dat de W-bin ontworpen is om met meerdere per kant te stacken
          om lagere frequenties weer te geven.

          Wat ik me nog herinner van de w-bin is dat deze pas vanaf zo'n
          70 hz beginnen.

          Ps kun je mij wat foto's vande 4512 kasten mailen ik ben erg benieuwd naar de binnenkant en constructie en wil ze ooit na bouwen.

          Comment

          • Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

            #6
            @Dexter,
            Ik zal aankomende week een 4512 uit de garage halen, openschroeven en wat fotos maken en mailen.

            Verder niemand die me een goed advies betreffende "goede" versterker kan geven om die 4518's aan te sturen? (2 per kant a 600 W/8 ohm dus 1200 W/4 ohm per kantje)

            Budget... tja altijd moeilijk, maar nieuw 2500 incl BTW toch wel als max.

            Ik heb al enkele keren staan kijken naar de EV CP4000s , of een Crown XTI4000 (toch wel AANZIENLIJK goedkoper).

            Graag van jullie, waarom wel OF waarom juist niet!
            groet John
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

            Comment

            • arie
              • Feb 2003
              • 550

              #7
              als ik jou was had ik dan eens gekene naar bijfoorbeeld een labgruppen fp6400/fp3400 of een oudere crest pro 9001/8001 crown macrotech 3600/5000 zijn ook goede bakken en zo is er voor 2500euro nog wel meer leuks op de markt, groeten arjan

              Comment

              • dj wes4
                • Jan 2006
                • 35

                #8
                sa w bin

                ik heb ook een setje met deze w bins en dan met een SA topje 4537S erop, daarbij sluit ik de baskasten aan op een chevin-research a 1500 versterker die 2 x 1250w op 4 ohm geeft, en de topjes op een quad 6 die 4 x 600 geeft voor mid en hoog
                de versterkers bevallen goed voor deze set!
                misschien ook een optie,

                groeten Wes

                Comment

                Working...